Debuut op Assen..
Debuut op Assen..
Dinsdag 29 was het zover. M'n eerste circuitdag met de Speedster (ex Martin)
De hele dag regen, maar toch veel plezier gehad! In het tweede rondje al een dubbele spin na duikersloot,, maar dat mocht de pret niet drukken... Kreeg 'm van de zenuwen eerst niet meer aan.. (dan moet je namelijk die knop gebruiken.. (ff vergeten))
Me daar ook ingeschreven voor een licentiecursus (22/23 en 28/29 nov)
Zijn er meer speedsters die dat doen??
Voor mij smaakt 't allemaal naar meer!
De hele dag regen, maar toch veel plezier gehad! In het tweede rondje al een dubbele spin na duikersloot,, maar dat mocht de pret niet drukken... Kreeg 'm van de zenuwen eerst niet meer aan.. (dan moet je namelijk die knop gebruiken.. (ff vergeten))
Me daar ook ingeschreven voor een licentiecursus (22/23 en 28/29 nov)
Zijn er meer speedsters die dat doen??
Voor mij smaakt 't allemaal naar meer!
- Bijlagen
-
- Speedster op trailer sept09.jpg (114.75 KiB) 6072 keer bekeken
-
- Speedster start finish Assen sept09 015.jpg (105.31 KiB) 6071 keer bekeken
In m'n "vorige" motorleven heel veel rondjes op diverse circuits gemaakt. Reed ( de afgelopen 5 jaar) ca 10 circuitdagen per jaar, en ik kan je melden dat ik met die regen liever in een auto zit....piet schreef: Al die jaren is was Martin er zo zuinig op ga jij er gelijk me crossen. Zou me niks verbazen dat dit de eerste keer was dat die auto regen zag.
Heb je al meer ervaring dat je gelijk in het nat het circuit opduikt
De motoren nu weggedaan (reed ook trial, supermoto, cross en rally's (plaatje van me tijdens de Tuareg-rally in Marokko j.l. mrt '09))
Nu gewoon toegegeven aan een andere jongensdroom. Vond de speedster gewoon een prachtauto, en daarnaast nog aardig snel. Prijs me gelukkig met die van Martin trouwens! Gewoon een mooi en goed ding. hij vond het idd niet zo geweldig dat ik d'r mee ging racen...
- Bijlagen
-
- Touareg09 1.jpg (41.09 KiB) 6057 keer bekeken
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
COOL, waanzinnige tijd moet je gehad hebben!!!Marten schreef:In m'n "vorige" motorleven heel veel rondjes op diverse circuits gemaakt. Reed ( de afgelopen 5 jaar) ca 10 circuitdagen per jaar, en ik kan je melden dat ik met die regen liever in een auto zit....piet schreef: Al die jaren is was Martin er zo zuinig op ga jij er gelijk me crossen. Zou me niks verbazen dat dit de eerste keer was dat die auto regen zag.
Heb je al meer ervaring dat je gelijk in het nat het circuit opduikt
De motoren nu weggedaan (reed ook trial, supermoto, cross en rally's (plaatje van me tijdens de Tuareg-rally in Marokko j.l. mrt '09))
Nu gewoon toegegeven aan een andere jongensdroom. Vond de speedster gewoon een prachtauto, en daarnaast nog aardig snel. Prijs me gelukkig met die van Martin trouwens! Gewoon een mooi en goed ding. hij vond het idd niet zo geweldig dat ik d'r mee ging racen...
Ook ik rij veel liever met de auto op een natte baan dan met de motor
Licentie rijden ga ik niet doen met de auto...
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Wat zal die Speedster blij zijn dat er eindelijk eens mee gereden wordt Marten
Mijn ervaring is dat Assen wel heel erg glad wordt in de regen. Gladder dan Ring bijvoorbeeld. Toen ik laatst met een Mustang wat rondjes mocht rijden merkte je meteen dat er een paar spettertjes vielen. Van grip naar "ijsbaan" in enkele secondes.
Veel plezier met je Speedster op de diverse circuits, maar hou 'm heel!
SteV6
Mijn ervaring is dat Assen wel heel erg glad wordt in de regen. Gladder dan Ring bijvoorbeeld. Toen ik laatst met een Mustang wat rondjes mocht rijden merkte je meteen dat er een paar spettertjes vielen. Van grip naar "ijsbaan" in enkele secondes.
Veel plezier met je Speedster op de diverse circuits, maar hou 'm heel!
SteV6
S4 Avant
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Uh... bedoelde je biddinghuizen niet? Dat wordt met water/kou ook erg glad en is ook een rondje van een paar kmSteV6 schreef:Wat zal die Speedster blij zijn dat er eindelijk eens mee gereden wordt Marten
Mijn ervaring is dat Assen wel heel erg glad wordt in de regen. Gladder dan Ring bijvoorbeeld. Toen ik laatst met een Mustang wat rondjes mocht rijden merkte je meteen dat er een paar spettertjes vielen. Van grip naar "ijsbaan" in enkele secondes.
Veel plezier met je Speedster op de diverse circuits, maar hou 'm heel!
SteV6
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Geweldig zeg, dat had ik ook altijd graag een keertje willen doen in mijn motor tijd, mijn jongensdroom zeg maarMarten schreef:In m'n "vorige" motorleven heel veel rondjes op diverse circuits gemaakt. Reed ( de afgelopen 5 jaar) ca 10 circuitdagen per jaar, en ik kan je melden dat ik met die regen liever in een auto zit....
De motoren nu weggedaan (reed ook trial, supermoto, cross en rally's (plaatje van me tijdens de Tuareg-rally in Marokko j.l. mrt '09))
Helaas was mijn budget destijds niet voldoende voor dit soort geweldige avonturen
Zo'n rally zal tegenwoordig ook wel snel richting de €10.000 gaan.
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
@ Dennizz,
Nee, ik bedoel echt het TT-circuit van Assen. Het asfalt verandert na wat gespetter wel in een soort skidpad, dat dan weer wel.
En het was voor mij ook de eerste keer op Assen na de verbouwing. Het is zoals Ruben schrijft een behoorlijk technisch circuit. Ik was dan ook blij dat een instructeur van ADS bij me in de auto zat.
Zeker het eerste rondje was ik aardig overspoeld door indrukken. Zo begreep ik eerst niet waarom ik in de Mustang bij 100-110 al van 4 naar 5 moest opschakelen ... totdat ik in het 2e rondje ontdekte dat het geen kilometers per uur maar mijlen per uur waren
Dus vanuit de Gert Timmer over start-finisch naar de Haarbocht toch 130 mph op het rempunt voor de Haarbocht.
SteV6
Nee, ik bedoel echt het TT-circuit van Assen. Het asfalt verandert na wat gespetter wel in een soort skidpad, dat dan weer wel.
En het was voor mij ook de eerste keer op Assen na de verbouwing. Het is zoals Ruben schrijft een behoorlijk technisch circuit. Ik was dan ook blij dat een instructeur van ADS bij me in de auto zat.
Zeker het eerste rondje was ik aardig overspoeld door indrukken. Zo begreep ik eerst niet waarom ik in de Mustang bij 100-110 al van 4 naar 5 moest opschakelen ... totdat ik in het 2e rondje ontdekte dat het geen kilometers per uur maar mijlen per uur waren
Dus vanuit de Gert Timmer over start-finisch naar de Haarbocht toch 130 mph op het rempunt voor de Haarbocht.
SteV6
S4 Avant
Nog niet.piet schreef:Is er nog iets leuks in de plaats gekomen Martin?
Wij hebben besloten om van 2 naar 1 auto te gaan.
Maar alleen als er een cabrio is waar je ook een dakrail systeem op kunt monteren voor een fietsendrager en/of dakkoffer (vakantie's)
Helaas word de keuze wel beperkt tot 1 merk en dat is de Mercedes SLK.
Deze bekeken en gereden, de 350 SLK '08 en het viel niet tegen.
Dus de knoop doorgehakt, of het wordt een 280 of 350 maar wel met AMG look.
Mijn Opel Astra OPC moet ik nog even verkopen.
Als dit niet lukt dan wordt het niet eerder als volgend voorjaar dat ik een andere wagen ga kopen.
Dus heb nog even rustig de tijd om een te zoeken.
Gr Martin.
Laatst gewijzigd door Martin op 10 okt 2009 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.