Uitgetuned en dan?! Help Jan de volgende winter door ...

Voor alles wat niet met de Speedster te maken heeft.
Plaats reactie
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Uitgetuned en dan?! Help Jan de volgende winter door ...

Bericht door SteV6 »

Even geknipt uit een ander topic:
jans schreef:... dan het laatste stukje uitlaat vervangen van 62 mm doorsnee, de rest was al 70 mm.Of als het geluid het toelaat ,een bocht van 80 mm.Een paar leden
hebben het geluid al gehoord, dus het zal dan wel iets luider worden.
Dan ben ik tevens uitgetuned ,want deze turbo kan max 1.7 bar aan.
staat nu op ca 1.50 á 1.55 bar.kom daarmee op ongeveer 350 - 360 pk
Motor vermogen.

jans
Ik maak mij, denk ik oprecht, zorgen over Jans. Als zijn Speedster af is dan heeft Jans naast dammen niets meer te doen.

Dus ben ik voor je op zoek gegaan naar een nieuw project! En ik denk dat je daar ook weer een maand of 6 mee bezig zou kunnen zijn. Ook je vrouw gaat er niet op achteruit want het is een 4-deurs en 4-5 zitplaatsen ... Tijd om de Astra weer in te ruilen Jan voor:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

En Jan, wat vind je ervan? De Mitsubidie EVO IX, goed idee of toch maar niet ...

SteV6
S4 Avant
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Kan je dan niet beter een projectje nemen waar je wat meer vooruit kan? Deze bijvoorbeeld:

http://www.exvitermini.com

Erg leuke skyline..

Mark
C30-94@0.55bar
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Die kun je al in een zwaar opgevoerde 400pk versie krijgen.......de uitdaging lijkt mij dan minder.

Hij kan dan beter gaan voor een.

Afbeelding

http://www.megasportscars.nl

ook heel apart, en hij kan hem zo licht opbouwen als hij wil en een leuke motor erin en kietelen en voor je het weet rijd je met 450 kg en > 300 pk.
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Hi Heren Adviseurs

Dan ga ik desnoods voor een grotere turbo Die 2.5 tot 3 bar aan kan.
450 tot 500 pk is geen probleem.Zie me anders nog niet bij de Subaru club gaan.En vergeet niet, met een speedster van 880 kg en 350 pk,
Moet je al een hele snelle Subaru hebben .op zijn minst 500 pk, anders wordt het niks( met die subaru wel te verstaan).

jans
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

jans schreef:Hi Heren Adviseurs

Dan ga ik desnoods voor een grotere turbo Die 2.5 tot 3 bar aan kan.
450 tot 500 pk is geen probleem.Zie me anders nog niet bij de Subaru club gaan.En vergeet niet, met een speedster van 880 kg en 350 pk,
Moet je al een hele snelle Subaru hebben .op zijn minst 500 pk, anders wordt het niks( met die subaru wel te verstaan).

jans
Al was hij sneller.....je gaat toch niet in de sjonniebak van deze eeuw rijden :roll:
SteV6

Bericht door SteV6 »

Marcel schreef:Al was hij sneller.....je gaat toch niet in de sjonniebak van deze eeuw rijden :roll:
Pas op hoor Marcel, er zijn hier een paar voormalige Impreza-bezitters actief op het forum (nee, ik niet, maar ze zijn er wel) :wink:

SteV6
S4 Avant
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Ik vind dat Jans nog wel wat verder kan met de speedy hoor, kom op jongens, "onze" speedy niet zo snel opgeven hoor :wink:

Jans, ga eerst maar eens die koeling van die intercooler aanpakken zodat je goed op 350-360pk komt. En dan: sloop zoveel mogelijk gewicht van die blauwe kogel af. Je bent al een beetje begonnen maar het kan altijd beter :) . Als je je best doet gaat er zo weer 60kilo af.

Begin eens met dit (niet mooi, wel functioneel):

Afbeelding

De temperatuur in de motorruimte daalt en je bespaart 50% gewicht op je motorkap.
Lees hier de rest maar:
http://www.vx220.org.uk/product_info.php?products_id=77

gr,
Maikel
Afbeelding
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Maik schreef:En dan: sloop zoveel mogelijk gewicht van die blauwe kogel af. Je bent al een beetje begonnen maar het kan altijd beter :) . Als je je best doet gaat er zo weer 60kilo af.
gr,
Maikel
Radio met cd wisselaar is samen al snel een kilo of 5 denk ik......eruit dat ding........ik wil hem wel overnemen voor een speedsterprijsje ;)

je hardtop, idem :lol:
je lederen interieurdelen, idem :lol:

Mij maakt het gewicht toch niet uit ;)

En ik help graag :P

Over die imprezarijders........had ik gezien daarom ook :roll:
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Marcel schreef:Die kun je al in een zwaar opgevoerde 400pk versie krijgen.......de uitdaging lijkt mij dan minder.
Klopt, 400pk voor een skyline is ook heeeeel saai. Daarom had deze met stage 2 tuning 852KW aan de wielen met 4 wiel aandrijving. Dat zijn hele andere waardes.
Stage 3 ging nog een stukje verder, maar die konden ze niet goed meten omdat de wielen steeds doorsloegen op de rollenbank. Onvoldoende tractie..

Nog even het filmpje:

852KW op de rollenbank

Mark
C30-94@0.55bar
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

hi

Daar gebeurt tenminste wat,wát een vermogen.
Moet nog maar een keer naar Vmax :lol:

jans
Plaats reactie