Dat ben ik niet met je eens Bert. De .:R32 VR6 is een atmosferische motor met mooie lineaire vermogensopbouw en lekker veel koppel bij lage toeren en in de midrange.
Dat Audi-blok is een V6 met turbo met bijbehorend risico van midcorner boost-beuk ...
Enige nadelen van een VR6 zijn het relatief hoge zwaartepunt van het blok en het verlies van kofferruimte.
SteV6 schreef:Dat ben ik niet met je eens Bert. De .:R32 VR6 is een atmosferische motor met mooie lineaire vermogensopbouw en lekker veel koppel bij lage toeren en in de midrange.
Dat Audi-blok is een V6 met turbo met bijbehorend risico van midcorner boost-beuk ...
Enige nadelen van een VR6 zijn het relatief hoge zwaartepunt van het blok en het verlies van kofferruimte.
Het grootste nadeel zullen de extra kilo's zijn die je moet meeslepen
Met een TDI blok (wat ik best zou willen) heb je hetzelfde probleem, dan krijg je er ook ineens 100KG+ bij...dus dat doen we maar niet
Ruben schreef:Graag gedaan Stephan, heb zelf toch ook wel erg genoten van het eerste filmpje
Zat zelf eerst even te twijfelen of dat filmpje opgenomen is op de Snakepass:
En voor iedereen die zich nu zorgen begint te maken, ik hou mijn beide auto's voorlopig zoals ze zijn. De heerlijke VR6 in de Leon en de lichtvoetigheid in de Speedster. De enige echte serieuze kandidaat voor een motorswap is de 2.8 V8 met voldoende peekaa's @ 10.500 rpm ...
Dat ben ik niet met je eens Bert. De .:R32 VR6 is een atmosferische motor met mooie lineaire vermogensopbouw en lekker veel koppel bij lage toeren en in de midrange.
Volgens de gegevens die te vinden zijn van deze .:R32 ombouw zou het blok op 300pk uitkomen. Dus verdubbeling van het vermogen ten koste van 100-120kg ...