Mijn remschijven zijn ver op, en ik ben me aan het orienteren.
De standaard schijven zijn 288mm
Nu zijn er ook 290 en 295mm te koop, waarvan ik begrijp dat ik voor de 295 extra brackets voor de klauwen nodig heb.
Kan ik die 290mm wel gewoon als een directe vervanging voor die 288 zien, of kan die 2mm nog ergens dwars liggen?
remschijven milimeterwerk
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
remschijven milimeterwerk
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Dat heeft met standaard blokken en set-up niet echt veel zin: je zal zien dat er aan de grootste diameter een rand ongebruikte remschijf van 1mm zal ontstaan.
Wanneer je weet te bewerkstelligen dat de remklauw 1mm verder naar buiten staat, dat zou aan de voorzijde moeten kunnen, dan zou je aan de voorzijde theoretisch meer stopkracht hebben.
Mijn inschatting is dat 1mm niet zo gek veel zal doen.
Aan de achterzijde is de constructie anders waardoor het minder makkelijk is de remklauw verder naar buiten te monteren.
Wanneer je weet te bewerkstelligen dat de remklauw 1mm verder naar buiten staat, dat zou aan de voorzijde moeten kunnen, dan zou je aan de voorzijde theoretisch meer stopkracht hebben.
Mijn inschatting is dat 1mm niet zo gek veel zal doen.
Aan de achterzijde is de constructie anders waardoor het minder makkelijk is de remklauw verder naar buiten te monteren.

- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Ik heb nu geboord en gegroeft, met rs 14's dus remmen doet ie wel.
Het gaat mij er meer om of 290mm nog steeds hotswap is.
(2-delige ap's zijn 290 of groter, en ik heb er nog alu bells voor liggen)
Ik zat eraan te denken het wisselen zelf te doen, en zie die extra brackets niet zo zitten.
Het gaat mij er meer om of 290mm nog steeds hotswap is.
(2-delige ap's zijn 290 of groter, en ik heb er nog alu bells voor liggen)
Ik zat eraan te denken het wisselen zelf te doen, en zie die extra brackets niet zo zitten.
Het leven is geen sprookje.
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Contacteer:
290's zouden voor en achter net moeten passen zonder aanpassingen. Scheelt uiteindelijk maar 1mm aan de rand.
Soms moet er licht wat schuur/slijpwerk aan een klauw worden gedaan mocht hij er net tegenaan lopen.
Je wilt natuurlijk wel wat ruimte houden, want als hij heet wordt gaat de schijf ook een beetje uitzetten.
Bye, Arno.
Soms moet er licht wat schuur/slijpwerk aan een klauw worden gedaan mocht hij er net tegenaan lopen.
Je wilt natuurlijk wel wat ruimte houden, want als hij heet wordt gaat de schijf ook een beetje uitzetten.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..