banden
-
- Nieuw lid
- Contacteer:
banden
Ik heb mn speedster per ongeluk over een brok puin gestuurd, auto wonder boven wonder ongedeerd, de banden (zowel 1 voor als 1 achter) zijn er echter minder goed vanaf gekomen...
Weet een bezoeker van dit forum een betaalbare oplossing? Het gaat om bridgestone potenza's in de maat 175/55/17 en de standaard 225 achterband. Laat ff weten!

Re: banden
Hi,
. Tja, de originele banden zullen niet zoveel schelen gok ik per leverancier. Om achter andere banden te zetten is niet zo'n probleem, in die maat zijn verschillende banden te krijgen. Nadeel is dan wel dat het verstandig is om beide achterbanden te vervangen, wat het weer duur maakt.
Voor heb je weinig keuze als je tenminste dezelfde breedte wilt houden. Breder kan wel, maar dan zul je wat andere manier van sturen krijgen. Volgens mij zijn er meerdere mensen hier op het forum die ook met 215 voor rijden.
Verder zou ik even goed controleren of er verder dus echt niets mis is met de auto. Ik ben een tijdje terug met de auto door een kuil van 10cm gereden met als gevolg 2 kapotte banden, 2 verbogen velgen en 3 kapotte wishbones..
Succes,
Mark
Oei, dat is niet zo mooidikkiedik schreef:Ik heb mn speedster per ongeluk over een brok puin gestuurd, auto wonder boven wonder ongedeerd, de banden (zowel 1 voor als 1 achter) zijn er echter minder goed vanaf gekomen...Weet een bezoeker van dit forum een betaalbare oplossing? Het gaat om bridgestone potenza's in de maat 175/55/17 en de standaard 225 achterband. Laat ff weten!

Voor heb je weinig keuze als je tenminste dezelfde breedte wilt houden. Breder kan wel, maar dan zul je wat andere manier van sturen krijgen. Volgens mij zijn er meerdere mensen hier op het forum die ook met 215 voor rijden.
Verder zou ik even goed controleren of er verder dus echt niets mis is met de auto. Ik ben een tijdje terug met de auto door een kuil van 10cm gereden met als gevolg 2 kapotte banden, 2 verbogen velgen en 3 kapotte wishbones..
Succes,
Mark
C30-94@0.55bar
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Ik zie dat je in Den Haag woont.
Probeer budget tyres eens of ze een mooi prijsje voor je kunnen maken. Of anders Hespo, die zit alleen niet meer in Den Haag, maar in Zevenhuizen, vlakbij de A12.
Ik weet niet hoeveel profiel er op je banden nog zit, maar als het nog maar de helft of minder is dan nieuw zou ik er rondom nieuwe op zetten. Anders krijg je in nat weer misschien verrassingen met stevig remmen en/of in de leuke bochtjes
M.
Probeer budget tyres eens of ze een mooi prijsje voor je kunnen maken. Of anders Hespo, die zit alleen niet meer in Den Haag, maar in Zevenhuizen, vlakbij de A12.
Ik weet niet hoeveel profiel er op je banden nog zit, maar als het nog maar de helft of minder is dan nieuw zou ik er rondom nieuwe op zetten. Anders krijg je in nat weer misschien verrassingen met stevig remmen en/of in de leuke bochtjes

M.

- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Ik bespeur hier een sterk gevoel van jaloezie omdat wij in het Oosten van het land nog heerlijk kunnen toeren zonder files en stoplichtenMarcel schreef:begreep al niet waarom iemand in het achtergebleven gebied van Nederland het al binnen had samen met zijn Turbo front flaps..........![]()
![]()
en jij nog niet

Rust zie ik als een luxe, niet als achterstand ...
Dus Marcel, misschien kan je overwegen om iets minder snel je auto's in te ruilen en het vrijgekomen budget stoppen in een huis in het oosten

@ Hendrik-Jan,
Welke bandjes zijn het geworden? De originele Bruggensteen Potenza's RE040 in de maat 225/45R17, of een alternatief?
SteV6
S4 Avant
- Marcel
- Contacteer:
Stephan.......als ik mij niet vergis en ik van hier naar jullie verhuis, in een vergelijkbaar huis, ik de 2.2 naast mijn Turbo had kunnen houden, zo goedkoop zijn de huizen bij jullie vergeleken met hier.SteV6 schreef:Ik bespeur hier een sterk gevoel van jaloezie omdat wij in het Oosten van het land nog heerlijk kunnen toeren zonder files en stoplichten
Rust zie ik als een luxe, niet als achterstand ...
Dus Marcel, misschien kan je overwegen om iets minder snel je auto's in te ruilen en het vrijgekomen budget stoppen in een huis in het oosten?
Dus tja, als het niet zo ver rijden was naar mijn werk, had ik er al jaaaaren gewoond..........

Dus inderdaad wel met een beetje jaloezie

- Marcel
- Contacteer:
Wat is dat nu Piet je bericht verwijderen terwijl ik wil quoten, gelijk grote paniek hier 
Ik weet niet wat monteren en balanceren kost, dezesite is altijd wel scherp geprijsd en is incl bezorgen

Ik weet niet wat monteren en balanceren kost, dezesite is altijd wel scherp geprijsd en is incl bezorgen

- SteV6
Die site gebruik ik altijd om me te orienteren op de bodemprijs. En dan ga ik naar mijn vaste bandenboer om tot een goede prijs te komen. Scheelt meestal erg weinig. De meeste dealers vragen de hoofdprijs voor bandjes, dus daar kom ik niet meer voor banden.Marcel schreef:Ik weet niet wat monteren en balanceren kost, dezesite is altijd wel scherp geprijsd en is incl bezorgen
SteV6
S4 Avant
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
@SteV6, het zijn de Bruggesteentjes geworden. Ze bevallen perfect
en ik wil hetzelfde merk als de voorbanden.
@Marcel, ik weet dat je via internet goedkoop kan bestellen. Ik kan ze er echter zelf niet onder krijgen
. En ik had een beetje haast omdat ik een leeglopende band had. Ik moest 2x per dag naar de BP rijden voor lucht. 

@Marcel, ik weet dat je via internet goedkoop kan bestellen. Ik kan ze er echter zelf niet onder krijgen

Lotus Elise S2