Pagina 1 van 3
Geplaatst: 08 okt 2009 10:39
door Piet
Ik heb een sc die is sneller dan een vxr, maar het idee is goed.

Geplaatst: 08 okt 2009 11:07
door Smiley
Ik weet niet wat je meet piet, maar de vxr deed 0-100 in 4.2
Maarten deed ongeveer 4.8 met een 245pk SC.
Hitec claimt zelf ook 4.2
En jij zit er nog onder?

Geplaatst: 08 okt 2009 11:58
door Piet
Ik denk dat je 0-60 mph en 0-100 door elkaar haalt.
Anders zou ik niet weten hoe ze aan die cijfers komen met maar 220pk.
Geplaatst: 08 okt 2009 12:14
door Smiley
Dat vroeg ik me ook al af, hoe ze er 0.7 afgekregen hadden met een grotere turbo en een remap wat maar 20 extra pk was.
Hier praten ze over 0-100 km in 4.2:
http://speedster1749.com/uk/technical/vxr220.html
De nm heb ik nog nergens kunnen vinden.
En persoonljik rond ik 60Mph wat 96.56064 km is, voor het gemak af naar 100km ja

Geplaatst: 08 okt 2009 12:18
door Piet
Niet doen, want je moet namelijk naar zijn 3 om 100 te halen en voor 60mph hoef je dat net niet. Is denk ook niet toevallig.
Geplaatst: 08 okt 2009 12:30
door Smiley
De vxr is op basis van de turbo, en die kan dat toch in 2e versnelling; zowel 96 als 100?
Geplaatst: 08 okt 2009 12:55
door Piet
Daar heb je gelijk in. Maar goed volgens mij hebben ze het over 60mph, het zijn ten slotte Engelsen. En dan word het ook met de 2.2 die geen 100 haalt in zijn 2 een heel ander verhaal als we dan gaan vergelijken. NM spelen niet zo'n rol bij een 0-96 sprintje. Dominique leest dit verheugd met zijn toeren limiet op 100.000.

Geplaatst: 08 okt 2009 16:40
door Spider
leuke discussie, maar was eigenlijk bedoeld voor Smiley omdat ie
of met vleugeldeuren of met een VXR lookalike aan de gang zou gaan

Geplaatst: 08 okt 2009 18:46
door SteV6
piet schreef:... dan word het ook met de 2.2 die geen 100 haalt in zijn 2 een heel ander verhaal als we dan gaan vergelijken. NM spelen niet zo'n rol bij een 0-96 sprintje.
Ik heb mijn files er even bij gepakt Piet om die vergelijking te kunnen maken:
Speedster 2.2 (mijn standaard karretje)
0-100 in 6.18 sec
0-096 in 5.78 sec
En dat relatief kleine verschil komt omdat ik bij 93 km/h opschakel, en dat is bij 5.31 sec

Dus ik denk dat je bij 5.55 sec bij exact 96 km/h in de begrenzer klapt in de twee.
Speedster Turbo (Blauwe Kogel, maar welk vermogen weet ik niet meer)
0-100 in 4.41 sec
0-096 in 4.25 sec
En ik kan je wel vertellen dat het serieus veel moeite kost om cijfers in de buurt van de 4 -4,5 seconden op de klok te zetten. Met name de timing van schakelen van eerste naar tweede versnelling is niet een kwestie van op de toerenteller letten, want dan ben je gegarandeerd te laat. Voor mij is dat meer oefening dan op tellertjes kijken en dus op gevoel en timing exact het juiste moment van schakelen kiezen. Misschien kan onze huissprinter Rik daar ook wat over schrijven.
SteV6
Geplaatst: 08 okt 2009 18:50
door Piet
Zegt genoeg Stephan. Als Jan het al niet eens haalt. Komt natuurlijk ook omdat die fabriek jongens helemaal nergens naar hoeven te kijken.
Maar we verpesten Smiley topic over bescherm folie.
Geplaatst: 08 okt 2009 21:09
door Smiley
Oh, dat topickapen is niet erg, doe ik zelf ook
Ik laat de folie eraf voorlopig.
Geplaatst: 08 okt 2009 21:15
door allen
Goedzo. Dan zal ik vertellen dat jullie allemaal rommelen in de marge. Allen heeft al 4,9 seconden op de performancebox gezet. 160 Paardjes en inclusief die hangzak die Dominique eraf gesloopt heeft. Snap dus niet hoe jullie aan die slome tijden komen. Of zijn jullie wagens misschien erg zwaar?

Geplaatst: 08 okt 2009 21:18
door Gerard
Dat ding van jou is gemaakt van gebakken lucht. Dus wat wil je!
Geplaatst: 09 okt 2009 7:08
door Piet
Gelukkig is de gewichtsfactor eenmaal op snelheid niet meer zo van belang als je echt van hem af wil.

Geplaatst: 09 okt 2009 8:50
door allen
Ja moest laatst ook al een abrupte uitwijkmanoeuvre maken toen Piet mij de greppel wilde insturen omdat ik hem dreigde in te halen. Hij wist gewoon dat ik een lightweight in een lightweight was!
