TMS stage I

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Spider
Mega lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 01 feb 2007 9:37
Locatie: Alphen aan den Rijn

TMS stage I

Bericht door Spider »

Kon het niet laten mijn speedster in Engeland niet al te ver van Thorney,
Ging eigenlijk voor een front spoiler maar die hadden ze niet op voorraad
en heb toen gekozen om een stage I remap te doen maar het mag misschien ook een soort van II heten omdat ikzelf ook al iets aan het uitlaat-traject heb laten doen.
II is met full milltek

http://www.thorneymotorsport.co.uk/tuni ... ower.shtml

Wat heb ik nu
-nog een standaard inlaat
-precat verwijderd
-Piper 4-1 Manifold
-Janspeed.

met deze setup lijkt het geluid op dit moment nog heel goed beheersbaar maar klinkt zwaarder en af en toe een beginnend rommeltje.
(700 km gereden)
Voor de TMS tuning leek het vermogen heel soepel vrij te komen,
na de tuning lijkt het nog vrijer te zijn en merkbaar meer trekkracht zonder noemenswaardige dips, de Dyno plot voor en na geven volgens mij dat ook weer.
Er was een engelse speedster NA daar met Piper manifold en 100 cell kat en Larini die scoorde 169 HP op de Dynoplot.

Kosten 250 pond plus 75 voor de dyno voor en na.
Bezworen werd dat deze tuning erin blijft als je geen reset of updates doet
daar er alleen een optimalisatie plaats vindt.

Maar ik ga het beleven, wil alleen wel over een tijdje in Nederland een plot laten doen, iemand ideeen?

Bijgaand de plots.
Bijlagen
richting Ferry met upgrade
richting Ferry met upgrade
Web DSC04494.jpg (87.41 KiB) 4914 keer bekeken
als het waar is en blijft....
als het waar is en blijft....
Web DSC04519.jpg (64.32 KiB) 4919 keer bekeken
aan de wielen
aan de wielen
Web DSC04520.jpg (64.08 KiB) 4918 keer bekeken
¨speed is life, but control is everything...¨
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Hey Spider, leuke mod :wink:
Kan je alleen iets meer uitleg bij de grafiekjes geven? Is die bovenste van vóór de remap met de rode lijn aan de wielen en de blauwe teruggerekend aan de krukas? En die onderste grafiek van na de remap?
Laatst gewijzigd door Maik op 05 sep 2009 7:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Oh wacht, ik snap hem al denk ik, de bovenste grafiek het vermogen aan wielen met rood vóór de remap en blauw erna, de onderste grafiek alles teruggerekend naar de krukas?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

:thumbup: Spider. Maar hoe bedoelen ze dat, een Reset? Toch niet, dat als je de accu eraf is dat je alles weer kwijt bent?
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

:thumbup:
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

piet schreef::thumbup: Spider. Maar hoe bedoelen ze dat, een Reset? Toch niet, dat als je de accu eraf is dat je alles weer kwijt bent?
Het is ook echt om te huilen die standaard set-up van nog geen 120 pk`s aan de wielen. Met 600cc is dat ook haalbaar :lol:

Ik ben ook wel benieuwd naar die "reset". Als het werkelijk zo is als je de accu vervangt of er een zekering springt je meteen die 250 pond en pk`s kwijt bent is het niet echt "handig"...

Post nou eens een foto zoals die er nu bij staat :mrgreen:

De grafiekjes zien er trouwens wel lekker uit 8) 8) 8)
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Spider
Mega lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 01 feb 2007 9:37
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Spider »

@ Dennizz okay, okay

@Maik klopt wat je zegt over de lijntjes voor/na rood/blauw.

@ Piet nog eens over mailen met ze over wat een 'reset' precies inhoudt, wat wel en niet blijft hangen en inderdaad wel of niet met accu los etc.

maandag eens een mail over sturen.

Wielen TD pro 1.2 16 voor 17 achter met Toyo R1R
side pods origineel en de achterspoiler is vanuit Engeland via Ebay.
Bijlagen
zwart!!
zwart!!
Web DSC04503.jpg (100.28 KiB) 4863 keer bekeken
¨speed is life, but control is everything...¨
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ziet er brut uit. 8)
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Hier worden we nou vrolijk van :thumbsup:
Zwart-blauw is een fantastische combinatie!
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7351
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Zo hadden ze eigenlijk van de band moeten lopen.
Ga je de lampen nog een turbo look geven spider?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Spider
Mega lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 01 feb 2007 9:37
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Spider »

liggen al klaar 8)


heb gespaard de afgelopen maanden en 7 wken onderhandeld met een oosterbuur over een re turbo lamp.
¨speed is life, but control is everything...¨
Gebruikersavatar
Spider
Mega lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 01 feb 2007 9:37
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Spider »

enne, thanks mannen!
¨speed is life, but control is everything...¨
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Spider
Mega lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 01 feb 2007 9:37
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Spider »

Goeie vraag, JA.

Maar wil nog even wat kilometers maken voor de vlag uit gaat en ook of het blijvend is,
maar absoluut meer power zeker op toeren vanaf 3000-4000 toeren
hangt het het absoluut goed aan het gas en is het slome er vanaf.

Planning is of 25 sept abbeville of 2 en 3 oktober naar abbeville en folembray om een en ander is even goed uit te proberen.

En net even een randje meer toeren kunnen maken is ook toch prettig je trekt net even verder door zonder echt vermogens verlies, hij gaat al wel naar beneden maar je kunt het schakelmoment prettiger kiezen, vind ik!!
¨speed is life, but control is everything...¨
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7351
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Spider schreef: Planning is of 25 sept abbeville of 2 en 3 oktober naar abbeville en folembray om een en ander is even goed uit te proberen.
Als de janspeed op tijd binnen is, zal ik misschien nog aanhaken.
Die vergevingsgezinde banen zijn een stuk beter voor mij.

Sidepods zelf ingebouwd, of laten doen?
Indien zelf; nog tips voor de inbouw? (vooral het recht afgeslepen krijgen van de binnenrand)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Plaats reactie