opvoeren 2.2
- gertje
- Mega lid in de orde van gouden nietje
opvoeren 2.2
hoe het simpelste opvoeren van de motor. ben een belg dus moet uitkijken voor de keuring.
misschien ook een paar adressen waar ik ditkan doen.
misschien ook een paar adressen waar ik ditkan doen.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Gert,
Lees dit topic eens door:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?
Veel leesvoer, maar het komt voornamelijk neer op in en uitlaat traject modificatie, icm met een remap.
lotus dealer vd kooij in NL kan de hardware voor je doen (als je het niet zelf doet) en speerke kan de remap voor je doen.
Lees alles goed door, want het is een bak werk, en niet goedkoop.
Alternatief is een supercharger, of een turbo conversie en daar kun je in belgie niet ver mee komen geloof ik.
Lees dit topic eens door:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?
Veel leesvoer, maar het komt voornamelijk neer op in en uitlaat traject modificatie, icm met een remap.
lotus dealer vd kooij in NL kan de hardware voor je doen (als je het niet zelf doet) en speerke kan de remap voor je doen.
Lees alles goed door, want het is een bak werk, en niet goedkoop.
Alternatief is een supercharger, of een turbo conversie en daar kun je in belgie niet ver mee komen geloof ik.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Contacteer:
Voor belgie begrijp ik dat het vooral er ook visueel 'origineel' uit moet blijven zien voor de keuring...
Dan zou ik zeggen dat je op zich kunt kijken naar een traject als:
- 2.4 inlaatspruitstuk
- 65mm gasklep
- Luchtfilter-huis aanpassen (binnenzijde openmaken)
- Vectra-B aanzuig-pijp tussen luchtfilter en gasklep
- Uitlaatspruitstuk met originele hitteschild er overheen (bijv. dbilas 4-1)
- 2 1/2" uitlaatpijp en passende katalysator
- Milltek uitlaatdemper met 2 1/2" aansluiting
- En over dit alles een 'Speerke' remap er overheen om het allemaal werkend te maken (vooral de 65mm gasklep)
Dit ziet dit er na inbouw eigenlijk volledig origineel uit, dus weinig problemen te verwachten met de keuring.
Vooral de milltek einddemper ziet er heel erg gelijk uit als de originele, maar dan met wat grotere uitlaat pijp diameters.
Evt. zou de originele einddemper ook wel aan te passen zijn, maar da's wat meer werk aangezien die standaard met 2" pijp werkt wat een beetje krap is voor hogere vermogens.
Flow is wat minder als een echte free-flow, maar voor zo'n atmosferische toepassing moet het nog best OK zijn.
Dit alles nog op de normale nokken zou toch ergens in de 180-190+PK moeten kunnen komen. Geen problemen met uitlaatgasmeting en zo..
Bye, Arno.
Dan zou ik zeggen dat je op zich kunt kijken naar een traject als:
- 2.4 inlaatspruitstuk
- 65mm gasklep
- Luchtfilter-huis aanpassen (binnenzijde openmaken)
- Vectra-B aanzuig-pijp tussen luchtfilter en gasklep
- Uitlaatspruitstuk met originele hitteschild er overheen (bijv. dbilas 4-1)
- 2 1/2" uitlaatpijp en passende katalysator
- Milltek uitlaatdemper met 2 1/2" aansluiting
- En over dit alles een 'Speerke' remap er overheen om het allemaal werkend te maken (vooral de 65mm gasklep)
Dit ziet dit er na inbouw eigenlijk volledig origineel uit, dus weinig problemen te verwachten met de keuring.
Vooral de milltek einddemper ziet er heel erg gelijk uit als de originele, maar dan met wat grotere uitlaat pijp diameters.
Evt. zou de originele einddemper ook wel aan te passen zijn, maar da's wat meer werk aangezien die standaard met 2" pijp werkt wat een beetje krap is voor hogere vermogens.
Flow is wat minder als een echte free-flow, maar voor zo'n atmosferische toepassing moet het nog best OK zijn.
Dit alles nog op de normale nokken zou toch ergens in de 180-190+PK moeten kunnen komen. Geen problemen met uitlaatgasmeting en zo..
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Een van de remappers had alleen een 2.4 en een remap, en kwam op 180.
Das voor de belgen wel de ideale oplossing denk ik, want dat is zo OEM, dat ziet geen enkele keurmeester.
Zonder de remap is het 2.4 resultaat wel discutabel.
Sommige leden melden een minder prettige auto in de midrange, en de sprintresultaten van die auto's zijn ook minder.
Das voor de belgen wel de ideale oplossing denk ik, want dat is zo OEM, dat ziet geen enkele keurmeester.
Zonder de remap is het 2.4 resultaat wel discutabel.
Sommige leden melden een minder prettige auto in de midrange, en de sprintresultaten van die auto's zijn ook minder.
Het leven is geen sprookje.
zelfs niet zomaar elke bandenmaat is legaal in Belgiërayz25 schreef:Mag je zeker ook geen betere banden eropzetten dat die harder kanBlitz schreef:pas op met wat je der aan doet, het enige van motortuning dat in België legaal is is een andere luchtfilter

er zijn er genoeg in België die opgevoerd zijn, maar geen enkele legale. als die ooit een ongeluk meemaken en de politie of verzekering of wie dan ook komt er bij uit dat er aan het vermogen geprutst is, kan dat voor serieuze problemen zorgen!
- kzentekik_et
- Actief lid