Pagina 1 van 2
Yes, de VR6 past!
Geplaatst: 20 okt 2009 17:38
door SteV6
Op Driving-Fun heeft Ruben me helemaal gek gemaakt
Eindelijk weet ik zeker dat ik het beste van mijn beide auto's kan samenvoegen.
http://www.youtube.com/watch?v=vf__x2X1wBs
http://www.youtube.com/watch?v=VPKbnpgDh84
De website is nog niet in de lucht;
http://www.jsdracetech.com/
Ruben bedankt
SteV6
Geplaatst: 20 okt 2009 18:07
door Elise
Dan is dit nog veel leuker
Hier meer foto's
Geplaatst: 20 okt 2009 18:25
door SteV6
Elise schreef:Dan is dit nog veel leuker
Dat ben ik niet met je eens Bert. De .:R32 VR6 is een atmosferische motor met mooie lineaire vermogensopbouw en lekker veel koppel bij lage toeren en in de midrange.
Dat Audi-blok is een V6 met turbo met bijbehorend risico van midcorner boost-beuk ...
Enige nadelen van een VR6 zijn het relatief hoge zwaartepunt van het blok en het verlies van kofferruimte.
SteV6
Geplaatst: 20 okt 2009 18:47
door jaydee
Wauw, het is maar wat je passen noemt...

Geplaatst: 21 okt 2009 7:42
door Elise
SteV6 schreef:Dat ben ik niet met je eens Bert. De .:R32 VR6 is een atmosferische motor met mooie lineaire vermogensopbouw en lekker veel koppel bij lage toeren en in de midrange.
Dat Audi-blok is een V6 met turbo met bijbehorend risico van midcorner boost-beuk ...
Enige nadelen van een VR6 zijn het relatief hoge zwaartepunt van het blok en het verlies van kofferruimte.
Het grootste nadeel zullen de extra kilo's zijn die je moet meeslepen
Met een TDI blok (wat ik best zou willen) heb je hetzelfde probleem, dan krijg je er ook ineens 100KG+ bij...dus dat doen we maar niet

Geplaatst: 21 okt 2009 9:28
door Ruben
Graag gedaan Stephan, heb zelf toch ook wel erg genoten van het eerste filmpje

Geplaatst: 21 okt 2009 10:49
door allen
Stephan, gewoon een stel scherpe nokken erin en voor de rest met Maik en consorten meegaan. Die ecotec is goed zat.

Geplaatst: 21 okt 2009 12:21
door michel
Dat blok lijkt ook niet middel in de auto te staan. Zou eerder de atmo route van Maik volgen of een compressor monteren.
Michel
Geplaatst: 21 okt 2009 17:34
door SteV6
Ruben schreef:Graag gedaan Stephan, heb zelf toch ook wel erg genoten van het eerste filmpje

Zat zelf eerst even te twijfelen of dat filmpje opgenomen is op de Snakepass:
En voor iedereen die zich nu zorgen begint te maken, ik hou mijn beide auto's voorlopig zoals ze zijn.
De heerlijke VR6 in de Leon en de lichtvoetigheid in de Speedster. De enige echte serieuze kandidaat voor een motorswap is de 2.8 V8 met voldoende peekaa's @ 10.500 rpm ...
SteV6
Geplaatst: 21 okt 2009 18:07
door Piet
We maakten ons al geen zorgen Stephan.

Geplaatst: 21 okt 2009 19:44
door SteV6
Dus ik wordt als "reeds verloren" beschouwd Piet?
Beter prettig gestoord dan goed gek (en dat zou
ook zomaar op Allen kunnen slaan ...)
SteV6
Geplaatst: 21 okt 2009 20:17
door vauxhall
krijg je toch kriebels van in de buik als je die kerel door de bos ziet scheuren...

Geplaatst: 21 okt 2009 20:42
door allen
Ik ga voor goed gek!

Geplaatst: 22 okt 2009 10:34
door BBVW
SteV6 schreef:Elise schreef:Dan is dit nog veel leuker
Dat ben ik niet met je eens Bert. De .:R32 VR6 is een atmosferische motor met mooie lineaire vermogensopbouw en lekker veel koppel bij lage toeren en in de midrange.
Dat Audi-blok is een V6 met turbo met bijbehorend risico van midcorner boost-beuk ...
Enige nadelen van een VR6 zijn het relatief hoge zwaartepunt van het blok en het verlies van kofferruimte.
SteV6
en het gewicht tov geringe vermogensoename??
Geplaatst: 22 okt 2009 12:48
door SteV6
Volgens de gegevens die te vinden zijn van deze .:R32 ombouw zou het blok op 300pk uitkomen. Dus verdubbeling van het vermogen ten koste van 100-120kg ...
Maar die sound, daar kan heel weinig aan tippen
Hooguit een Exige (S) met stage II piepke
SteV6