Petitie: red Spa-Francorchamps van de ondergang

Algemene zaken omtrent onze auto.
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Petitie: red Spa-Francorchamps van de ondergang

Bericht door speedster »

Het supercircuit in de Ardennen heeft het moeilijk. Wereldvreemde omwonende hebben daar onlangs steen en been geklaagd tegen uitbreiding, en niet geheel zonder succes. Maar gelukkig zijn er buren van het circuit die juist wél uitbreiding willen en daarmee het legendarische Spa-Francorchamps behouden. Daarom deze Autoblog Oproep: teken de petitie en doe eens wat terug!
Door alle commotie rondom het wel/niet intrekken van Spa’s vergunning ontstond er een beeld dat bijna iedere omwonende vreselijk veel last heeft van het circuit. Maar zoals zo vaak het geval is bij linksdraaiende milieumensen ging het hier om een select clubje dat er alles aan deed om het circuit daar weg te krijgen. Het grootste deel van de omwonenden is dan ook zeer blij met Spa-Francorchamps als buurman en wil juist niet dat het verdwijnt. En die mensen werden bij alle berichtgeving onlangs wel mooi overgeslagen.
Zij laten nu van zich horen en zijn een petitie gestart die digitaal te ondertekenen is. Mooie kans om dat hippiegepeupel de mond te snoeren en het voortbestaan van Spa te garanderen, mits er genoeg ge-ondertekend wordt natuurlijk. Dus bekijk even ons Spa-Francorchamps archief en hierrr nog wat foto’s en onderteken die PETITIE.

http://www.defendonsfrancorchamps.be/on ... hamps.html
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Ik weet wel hoe dat komt. Dat was precies in dat weekend dat er enkele Speedsters en rooie Exige een hoop herrie aan het maken waren op het na bij gelegen Malmedy.
Ruben
Actief lid

Bericht door Ruben »

De supercharger heeft je gered :wink:
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Ruben schreef:De supercharger heeft je gered :wink:
Na dit weekend heb ik niet meer het idee dat een supercharger je zou kunnen helpen Ruben... :twisted:
Caterham => Britse degelijkheid...
Dominique

Bericht door Dominique »

piet schreef:Ik weet wel hoe dat komt. Dat was precies in dat weekend dat er enkele Speedsters en rooie Exige een hoop herrie aan het maken waren op het na bij gelegen Malmedy.
Afbeelding
Afbeelding
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

:lol:
Ruben
Actief lid

Bericht door Ruben »

allen schreef:
Na dit weekend heb ik niet meer het idee dat een supercharger je zou kunnen helpen Ruben... :twisted:
Tot vanmiddag 16.59 uur wist jij niet beter en daarbij heb ik nog heel hard in de kantine geroepen dat de tijdmeting niet klopte en ik heb nog gelijk gekregen ook! Heb je die foto's gezien van mijn auto? Geen enkele scherp, try that poetser met grootmoeders dakje!
Dennizz

Bericht door Dennizz »

Ruben schreef:
allen schreef:
Tot vanmiddag 16.59 uur wist jij niet beter en daarbij heb ik nog heel hard in de kantine geroepen dat de tijdmeting niet klopte en ik heb nog gelijk gekregen ook! Heb je die foto's gezien van mijn auto? Geen enkele scherp, try that poetser met grootmoeders dakje!
Go Ruben :mrgreen:

Een standaard Speedy is zelfs ruim sneller als zo`n kart sigaar :bag:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Zo zie je maar weer dat meer gewicht op nat het beter doet. Helemaal als je ook nog eens zo gek bent om 50 euri aan zo'n dag uit te geven. Wie was ook alweer ruim de snelste? Geloof een fwd ibiza toch? :twisted:

Overigens? Rijdt Dennis niet inmiddels met de TD velgen en de 205 banden voor? In dat geval is de auto niet standaard, itt de sigaar. Al duurt dat ook niet lang meer. Ik krijg KLEINERE wieltjes!
Dennizz

Bericht door Dennizz »

allen schreef:Zo zie je maar weer dat meer gewicht op nat het beter doet. Helemaal als je ook nog eens zo gek bent om 50 euri aan zo'n dag uit te geven. Wie was ook alweer ruim de snelste? Geloof een fwd ibiza toch? :twisted:

Overigens? Rijdt Dennis niet inmiddels met de TD velgen en de 205 banden voor? In dat geval is de auto niet standaard, itt de sigaar. Al duurt dat ook niet lang meer. Ik krijg KLEINERE wieltjes!
Oja das waar ook, bijna standaard. Dat is toch nadeel met water, minder druk ofzo per cm2?

Die Ibiza rijdt altijd supersnel. De X2 klasse Elise weegt ook niet veel en zit niet veel van de tijd van de Ibiza.

Kleinere wielen :D kom je dan niet in de problemen met beschikbare banden? Je hebt toch al kleine wielen standaard?
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Nopes. Ga van 14 naar 13. Achter van 185 naa 205 in de hoop dat ik wat meer tractie kan vinden bij het wegrijden en dat er wat hogere snelheden mogelijk zijn zonder dat de kont om komt.
ohjeetje..
Actief lid

Bericht door ohjeetje.. »

On Topic maar weer. Formulier ingevuld. Autosport moet mogelijk blijven. Waar ook ter wereld.

Groeten,

Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Dominique

Bericht door Dominique »

allen schreef:Nopes. Ga van 14 naar 13. Achter van 185 naa 205 in de hoop dat ik wat meer tractie kan vinden bij het wegrijden en dat er wat hogere snelheden mogelijk zijn zonder dat de kont om komt.
Hou alsjeblieft in de gaten dat het met een natte weg precies andersom is.
:roll:
Afbeelding
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Joh, je meent het? :lol:
Ik heb meer setjes wielen straks hoor. :wink:
Rallye
Actief lid

Bericht door Rallye »

ohjeetje.. schreef:On Topic maar weer. Formulier ingevuld. Autosport moet mogelijk blijven. Waar ook ter wereld.
Second that! :thumbup:
Petitie ondertekend...
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Plaats reactie