Euro 95 E10
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Euro 95 E10
Vanaf januari 2011 te koop.
Uit de test begrijp ik eruit, dat onze speedster er niet mee om kan geen:
http://www.jebentalsnelduurzaamopweg.nl/E10/#/Opel
Rubbers stuk enzo
http://www.autoblog.nl/archive/2010/12/ ... -brandstof
Uit de test begrijp ik eruit, dat onze speedster er niet mee om kan geen:
http://www.jebentalsnelduurzaamopweg.nl/E10/#/Opel
Rubbers stuk enzo
http://www.autoblog.nl/archive/2010/12/ ... -brandstof
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Staat toch alleen dat de direct ingespoten Z22YH motor (niet de Z22SE zoals in de speedster) niet op E10 kan lopen?
Als je bij anderen kijkt zie je ook dat veel direct ingespoten motoren er niet op mogen lopen. Waarschijnlijk omdat de hogedruk pomp wordt gesmeerd met de benzine en door het alcohol gaat dat minder goed.
Bye, Arno.
Als je bij anderen kijkt zie je ook dat veel direct ingespoten motoren er niet op mogen lopen. Waarschijnlijk omdat de hogedruk pomp wordt gesmeerd met de benzine en door het alcohol gaat dat minder goed.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Het lijstje lijkt anders wel verre van compleet (zie ook de reakties op Autoblog.nl).
Hoe betrouwbaar is die uitspraak van Z22YH tegenover onze Z22SE?? Heeft er al iemand de dealer geraadpleegd?
Lijkt me wel iets waar je 100% zeker van wil zijn als je een (lange, dorstige) tocht door Duitsland of Frankrijk maakt...
Hoe betrouwbaar is die uitspraak van Z22YH tegenover onze Z22SE?? Heeft er al iemand de dealer geraadpleegd?
Lijkt me wel iets waar je 100% zeker van wil zijn als je een (lange, dorstige) tocht door Duitsland of Frankrijk maakt...
::: A Clockwork Mandarin :::
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
- Contacteer:
- Manta79
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
- Locatie: Zuid Holland
Zo, goed dat ik het nu weet, ik heb die Z22YH motor in de Vectra... en verdomd ik heb in Frankrijk rare kuren gehad na tanken van euro 95 (E10?). Bleef klote rijden en na een halve tank ergens 98 erin gegooid, reed meteen al weer wat beter.
Toen een hele maand bij volgas geven enorme klappen, benzinedruk viel weg.
De pomp (600 euro) is toen onder garantie vervangen.
Toen een hele maand bij volgas geven enorme klappen, benzinedruk viel weg.
De pomp (600 euro) is toen onder garantie vervangen.
"A je to !" #0047
Bij een diesel is het (tegenwoordig) vaak zo dat de brandstofpomp door de diesel zelf gesmeerd wordt.Arno schreef:Waarschijnlijk omdat de hogedruk pomp wordt gesmeerd met de benzine en door het alcohol gaat dat minder goed.
Dit is ook de reden dat je bij de modernere diesels niet meer op een mix van diesel & benzine mag rijden omdat je anders de pomp kapot draait.
(Bij oudere diesels werd er in de winter vaak nog benzine bij gegooid om vlokken tegen te gaan.)
Ik heb het idee dat benzine van zichzelf al te schraal is om voldoende smering te kunnen geven.
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Tegenover alcohol/ethanol gezien is benzine in ieder geval nog iets 'smerend'.Elise schreef: Ik heb het idee dat benzine van zichzelf al te schraal is om voldoende smering te kunnen geven.
Tweede probleem zal zijn dat ethanol nogal corrosief is en de hogedruk pompen kunnen best wel eens intern metalen onderdelen hebben die dan gaan reageren, wat meestal met de zeer kleine toleranties in deze dingen tot vastlopers of slecht functioneren zou leiden.
Dat ethanol verder verschillende soorten rubber en plastic versneld uithardt is een bekend fenomeen.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
E10 kann insbesondere bei hohem Druck und hohen Temperaturen unter Alkoholatbildung korrosiv auf Aluminium wirken. Besonders problematisch ist, dass der Korrosionsangriff bereits nach einer einmaligen Betankung mit E10 ausgelöst werden kann und dann nicht mehr aufzuhalten ist, erklärt der ADAC.
http://www.adac.de/infotestrat/tanken-k ... tabid=tab3
Onze benzinetank is toch van alu?
http://www.adac.de/infotestrat/tanken-k ... tabid=tab3
Onze benzinetank is toch van alu?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.