Motorprobleem?
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Contacteer:
Motorprobleem?
Ik heb kennis gemaakt met de eerste kuren van de speedster...
de laatste 2-3 keren dat ik de speedster gebruikte heb ik het gevoel dat ie minder 'mooi' start. ook de eerste 100tal meters dat ik rij heeft ie precies soms dat hij de gas die je geeft inhoud (waardoor je het gevoel krijgt dat ie gaat stilvallen). Nu was ik daarstraks aan het rijden het het icoon rechtsbenenden (motorelectronica) begon op te lichten. Iemand een idee waar dit kan aan liggen?
Ik ben nu wel iemand die graag eens in toeren gaat,... maar dit kan toch niet?
de laatste 2-3 keren dat ik de speedster gebruikte heb ik het gevoel dat ie minder 'mooi' start. ook de eerste 100tal meters dat ik rij heeft ie precies soms dat hij de gas die je geeft inhoud (waardoor je het gevoel krijgt dat ie gaat stilvallen). Nu was ik daarstraks aan het rijden het het icoon rechtsbenenden (motorelectronica) begon op te lichten. Iemand een idee waar dit kan aan liggen?
Ik ben nu wel iemand die graag eens in toeren gaat,... maar dit kan toch niet?
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Contacteer:
volgens mij zou het dit kunnen zijn...
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1061
sputterende motor, dat gevoel heb ik ook wel
------
+ ik rij er ook niet dagelijks mee, soms staat ie een week of meer stil (in garage)
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1061
sputterende motor, dat gevoel heb ik ook wel
------
+ ik rij er ook niet dagelijks mee, soms staat ie een week of meer stil (in garage)
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Contacteer:
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Contacteer:
staat steeds in de garage;jaydee schreef:Zijn je bougies aan vervanging toe?
Moet de Speedster buiten slapen? Zo ja, vochtprobleem?
Als de motor goed warm is, doet het dan normaal?
Het klinkt mij als een probleem met de ontsteking (motordiagnose-lampje knippert om aan te geven dat de uitlaatgaswaarden niet kloppen).
Als de motor warm gedraaid is rijd hij normaal ja, het is enkel de eerste 100tal meter dat ie vreemd doet. + bij het starten zelfs heeft ie het blijkbaar moeilijk
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Zoiets denk ik ook regelmatig te hebben. Het is net of je gas pedaal iets minder gevoelig is. Misschien is dit net het moment dat de shoke uitgaat en de motor nog wat moeite heeft om zelf lekker te draaien en dus wat meer benzine nodig heeft.... Waardoor je dus meer gas moet geven voor dezelfde snelheid omdat je choke niets meer toevoegt....
Dat is bij mij het geval als ik in ze 3 rij met zo`n 1000 a 1500 toeren en ook de eerste paar 100 meter.
Ik heb dit trouwens met meerdere voertuigen....
Dat is bij mij het geval als ik in ze 3 rij met zo`n 1000 a 1500 toeren en ook de eerste paar 100 meter.
Ik heb dit trouwens met meerdere voertuigen....
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Contacteer:
- sooike
Re: Motorprobleem?
Gewoon de fout laten uitlezen bij de Opel dealer, of met de scangauge of iets dergelijks, daar dient ook dit icoon voor.Sir_Bongiovi schreef: Nu was ik daarstraks aan het rijden het het icoon rechtsbenenden (motorelectronica) begon op te lichten. Iemand een idee waar dit kan aan liggen?

Dan weet je de oorzaak, en kan ze opgelost worden.

Einfach nur ein nackter Sportler
- Dennizz
Ja, dat heb ik niet. Het is ook niet erg bij mij, m`n vriendin heeft namelijk niets doorSir_Bongiovi schreef:ja maar het was voorheen niet het geval, dus moet het toch te verhelpen zijn + brand die sensor

Als het motormanagement lampje aangaat, moet deze gereset worden toch? Deze gaat niet vanzelf uit...
Weet je zeker dat het dat lampje is???
He dennizz,Dennizz schreef:Ja, dat heb ik niet. Het is ook niet erg bij mij, m`n vriendin heeft namelijk niets doorSir_Bongiovi schreef:ja maar het was voorheen niet het geval, dus moet het toch te verhelpen zijn + brand die sensor![]()
Als het motormanagement lampje aangaat, moet deze gereset worden toch? Deze gaat niet vanzelf uit...
mocht je eens willen weten welke foutcode je hebt. Ik heb een scangauge. Een keer aansluiten en je weet het.
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
- Dennizz
Dat lampje brand juist nooit bij mij, het zijn telkens andere lampjesmartinb schreef:He dennizz,Dennizz schreef:Ja, dat heb ik niet. Het is ook niet erg bij mij, m`n vriendin heeft namelijk niets doorSir_Bongiovi schreef:ja maar het was voorheen niet het geval, dus moet het toch te verhelpen zijn + brand die sensor![]()
mocht je eens willen weten welke foutcode je hebt. Ik heb een scangauge. Een keer aansluiten en je weet het.

En als het lampje knippert, zoals ik eerder genoemd heb, hoeft er niet per se een foutcode te zijn/ opgeslagen te worden. Wanneer het lampje (een poos) continu brandt wel.piet schreef:Als het probleem is opgelost cq niet meer voor doet, gaat het lampje gewoon uit. Vaak na 3 keer starten.
Toch wel handig om te weten wat de foutcode is.
Jägertee
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Contacteer:
De bougies zijn veranderd (10euro/stuk dacht ik, gekregen zonder btw)
toen naar de opel geweest omdat de foutmelding bleef branden, daar hebben ze hem aangesloten op hun computer (wat een gefoefel om hem te connecten
echt moeilijk bereikbaar)
Daar gaf ie de foutmelding (bij stilstand) niet aanwezig: verwarming lampenunit rij.. sensor 2. bij het starten was deze foutmelding weg
Ze hebben de foutmelding dan gewist, maar het is mogelijk dat het lampje na enkele maanden/weken/... weer brand. Dan moeten ze die lampenunit bestellen.
-----
ik heb de foutmelding laten verwijderen bij een opel garage in Liedekerke, er zou nog iemand zijn dat daar met zn speedster af en toe komt.
toen naar de opel geweest omdat de foutmelding bleef branden, daar hebben ze hem aangesloten op hun computer (wat een gefoefel om hem te connecten

Daar gaf ie de foutmelding (bij stilstand) niet aanwezig: verwarming lampenunit rij.. sensor 2. bij het starten was deze foutmelding weg
Ze hebben de foutmelding dan gewist, maar het is mogelijk dat het lampje na enkele maanden/weken/... weer brand. Dan moeten ze die lampenunit bestellen.
-----
ik heb de foutmelding laten verwijderen bij een opel garage in Liedekerke, er zou nog iemand zijn dat daar met zn speedster af en toe komt.