bedank de garagist

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2363
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

bedank de garagist

Bericht door gertje »

donderdag auto op onderhoud laten gaan bij de opel garagist waar mijn vorige opel ook onderhouden is geweest. 2 maal gevraagd dat hij wist hoe het onderhoud moest gebeuren anwoord ja ja.
resultaat vrijdag een plas olie onder de auto.
bij het vervangen van de olie filter heeft hij dezelfde metalen o ring terug gebruikt. Bij de vraag waarom hij geen nieuwe gestoken had was zijn antwoord, bij andere opels is die een rubberen ring en ik had geen andere ringen. dus bestellen in het beste geval kan ik dinsdag de auto terug gaan oppikken en is het de laaste keer dat hij hem ga zien.

tegen volgende smeering garage met smeerput zetten.

alles wat je zelf doet doe je beter
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Re: bedank de garagist

Bericht door Dennizz »

gertje schreef:donderdag auto op onderhoud laten gaan bij de opel garagist waar mijn vorige opel ook onderhouden is geweest. 2 maal gevraagd dat hij wist hoe het onderhoud moest gebeuren anwoord ja ja.
resultaat vrijdag een plas olie onder de auto.
bij het vervangen van de olie filter heeft hij dezelfde metalen o ring terug gebruikt. Bij de vraag waarom hij geen nieuwe gestoken had was zijn antwoord, bij andere opels is die een rubberen ring en ik had geen andere ringen. dus bestellen in het beste geval kan ik dinsdag de auto terug gaan oppikken en is het de laaste keer dat hij hem ga zien.

tegen volgende smeering garage met smeerput zetten.

alles wat je zelf doet doe je beter
Ring is prima te hergebruiken!
Alleen alles droog terug te plaatsen is niet handig nee... Heeft mij ook al 3 liter olie gekost :oops:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Blitz

Bericht door Blitz »

mijn ring is ook hergebruikt, maar tegen volgende keer bestel ik gewoon een nieuwe, zoveel kan dat niet kosten en ik heb alles graag 200% in orde ;)
@Gertje: volgende keer uw auto bij garage Stoffelen in St Lenaarts binnen doen. ikzelf behandel Speedsters maniakaal en mijn baas, die zelf ook in de garage staat, heeft er zelf ook eentje, dus hij zal zeker goed verzorgd worden ;)
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Blitz schreef:mijn ring is ook hergebruikt, maar tegen volgende keer bestel ik gewoon een nieuwe, zoveel kan dat niet kosten en ik heb alles graag 200% in orde ;)
@Gertje: volgende keer uw auto bij garage Stoffelen in St Lenaarts binnen doen. ikzelf behandel Speedsters maniakaal en mijn baas, die zelf ook in de garage staat, heeft er zelf ook eentje, dus hij zal zeker goed verzorgd worden ;)
Volgens mij was die ring bijna 10 euro. Laat maar dacht ik toen :wink: Het voordeel van een stalen pakking is dat je die juist niet hoeft te vervangen...

Bij vast draaien wel even invetten met je motorolie zodat die gemakkelijk heel goed sluit zonder er enorm veel kracht op te hoeven zetten :wink:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

ben een week of 3 geleden ook op groot onderhoud geweest; heb nadien ook olieverlies na het rijden (klein beetje maar)
na het gemeld te hebben in de garage heeft ie er volgens mij een andere ring opgezet maar hij zei me dat dit niet de originele was omdat ie dat moest bestellen en enkele weken kon duren, mocht ie nadien nog lekken moest ik de originele die in bestelling was er laten opzetten.


nog steeds het geval dus dit zal wsl hetzelfde probleem zijn?
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

De metalen ringen (nummer 5 op diagram)

Afbeelding

horen eigenlijk niet los te komen bij een oliefilter wissel.

De ring waar de oliekoeler leidingen aan zitten en de insert er 'in' horen op hun plaats te blijven.

Alleen de dop (onderdeel 12) en de rubberen o-ring (onderdeel 14) horen te worden verwijderd.

Probleem is echter dat de dop nog wel eens zo vast zit dat de rest 'mee' komt.

De metalen ringen zijn moeilijk te krijgen, omdat alleen de Speedster deze oliekoeler aansluiting heeft..

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

ja; ze spraken erover dat het bij de speedster nogal vreemd in elkaar zit. en dat het lek wsl bij de verbinding tussen de oliekoeler en oliefilter zit.

het is mss maar een olieplekje van een euro groot nadat er mee gereden is maar het zou toch niet mogen (vreemd genoeg is er bij de laatste 2 ritten geen olievlek meer te bespeuren na het rijden).
Plaats reactie