Ik heb bij Yvo nieuwe remschijven gekocht en volgens mij zit er verschil tussen de linkse en de rechtse remschijf.
Wie weet welke de linkse is en welke de rechtse is?
Dit is volgens mij de rechtse!!
Ik heb niet helemaal dezelfde schijven maar het komt wel redelijk overeen:
De finnen/schoepen aan de binnenzijde zijn per schijf identiek. Dat wil zeggen dat de schijf aan de rechter kant van de auto gemonteerd lucht naar het center van de schijf zal voeren, en aan de linker kant gemonteerd waaierd de lucht naar buiten.
De groeven aan de buitenzijde hebben wel een linker en rechter patroon.
Je moet ze monteren zoals op de foto in dit draadje.
De schijf moet als een soort ventilator gaan werken waarbij de licht van binnen naar buiten gaat (vanuit het hart naar de rand). De 'vanes' in de schijf staan in een lichte hoek, dat zorgt voor de extra ventilatie
Dominique schreef:Ik heb niet helemaal dezelfde schijven maar het komt wel redelijk overeen:
De finnen/schoepen aan de binnenzijde zijn per schijf identiek. Dat wil zeggen dat de schijf aan de rechter kant van de auto gemonteerd lucht naar het center van de schijf zal voeren, en aan de linker kant gemonteerd waaierd de lucht naar buiten.
Tsjonge,jonge Die poetst zijn Nitrons
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``
Dominique schreef:Ik heb niet helemaal dezelfde schijven maar het komt wel redelijk overeen:
Tsjonge,jonge Die poetst zijn Nitrons
Onderhoud noem ik dat. Dat doe ik altijd aan het begin van het seizoen. Gewoon ff los halen, checken op beschadigingen of oxydatie van de bevestigings lagers. In dit geval tevens RS14's gemonteerd. De foto geeft de richting van de ventilatie gaten aan.
ja... dat doe ik ook, maar vervolgens spuit ik ze helemaal in het witte spuitvet. Dat zorgt ervoor dat de demper lekker fris blijft onder dat laagje vet.
Aan het begin van het seizoen maak ik ze dan weer schoon, controleer ik ze en spuit ik ze weer in....
Daar tussendoor blinken ze dan ieder jaar even net zo mooi als op bovenstaande foto