Pagina 1 van 2

TMS stage I

Geplaatst: 04 sep 2009 22:28
door Spider
Kon het niet laten mijn speedster in Engeland niet al te ver van Thorney,
Ging eigenlijk voor een front spoiler maar die hadden ze niet op voorraad
en heb toen gekozen om een stage I remap te doen maar het mag misschien ook een soort van II heten omdat ikzelf ook al iets aan het uitlaat-traject heb laten doen.
II is met full milltek

http://www.thorneymotorsport.co.uk/tuni ... ower.shtml

Wat heb ik nu
-nog een standaard inlaat
-precat verwijderd
-Piper 4-1 Manifold
-Janspeed.

met deze setup lijkt het geluid op dit moment nog heel goed beheersbaar maar klinkt zwaarder en af en toe een beginnend rommeltje.
(700 km gereden)
Voor de TMS tuning leek het vermogen heel soepel vrij te komen,
na de tuning lijkt het nog vrijer te zijn en merkbaar meer trekkracht zonder noemenswaardige dips, de Dyno plot voor en na geven volgens mij dat ook weer.
Er was een engelse speedster NA daar met Piper manifold en 100 cell kat en Larini die scoorde 169 HP op de Dynoplot.

Kosten 250 pond plus 75 voor de dyno voor en na.
Bezworen werd dat deze tuning erin blijft als je geen reset of updates doet
daar er alleen een optimalisatie plaats vindt.

Maar ik ga het beleven, wil alleen wel over een tijdje in Nederland een plot laten doen, iemand ideeen?

Bijgaand de plots.

Geplaatst: 05 sep 2009 7:55
door Maik
Hey Spider, leuke mod :wink:
Kan je alleen iets meer uitleg bij de grafiekjes geven? Is die bovenste van vóór de remap met de rode lijn aan de wielen en de blauwe teruggerekend aan de krukas? En die onderste grafiek van na de remap?

Geplaatst: 05 sep 2009 7:58
door Maik
Oh wacht, ik snap hem al denk ik, de bovenste grafiek het vermogen aan wielen met rood vóór de remap en blauw erna, de onderste grafiek alles teruggerekend naar de krukas?

Geplaatst: 05 sep 2009 8:15
door Piet
:thumbup: Spider. Maar hoe bedoelen ze dat, een Reset? Toch niet, dat als je de accu eraf is dat je alles weer kwijt bent?

Geplaatst: 05 sep 2009 8:32
door allen
:thumbup:

Geplaatst: 05 sep 2009 8:46
door Dennizz
piet schreef::thumbup: Spider. Maar hoe bedoelen ze dat, een Reset? Toch niet, dat als je de accu eraf is dat je alles weer kwijt bent?
Het is ook echt om te huilen die standaard set-up van nog geen 120 pk`s aan de wielen. Met 600cc is dat ook haalbaar :lol:

Ik ben ook wel benieuwd naar die "reset". Als het werkelijk zo is als je de accu vervangt of er een zekering springt je meteen die 250 pond en pk`s kwijt bent is het niet echt "handig"...

Post nou eens een foto zoals die er nu bij staat :mrgreen:

De grafiekjes zien er trouwens wel lekker uit 8) 8) 8)

Geplaatst: 05 sep 2009 14:23
door Spider
@ Dennizz okay, okay

@Maik klopt wat je zegt over de lijntjes voor/na rood/blauw.

@ Piet nog eens over mailen met ze over wat een 'reset' precies inhoudt, wat wel en niet blijft hangen en inderdaad wel of niet met accu los etc.

maandag eens een mail over sturen.

Wielen TD pro 1.2 16 voor 17 achter met Toyo R1R
side pods origineel en de achterspoiler is vanuit Engeland via Ebay.

Geplaatst: 05 sep 2009 14:28
door Piet
Ziet er brut uit. 8)

Geplaatst: 05 sep 2009 14:36
door Dennizz
Hier worden we nou vrolijk van :thumbsup:
Zwart-blauw is een fantastische combinatie!

Geplaatst: 05 sep 2009 14:50
door Smiley
Zo hadden ze eigenlijk van de band moeten lopen.
Ga je de lampen nog een turbo look geven spider?

Geplaatst: 05 sep 2009 15:25
door Spider
liggen al klaar 8)


heb gespaard de afgelopen maanden en 7 wken onderhandeld met een oosterbuur over een re turbo lamp.

Geplaatst: 05 sep 2009 15:25
door Spider
enne, thanks mannen!

Geplaatst: 05 sep 2009 16:13
door Herman
Deleted

Geplaatst: 05 sep 2009 16:26
door Spider
Goeie vraag, JA.

Maar wil nog even wat kilometers maken voor de vlag uit gaat en ook of het blijvend is,
maar absoluut meer power zeker op toeren vanaf 3000-4000 toeren
hangt het het absoluut goed aan het gas en is het slome er vanaf.

Planning is of 25 sept abbeville of 2 en 3 oktober naar abbeville en folembray om een en ander is even goed uit te proberen.

En net even een randje meer toeren kunnen maken is ook toch prettig je trekt net even verder door zonder echt vermogens verlies, hij gaat al wel naar beneden maar je kunt het schakelmoment prettiger kiezen, vind ik!!

Geplaatst: 05 sep 2009 17:11
door Smiley
Spider schreef: Planning is of 25 sept abbeville of 2 en 3 oktober naar abbeville en folembray om een en ander is even goed uit te proberen.
Als de janspeed op tijd binnen is, zal ik misschien nog aanhaken.
Die vergevingsgezinde banen zijn een stuk beter voor mij.

Sidepods zelf ingebouwd, of laten doen?
Indien zelf; nog tips voor de inbouw? (vooral het recht afgeslepen krijgen van de binnenrand)