Pagina 1 van 1

Gasklep vervangen bij 2.4 inlaat spruitstuk

Geplaatst: 24 mar 2010 15:03
door PatrickL
Hallo Allemaal,

Ik ben op dit moment een 2.4 inlaat spruitstuk aan het inbouwen en vraag me af of er iemand ook de gasklep vervangen heeft en zo ja door welke? Tips iemand?

Patrick

Geplaatst: 24 mar 2010 15:21
door Smiley
markv en speerke zijn bezig geweest met de 68mm.
Omdat het systeemstoringen veroorzaakte, is mark terug gegaan naar de 58mm.

http://www.verboom.net/projects/speedst ... index.html

Je kunt dus de ombouw nu met je 58mm doen, en als peerke zijn remap voor de 68mm klaar heeft die erop schroeven.

Geplaatst: 24 mar 2010 15:25
door PatrickL
Hallo Smiley

Dank je wel. Zodra het spuitstuk erin zit en de motor weer loopt ga ik m'n kilometers maken en dan gaat de auto naar Peter. Ik vraag dan wel aan hem wat hij adviseert.

Bedankt voor je snelle antwoord.

Patrick

Geplaatst: 24 mar 2010 15:43
door Smiley
Succes met inbouwen.
Hier mijn leidensweg ter lering en vermaak:
http://www.xs4all.nl/~email2me/2.4.zip

Je zou je 58mm nog kunnen porten en polishen:
http://vx220.ukct.net/throttlebody.htm

Heb ik ook gedaan, maar geen idee of dit iets extra's brengt.

Geplaatst: 24 mar 2010 22:12
door 12Esc
Smiley schreef: Hier mijn leidensweg ter lering en vermaak:
http://www.xs4all.nl/~email2me/2.4.zip
Zo, super handleiding. Mooi gedaan!

Geplaatst: 25 mar 2010 17:11
door PatrickL
Hall Allemaal,

Het spruitstuk zit erin! Maar wat een karwei. De garage heeft het gedaan en ik heb gedeeltelijk gezien wat ze moesten doen. Ik heb die 120 amp dynamo dus dat paste niet en sowieso zit je met allerlei plaatjes om zaken vast te zetten. Ze hebben het heel netjes gedaan. de EGR is niet aangesloten en ik heb zelfs geen enkele foutmelding. Ik heb een klein stukje gereden maar kan nog niet echt zeggen dat ik verschil merk.

De gasklep ga ik niet vervangen. Nu nog een afspraak met Peter voor de software upgrade!

En Smiley... Als we die handleiding van jou gehad hadden voor de inbouw waren we veel sneller klaar geweest. Wat een mooie en duidelijke handleiding!!

Gr
Patrick

Geplaatst: 25 mar 2010 17:19
door Smiley
patricklieven@gmail.com schreef:Ik heb een klein stukje gereden maar kan nog niet echt zeggen dat ik verschil merk.
De ecu moet een kilometer of 50 inrijden om het spruitstuk te leren kennen.
Daarna kun je weer vol op de gas.
Ik merk bij mezelf vooral verschil vanaf 4250 rpm.
In die van 12esc voelde ik dat kantelpunt niet, was meer een liniaire lijn naar de 7.000 toeren.
Die extra 10/15pk van het spruitstuk, en de 50 na de remap merk je vooral in het hogere toerensegment is mijn gevoel.

En dat laat hij ook zien in die grafiekjes van markv, maik enz.

Geplaatst: 26 mei 2010 12:57
door stefan
kent er iemand de juiste GMbestelnr van de grotere gasklep

ik heb er één gevonden maar dat is een nr afkomstig van chevrolet en ik weet niet of deze kompatiebel is met de stekker van de speedster :?:











grt stefan

Geplaatst: 27 mei 2010 12:35
door stefan
nrs gevonden dus ok

Geplaatst: 27 mei 2010 20:58
door Smiley
stefan schreef:nrs gevonden dus ok
Bedankt voor de nummers stefan!

Geplaatst: 28 mei 2010 7:12
door stefan
smiley :lol:

erg he gewoon vergeten te posten

GM nr enkel te leveren bij dealers die ook amerikaanse wagens doen

12580195






grt stefan