Enkel de Speedster omhoog schroeven zal niet voldoende zijn, al hoop ik voor jou van wel.
Bij een wettelijke verlaging in België heb je,
- GOCA attest nodig (levert de invoerder er bij als je de set hebt gekocht in België natuurlijk)
- Een montageattest nodig (levert de garage of bandencentrale bij plaatsing)
Normaal gezien, staat deze afstand die je vraagt vermeld op het montage attest dat je moet voorleggen op de keuring.
Na het plaatsen van de set, dien je een afspraak te maken bij een keuringstation dat bevoegd is om de wielgeometrie na te meten (hiervoor kan je niet in alle keuringstations terecht). Na deze kontrole (met 120 kg ballast op de stoelen), printen zij een document af met de juiste geo-waarden, en dit document moet je samen met het GOCA attest, en montageattest voorleggen op elke jaarlijkse keuring.
Ik veronderstel aan de hand van je vraag, dat je deze procedure niet hebt doorlopen.
Hopelijk ziet de keurder niet dat het een niet-originele ophanging is, en geraak je zonder opmerkingen door de keuring.
Indien hij het wel opmerkt, krijg je een rode kaart, dien je een afspraak te maken voor de geometriekeuring, en moet je nogmaals terug voor een herkeuring algemeen.
Ik rij al enkele jaren rond met een KW schroefset op m'n dagelijkse auto, vandaar deze info
Als je met alle papieren in orde bent, ben je ook gerust bij een eventueel ongeval.
Ik ben benieuwd
Hieronder een voorbeeld van een montageattest, waar de afstand tussen wielkastrand en velghart in mm. moet opgegeven worden voor- en na de verlaging.