velgen

Vragen over bekleding, velgen e.d.
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

velgen

Bericht door jans »

Heeft iemand ervaring met andere velgen? :(
Heb 10 weken geleden A.T.S-D.T.C. velgen besteld voor 7.5 j en achter,
9 j .In eerste instantie zouden ze binnen een maand binnen zijn,maarna,
5 keer beloofd geloof ik er niet meer zo in. :twisted:
Het is een 10 spaaks wiel,met voor banden 205-17-40 en 245-17-35.
deze wielen geven tevens een gewichts besparing van ong 8 kg.
Projekt opel heeft ze op de site staan , maar die kunnen ze ook niet meer,
leveren ( laksheid van de fabriek).Ik ben nu op zoek naar andere velgen.
Heeft iemand velgen gezien die hier op lijken?
Heb mijn turbo velgen eigenlijk vorige maand al verkocht , vandaar dat ik
zo snel mogelijk nieuwe wil.
Gebruikersavatar
Dirk666
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:27
Locatie: Hoogvliet

Bericht door Dirk666 »

Hallo Jans,

Bedoel je zoiets ?

http://www.moto-concept.de/de/autos/ope ... m_id=15451

Groeten,

Dirk
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Ik heb zelf een paar weken geleden nieuwe velgen besteld voor in de winter bij Compomotive. Zelfde velgen als Arno onder z'n elise heeft zitten, de mo's.

http://www.compomotive.co.uk

Voordeel is iig dat de wielen super sterk zijn en niet echt duur.

Voor 6,0x15, achter 7,0x16.

Banden die ik erop ga doen zijn 185/65R15 voor en 205/55R16 achter. Ik hou dan de omtrek vrijwel gelijk aan de originele wielen.

Heeft er iemand ervaring als je echt op de elise waardes gaat rijden met de speedster? Ik ben benieuwd wat de ABS unit dan gaat doen. Er zijn mensen in engeland die er mee rijden en geen issue's hebben, maar het schijnt dat deze ABS unit er niet blij mee is. Officieel zou je de ABS unit uit de VXR moeten hebben, aangezien die voor 16 en achter 17 draait..

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Dirk666
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:27
Locatie: Hoogvliet

Bericht door Dirk666 »

Of kijk eens hier.

http://www.lotus-specials.de/

Op de speedster klikken en dan aan de linkerkant op "Felgen"

Groeten,

Dirk
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Dirk666 schreef:Of kijk eens hier.

http://www.lotus-specials.de/

Op de speedster klikken en dan aan de linkerkant op "Felgen"

Groeten,

Dirk
klopt zijn de bovenste velgen alleen is hier geen foto bij.
bovendien je kunt ze inderdaad bestellen,maar worden gewoon niet geleverd.
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Dirk666 schreef:Hallo Jans,

Bedoel je zoiets ?

http://www.moto-concept.de/de/autos/ope ... m_id=15451

Groeten,

Dirk
Ongeveer alleen dan met 10 spaaks.
Je kunt ze zien op de site van www.projektopel.de.
Ga naar motor tuning en klik rad/reifenkombinationen aan.
Er staan hier 3 afbeeldingen.
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Jans,

Dit topic vond ik op het Duitse forum:

http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... st&p=60594

Afbeelding
Afbeelding

Suc6 met je zoektocht.

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Jürgen
Lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:18
Locatie: Oegstgeest

ATS DTM Velgen

Bericht door Jürgen »

Mijn velgen komen van http://www.tunershop.com/ In combinatie met 2 cm verlaging een heel ruig uiterlijk.
Groetjes,
Jürgen Donders
www.opel-speedster.tk
#0670
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Hallo jurgen
Een paar vragen betreft jou velgen.
Heb gisteren kontakt gehad met TUNERSHOP.DE en ze hadden deze,
wielen wel op voorraad :lol: Maar zijn gemaakt voor B.M.W.
Daarom moeten er bij de voor wielen spoor verbreders op?
Maak jij hier ook gebruik van?
En de wielen zijn 17 inch en 7.5 j en 9 j
Op de site staat een foto van een speedster met 18 inch wielen.
Maar ik vind dit lelijk staan ( achterwielen) komen buiten het spatbord uit.
Volgens mij heb jij dit niet!?

jans
Gebruikersavatar
Jürgen
Lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:18
Locatie: Oegstgeest

Velgen van Tunershop

Bericht door Jürgen »

Jazeker wel, ik heb exact die wielen. Bevallen me prima en komen net niet buiten da carroserie uit.
Groetjes,
Jürgen Donders
www.opel-speedster.tk
#0670
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

ATS WIELEN

Bericht door jans »

Hallo jurgen

Heb de foto's gezien ,en zien er perfekt uit :lol:
Weet je misschien ook of de velgen lichter zijn dan orgineel?
en eventueel hoeveel?
o'ja :wink: misschien toch maar een foto van dichtbij :wink:
Gebruikersavatar
Potentiële Speedy-coureur
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2005 9:55
Locatie: Geldrop
Contacteer:

Bericht door Potentiële Speedy-coureur »

markv schreef:Ik heb zelf een paar weken geleden nieuwe velgen besteld voor in de winter bij Compomotive. Zelfde velgen als Arno onder z'n Elise heeft zitten, de mo's.

http://www.compomotive.co.uk

Voordeel is iig dat de wielen super sterk zijn en niet echt duur.

Voor 6,0x15, achter 7,0x16.

Banden die ik erop ga doen zijn 185/65R15 voor en 205/55R16 achter. Ik hou dan de omtrek vrijwel gelijk aan de originele wielen.

Heeft er iemand ervaring als je echt op de Elise waardes gaat rijden met de Speedster? Ik ben benieuwd wat de ABS unit dan gaat doen. Er zijn mensen in Engeland die er mee rijden en geen issue's hebben, maar het schijnt dat deze ABS unit er niet blij mee is. Officieel zou je de ABS unit uit de VXR moeten hebben, aangezien die voor 16 en achter 17 draait..

Mark
Hi Mark,

Ik heb 14 april 2005 samen met mijn oom, en nog een paar andere Nederlandse en Belgische Speedy-rijders, een bezoekje gebracht aan de LOTUS fabrieken in Engeland. Daar werd gevraagd aan de engeneers of er andere wielen en banden onder ‘onze’ Speedster passen. Daar zeiden ze dat dat wel kon, ook bredere banden voor, maar dat dat niet geadviseerd werd simpelweg omdat ze het niet getest hebben. Ze zeiden dat, als je dan zo nodig tóch andere velgen eronder wilt, je de VXR’s moet nemen. Die hebben ze wel getest en blijken goed genoeg voor onder de Speedster. Ze adviseerden daarbij ook de VXR ABS-unit omdat die, zoals je al opmerkte, voor 16 en achter 17 draait. Als je daarbij dan ook de VXR-suspension laat monteren heb je een VX-R alleen dan zónder de 25 extra pk’s.
Over de ‘smalle’ banden voor zeiden ze dat ze die niet voor niets hebben gemonteerd. Achter zit het meeste gewicht en moeten alle pk’s worden overgebracht op het wegdek. De voorbanden dienen slechts om te sturen en uiteraard om er zorg voor te dragen dat de neus niet over het wegdek schuurt.
Heb ik je bij deze genoeg informatie vergaard ?

Groeten..
'De luie V&D verkoper..'
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Hi,
Potentiële Speedy-coureur schreef: Ik heb 14 april 2005 samen met mijn oom, en nog een paar andere Nederlandse en Belgische Speedy-rijders, een bezoekje gebracht aan de LOTUS fabrieken in Engeland. Daar werd gevraagd aan de engeneers of er andere wielen en banden onder ‘onze’ Speedster passen. Daar zeiden ze dat dat wel kon, ook bredere banden voor, maar dat dat niet geadviseerd werd simpelweg omdat ze het niet getest hebben. Ze zeiden dat, als je dan zo nodig tóch andere velgen eronder wilt, je de VXR’s moet nemen. Die hebben ze wel getest en blijken goed genoeg voor onder de Speedster. Ze adviseerden daarbij ook de VXR ABS-unit omdat die, zoals je al opmerkte, voor 16 en achter 17 draait. Als je daarbij dan ook de VXR-suspension laat monteren heb je een VX-R alleen dan zónder de 25 extra pk’s.
Over de ‘smalle’ banden voor zeiden ze dat ze die niet voor niets hebben gemonteerd. Achter zit het meeste gewicht en moeten alle pk’s worden overgebracht op het wegdek. De voorbanden dienen slechts om te sturen en uiteraard om er zorg voor te dragen dat de neus niet over het wegdek schuurt.
Heb ik je bij deze genoeg informatie vergaard ?
Zekers!

Ik heb ondertussen ook niet stilgezeten. Na een hoop uitzoek werk (met dank aan Leo) waren we erachter gekomen dat de VXR ABS unit wel nodig gaat zijn met 16" wielen voor. Niemand kan je alleen vertellen of deze ook gaat passen op de speedster. Uiteindelijk gewoon maar een unit besteld en blijkt prima te werken. Ook met de standaard wielen overigens. Heb nog steeds geen foutcode voorbij zien komen.
Werking van deze unit is overigens nog beter dan de upgrade die al in de turbo zit.

Verder heb ik nu dezelfde maat velgen besteld als onder de VXR zit, incl vrijwel dezelfde offsets. Wachten is nog op de levering. Eerste set is helaas beschadigd geraakt tijdens transport :(. Ik verwacht wel veel van de remvertraing wanneer de 195's er voor op zitten. In combinatie met de OMP blokjes moet dit wel leuke vertraging op kunnen leveren :D

Onderstel is bij mij nu ook geregeld. Geen ohlins zoals op de VXR, maar nitrons. Ben er erg blij mee tot nu toe. Wegligging is niet vergelijkbaar met de standaard dempers.

Als de wielen eronder zitten dan ook het stuurhuis nog omhoog om bumpsteer te verminderen en daarna nog een keertje uitlijnen.

Ben HEEEL benieuwd hoeveel camber ik voor heb staan nu :)

Groeten,

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Hoi Mark,

Wat is Bumpersteer?
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

piet schreef: Wat is Bumpersteer?
Ik ga er even vanuit dat je weet wat de sporing is van de wielen. Als je een auto hebt zonder bumpsteer, dan betekend dat dat de sporing van de wielen hetzelfde blijft als de auto in- of uitveert.
Wanneer je bumpsteer hebt veranderd de sporing van de wielen wanneer de vering in- of uitveert.

Stel dat je de bocht omgaat en je houd je stuur constant. Dan zit er een kleine hobbel in de weg. De wielen veren in. Wanneer je dan bumpsteer hebt veranderd de sporing van de auto waardoor de wielen meer of minder gaan sturen zonder dat je je stuuruitslag veranderd.

Mark
C30-94@0.55bar
Plaats reactie