Yes, de VR6 past!

Algemene zaken omtrent onze auto.
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Yes, de VR6 past!

Bericht door SteV6 »

Op Driving-Fun heeft Ruben me helemaal gek gemaakt :!:

Eindelijk weet ik zeker dat ik het beste van mijn beide auto's kan samenvoegen.

Afbeelding

Afbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=vf__x2X1wBs

http://www.youtube.com/watch?v=VPKbnpgDh84

De website is nog niet in de lucht; http://www.jsdracetech.com/

Ruben bedankt :wink:



SteV6
S4 Avant
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

Dan is dit nog veel leuker :wink:

Afbeelding

Hier meer foto's
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Elise schreef:Dan is dit nog veel leuker :wink:
Dat ben ik niet met je eens Bert. De .:R32 VR6 is een atmosferische motor met mooie lineaire vermogensopbouw en lekker veel koppel bij lage toeren en in de midrange.
Dat Audi-blok is een V6 met turbo met bijbehorend risico van midcorner boost-beuk ...

Enige nadelen van een VR6 zijn het relatief hoge zwaartepunt van het blok en het verlies van kofferruimte.

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

Wauw, het is maar wat je passen noemt... :shock:
Jägertee
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

SteV6 schreef:Dat ben ik niet met je eens Bert. De .:R32 VR6 is een atmosferische motor met mooie lineaire vermogensopbouw en lekker veel koppel bij lage toeren en in de midrange.
Dat Audi-blok is een V6 met turbo met bijbehorend risico van midcorner boost-beuk ...

Enige nadelen van een VR6 zijn het relatief hoge zwaartepunt van het blok en het verlies van kofferruimte.
Het grootste nadeel zullen de extra kilo's zijn die je moet meeslepen :?
Met een TDI blok (wat ik best zou willen) heb je hetzelfde probleem, dan krijg je er ook ineens 100KG+ bij...dus dat doen we maar niet :wink:
Gebruikersavatar
Ruben
Actief lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 25 aug 2009 5:51

Bericht door Ruben »

Graag gedaan Stephan, heb zelf toch ook wel erg genoten van het eerste filmpje :D
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Stephan, gewoon een stel scherpe nokken erin en voor de rest met Maik en consorten meegaan. Die ecotec is goed zat. :idea:
Caterham => Britse degelijkheid...
michel
Actief lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 09 aug 2005 17:53

Bericht door michel »

Dat blok lijkt ook niet middel in de auto te staan. Zou eerder de atmo route van Maik volgen of een compressor monteren.

Michel
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Ruben schreef:Graag gedaan Stephan, heb zelf toch ook wel erg genoten van het eerste filmpje :D
Zat zelf eerst even te twijfelen of dat filmpje opgenomen is op de Snakepass:

Afbeelding


En voor iedereen die zich nu zorgen begint te maken, ik hou mijn beide auto's voorlopig zoals ze zijn. De heerlijke VR6 in de Leon en de lichtvoetigheid in de Speedster. De enige echte serieuze kandidaat voor een motorswap is de 2.8 V8 met voldoende peekaa's @ 10.500 rpm ... :wink:


SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

We maakten ons al geen zorgen Stephan. :)
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Dus ik wordt als "reeds verloren" beschouwd Piet?





:wink:

Beter prettig gestoord dan goed gek (en dat zou ook zomaar op Allen kunnen slaan ...)

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo

Bericht door vauxhall »

krijg je toch kriebels van in de buik als je die kerel door de bos ziet scheuren... :lol:
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Ik ga voor goed gek! :bag:
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
BBVW
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 14 jun 2007 10:53

Bericht door BBVW »

SteV6 schreef:
Elise schreef:Dan is dit nog veel leuker :wink:
Dat ben ik niet met je eens Bert. De .:R32 VR6 is een atmosferische motor met mooie lineaire vermogensopbouw en lekker veel koppel bij lage toeren en in de midrange.
Dat Audi-blok is een V6 met turbo met bijbehorend risico van midcorner boost-beuk ...

Enige nadelen van een VR6 zijn het relatief hoge zwaartepunt van het blok en het verlies van kofferruimte.

SteV6
en het gewicht tov geringe vermogensoename??
"Poep" en "sjinees"
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Volgens de gegevens die te vinden zijn van deze .:R32 ombouw zou het blok op 300pk uitkomen. Dus verdubbeling van het vermogen ten koste van 100-120kg ...

Maar die sound, daar kan heel weinig aan tippen :bag:

Hooguit een Exige (S) met stage II piepke ;)



SteV6
S4 Avant
Plaats reactie