de belgse wegen

Voor alles wat niet met de Speedster te maken heeft.
Plaats reactie
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

de belgse wegen

Bericht door stefan »

als we momenteel onze wegen hier bekijken zal er dit jaar nog zeer weinig
speedsterplezier van komen
er is verdomd geen enkele weg hier in de kempen die niet gescheurd of putten van vel 15 cm diep zijn :oops:

op dat gebied kunnen we van onze noorderburen flink wat leren
maar in plaats van hier de centjes aan degelijke banen te besteden smijten ze hier ze weg aan alerhande geklungel en zever in pakskes

arm belgskes :shock:

grt stefan & monia
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

Van de 19 miljard euro die hier jaarlijks opgehaald wordt aan de auto, wordt ongeveer 1.5 tot 2 miljard besteed aan de wegen, en daar zijn we al niet blij mee.

Het kan dus nog erger blijkbaar :shock:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
rayz25

Bericht door rayz25 »

Als je belgie in rijdt net voor antwerpen zitten er paar flinke gaten in de weg dacht dat mijn ophanging afbrak ben door heel antwerpen op 2 banen gaan rijden om ruimte te maken om uit te wijken voor putten elke 25 meter. Ik heb wel een file veroorzaakt en hoop boze rijders achter me maar daar heb ik schijt aan net zoals de regering schijt aan deze wegen heeft. :twisted:
kzentekik_et
Actief lid

Bericht door kzentekik_et »

Mij moet je het niet vertellen van die Vlaamse wegen.

Heb Schade aan de linkerzijde van men voorclam.
Stukje Lak eruit ter hoogte van de Wielkast, door een opspringende steen van een Tegenligger. :?
Eergisteren wagen gewassen + vorst deze nacht =
Barst van de plaats waar de lak eraf is, tot aan de koplamp :evil:
Sir_Bongiovi
Mega lid
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

Was een tijdje geleden nog op het nieuws dat er zoveel mensen schade hebben aan hun wagen door het slechte wegdek.

-------------

Stel, op uw vertrouwde traject naar het werk wordt u op een morgen verrast door een diepe put in het wegdek. Twee banden slaan lek en een velg is beschadigd.
Wie draait daarvoor op?

In principe is de overheid verplicht om de openbare weg veilig te houden. De overheid moet dus maatregelen nemen om gevaarlijke situaties te voorkomen.

Als u denkt dat de overheid daar in gebreke gebleven is en u daardoor schade geleden hebt, kan u proberen verhaal uit te oefenen. Maar vanzelfsprekend is dat zeker niet. U moet immers 3 zaken aantonen: ten eerste dat de betrokken overheid een fout gemaakt heeft, ten tweede dat u schade geleden hebt en ten derde dat de fout van de overheid de oorzaak is van uw schade. Dat is het oorzakelijk verband tussen fout en schade.

In de praktijk is het de rechter die daarover oordeelt. En justitie is niet snel geneigd om de overheid in dit soort zaken in gebreke te stellen. Zeker niet als door het winterweer van nu overal putten opduiken en de herstellingen moeilijk bij te houden zijn.

Iets meer kans maakt u als bijvoorbeeld blijkt dat een gevaarlijke situatie al enige tijd aan de gemeente gemeld werd, maar dat ze er niets aan gedaan heeft. Dan is wel al duidelijk bij wie de fout ligt, maar ook dan moet u de schade en het oorzakelijk verband kunnen aantonen. Een proces-verbaal van de politie hebt u zeker nodig

http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/auto ... 9-2210.art
Plaats reactie