Pagina 1 van 1
Boutjes van de benzinedop ( het frame )
Geplaatst: 15 sep 2009 17:57
door DJ
Hallo,
een vraag, ik wil de boutjes van de benzinedop ( ring ) verwijderen en vervangen voor RVS exemplaren. Kunnen die er om de beurt uit of vallen de moertjes er dan uit aan de achterzijde

Dat wordt dan een leuk klusje...
THX
Jeroen
Geplaatst: 15 sep 2009 18:08
door vauxhall
daar zitten geen losse moertjes achter
de "ring met schroefdraad" is ertegen gelijmd aan de binnenkant
bij mij was het géén probleem om alles los te maken
boutjes van de benzinedop
Geplaatst: 15 sep 2009 18:11
door S. Gonzales
Hallo DJ,
De boutjes kan je zonder probleem vervangen, zeker wanneer je ze "om en om" per drie vervangt. Er horen geen losse moertjes achter te zitten. Succes!
Geplaatst: 15 sep 2009 18:13
door Dennizz
Voor het geval dat de ring aan de binnenzijde los zit, zou ik schroefje voor schroefje vervangen. Dan kan nooit die ring aan de achterkant verschuiven of zelfs naar beneden vallen.
Leek me wel handig om te vermelden, aan de andere kant. Alles wat gelijmd zit aan de Speedster zit vast voor altijd

Geplaatst: 15 sep 2009 18:30
door DJ
Ok, super.. dat scheelt heel wat werk !!! Ik was al bang dat ik de bodemplaat eraf moest halen
geweldig bedankt voor de snelle reactie's
Grt Jeroen / DJ
Geplaatst: 15 sep 2009 18:42
door Smiley
De bodemplaat?
Als je je achterklep opendoet, en je steekt je hand erin, en volgt de benzineslang, kun je zo de binnenring voelen.
Geplaatst: 15 sep 2009 19:32
door DJ
Aha..
Maar als er iets valt, dan ligt het op de plaat.. dat bedoelde ik..
Thx Jeroen
Geplaatst: 15 sep 2009 19:45
door Smiley
Die ring zit ook nog eens om je benzineslang.
Dan moet je wel heel grof tekeer gaan, wil dat allemaal op je bodemplaat lazeren

Re: Boutjes van de benzinedop ( het frame )
Geplaatst: 16 sep 2009 17:02
door vlieger
DJ schreef:Hallo,
een vraag, ik wil de boutjes van de benzinedop ( ring ) verwijderen en vervangen voor RVS exemplaren. Kunnen die er om de beurt uit of vallen de moertjes er dan uit aan de achterzijde

Dat wordt dan een leuk klusje...
THX
Jeroen
Kennelijk is het niet bij ieder Speedster hetzelfde dan? Bij mij zitten er wel losse moertjes achter die samen in een soort kunststof ring passen. Bij mij viel er een moertje uit toen ik ermee bezig was maar die viel gelukkig via de wielkast naar buiten. Deze kon ik daarna weer terugplaatsen door de vulopening met een hand opzij te duwen en dan kun je met de andere hand net bij de achterzijde van die ring komen waar de moertjes in passen.
Geplaatst: 16 sep 2009 17:55
door Smiley
Speedsters die op maandag, woensdag en vrijdag gebouwd zijn hebben geen moertjes, en die van dinsdag en donderdag wel.
Kan ook rustig anderson zijn, en er kan ook rustug helemaal niks van kloppen.
Altijd lachen, zo'n stelletje dronken engelsen die een auto in elkaar schroeven

Geplaatst: 16 sep 2009 18:01
door sooike
Er zit inderdaad verschil op dan.
Bij mijn Speedster is er geen sprake van een losse binnenring, en is het één geheel van vulling tot benzinnetank.
Ik heb zoals je kan zien op de foto dus ook losse moeren die in een zwart plastic behuizing zitten, en daar kunnen uitvallen.
Ik heb ook inbusboutjes die roest vertonen, en krijg er maar 3 van de 6 uitgedraaid

. Reden hiervoor is, en dat kan je zien, als je goed kijkt op de foto, dat de plastic behuizing waar de moertjes in vast moeten zitten, gescheurd zijn aan de rand van de ring. Gevolg dat de moertjes van 3 inbusbouten meedraaien langs de achterkant.
Deze klus kan dus meevallen, maar ook dik tegenslagen

Geplaatst: 08 okt 2009 18:05
door DJ
Het is allemaal prima gelukt, gewoon 1 voor 1 en kruislings..
Gelukkig kwamen ze er allemaal uit, want dat roest is echt geen gezicht
