Na ongeveer 1 jaar met de standaard uitlaat te hebben rondgereden heb ik verleden week de Komo-Tec laten monteren.
Tja wat zal ik zeggen.
Stom Stom Stom Stom.

Ja, de milltek ken ik. Die engelsen zijn daar helemaal gek meebruno schreef:allemaal absorptie , de milltek maakt minder geluid als die van komo-tec ( deze kan wel wat hinderlijk zijn als je lange afstand doet ) .
http://www.auto-amd.com/vx220.asp dit zijn de foto's van de Milltek.
Heb zelf sinds 2 weken een milltek einddemper voor mijn turbo en dit.Maarten schreef:Als ik naar het plaatje van de milltek demper voor de 2.2 NA kijk lijkt het mij ook zeer waarschijnlijk dat dit geen pure absorptie demper is, omdat de eindstukken halverwege de demper naar buiten komen.
Bij de demper voor de turbo komt hij wel aan het andere eind eruit als dat hij erin ging, dus dat zou goed een absorptie demper kunnen zijn.
@ Mark
De 4-2-1 zullen ze bij EPS in het noorden van het land vast voor je willen maken. Maar dat heeft vooral zin als je ook inlaattraject en nokprofielen aanpast, dus de hele gas-flow door de kop. En dan natuurlijk de SW nog aanpassen op deze grote ingreep.
Maarten
Ik denk dat ik wel interesse heb om mee te gaan. Ben erg benieuwd wat ze allemaal kunnen doen. Wat mij ook wel aanspreekt is dat ze redelijk het volume van de uitlaat kunnen regelen, ik zit niet echt te wachten op een brulpijpMartin schreef:Hallo allemaal,![]()
Over E.P.S gesproken daar ga ik in jan,feb heen om te kijken wat er allemaal mogelijk is voor onze speedy.
Ik heb al telefonisch contact gehad met hun en ze hadden al 3 turbo's gedaan, maar voor 2,2 is ook van alles mogelijk.
Volgens hun kost een sportdemper ongeveer 600,- 650,- euro en een sportkat 350,- inkl montage.
Als er nu meer liefhebbers zijn om mee te gaan ( eerst even kijken ) kunnen we misschien gezamelijk gaan, ik denk zelf dan in maart andere uitlaat telaten monteren.
Dat is de katalysator die zorgt dat de emissies minder worden als de motor nog niet warm is. Zit dichter bij het uitlaatspruitstuk. Als de motor warm is wordt deze katalysator te warm en doet ie eingelijk niets meer.Martin schreef: Ps precat is dat de startcat????
Bah, had juist gehoopt dat die toko nou een beetje goed dingen op maat kon makenSteV6 schreef:EPS is een mooi bedrijf als je wilt gaan voor meer lawaai, uhh sorry, ik bedoel uitlaatgeluid. Op de diverse fora is de algemene conclusie dat een uitlaat van EPS je juist vermogen kost. Er wordt niets gerekend ofzo, ze buigen een pijp en je kan daarna het volume kiezen. Dit is geen eigenervaring, maar een gewaarschuwd mens kan een betere keuze maken.
Zelf wil ik als mijn motor wat los begint te komen (nu pas 700km op de teller) een Milltek gaan (laten) plaatsen.
Tja , ik ben zelf tuner en heb een tuning bedrijf dus ik weet hoe het gaat met de prijzen in de tuning sector , als we laat ons zeggen min 4 stuks kunnen aankopen dan gaat de prijs nog eens makkelijk 25% naar beneden gaan , daarom de vraag of er interesse is voor een groepsaankoop .Dirk666 schreef:Hallo Bruno,
Prijs van de Milltek ( 400 pond ) is zelf lager dan van de Komo-Tec ( 749 Euro ) dus als de Milltek je voorkeur heeft sla je slag.
Dirk