blijvende waarde originele speedster.

Algemene zaken omtrent onze auto.
javan
Lid

blijvende waarde originele speedster.

Bericht door javan »

hoi
Ik vraag me af wat jullie denken over de toekomst van de speedster.
Er zijn er niet veel gemaakt (7000 stuks dacht ik),en er zijn er al veel gesneuveld..of mishandeld :evil:
Ik heb een tot de laatste vijs originele speedster met 2400 km.
Dat de speedster een speciale mooie wagen is, dat is duidelijk.

Ik kan me niet voorstellen dat de speedster in een super staat met dergelijke km ooit lager in waarde gaat,dan vb 20.000€
of heb ik het mis? :roll:
Laatst gewijzigd door javan op 25 apr 2011 19:08, 4 keer totaal gewijzigd.
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Contacteer:

Bericht door speedokus »

met je nederlands is in ieder geval wel iets mis[geintje]
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Richard
Mega lid

Bericht door Richard »

Dat weet je nooit.
Wat ik wel weet is dat een originele speedster geen fijne auto is.
Met een paar kleine mods wordt het een heel andere auto en die is voor mij veel meer waard.

Maar ja dat maakt voor jouw niet uit want je rijdt er toch niet mee.
javan
Lid

Bericht door javan »

speedokus schreef:met je nederlands is in ieder geval wel iets mis[geintje]
ja speedokus,om u te plezieren heb ik de tekst een beetje aangepast,
.. :?

En Richard,je kan uiteraard gelijk hebben dat je de wagen kan verbeteren,maar ik heb de gedachte dat een koper toch altijd liever een "echte"originele wagen koopt,met het opel logo erop en geen andere allerlij modificaties..En ik heb hier al vele "doe het zelvers" gezien die evenveel van wagens afweten dan ik..niets dus.. :oops:
Ik heb trouwens de speedster nog niet lang,stond jaren in een toonzaal van een opel garage.
De wagen werd daar zelden gebruikt ..
Ik rij niet veel,maar toch elk weekend een ritje van +-50 km.Waar ik van geniet :D
Oblivion
Mega lid

Bericht door Oblivion »

Ik zal mijn speedster bereiden tot de laatste snik. Ik ben ook pro modificaties (kan bijna niet anders na m'n ongeval :p). Wachten tot het weekend is om een ritje te doen zou ik nooit volhouden. Ik voel me al slecht in mijn vel als ik een namiddag zonder heb gedaan :).
rayz25

Bericht door rayz25 »

Ik koop liever een gekietelde speedster dan een orginele schaam me doodt in een orginele,En dan kijk ik naar het geluid wat daar origineel uit komt een smart klinkt nog beter.
Pw
Mega lid

Bericht door Pw »

Neemt niet weg dat wanneer je een Speedster hebt met maar 2400Km je zeker iets bijzonders in handen hebt!
Juist in Originele staat!

Dat geeft je namelijk ook nog de mogelijkheid hem naar eigen wens aan te passen OF : Gewoon elke week een ritje te maken van 50Km en er bere trots op te zijn en van te genieten! En terecht. :wink:

Gr.Paul.
Nr.0672
javan
Lid

Bericht door javan »

Pw schreef:Neemt niet weg dat wanneer je een Speedster hebt met maar 2400Km je zeker iets bijzonders in handen hebt!
Juist in Originele staat!

Dat geeft je namelijk ook nog de mogelijkheid hem naar eigen wens aan te passen OF : Gewoon elke week een ritje te maken van 50Km en er bere trots op te zijn en van te genieten! En terecht. :wink:

Gr.Paul.
OEF :? dacht al dit onderwerp de negatieve kant op ging.
Maar dit is mijn punt,weinig km,af en toe genieten ervan en ze zeer goed bewaren. :D
En de uitlaat is inderdaad iets stil,maar dan kan ik meer genieten van de polders hier..in alle stilte.
Ik zag gisteren trouwens een oude ferrari passeren met een prachtige ronk,maar betwijfel dat die mee kan met de speedster,al is die standaard :D
Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Het is natuurlijk prima om de auto helemaal origineel te houden!

Het is alleen een 'uitdaging' op zich om dat goed vol te houden omdat je dan wel (zoals bij meer 'zeldzame' auto's) geconfronteerd zal gaan worden met een tekort/gebrek aan originele (slijtage)onderdelen.

Bijvoorbeeld de originele specificatie banden zal denk ik over enkele jaren heel lastig worden om nog aan te komen aangezien deze specifiek voor de Speedster/VX worden gemaakt en Bridgestone er waarschijnlijk wel mee zal stoppen.

Bodywork onderdelen zou me ook niet verbazen dat Opel er een keer de brui aan geeft en deze gewoon niet meer gaat leveren of tegen zeer exorbitante bedragen. Idem-dito voor onderdelen van de ophanging en vering.

Gelukkig zijn in ieder geval op deze auto's ook een hoop onderdelen 'geleend' uit de onderdelen bak van andere auto-modellen die meer massa-produktie zijn, waardoor de fabrikant deze nog wel vele jaren op de plank zal hebben liggen.

Het lijkt eenvoudig om een auto 'origineel' te houden, maar als je 'm in goede conditie wilt houden met regelmatig onderhoud en vervanging van versleten of beschadigde onderdelen door volledig originele fabrieks-onderdelen, dan zal dat over een paar jaar nog best een flinke klus zijn.

Waarschijnlijk een goed idee om bijvoorbeeld nu al vervangings-onderdelen te gaan 'sparen' nu ze nog goed te krijgen zijn.

Ik heb altijd meer moeite met mensen die een auto 'origineel' houden door er eigenlijk niks aan onderhoud aan te doen, maar 'm gewoon in de garage zetten en er een paar km per jaar op zetten zonder verder regelmatig onderhoud te doen (regelmatig olie verversen is in dit geval *juist* belangrijk!)

Uiteindelijk zijn die auto's optisch nog in goede staat, maar hebben bijvoorbeeld last van uitgedroogde en gescheurde rubber onderdelen overal, banden die vol zitten met droogte-scheuren en gevaarlijk zijn, motoren die vol zitten met dikke olie-sludge wegens condensvorming, uitlaten die van binnenuit totaal rot zijn, etc. etc.

Wordt je ook niet blij van...

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Ik snap het niet echt. Je wilt een auto van zeg 20k in de garage zetten om er alleen naar te kijken (oke, klein beetje rijden af en toe) om zo te hopen op 2000 euro meer waarde t.o.v. van een "gebruikte" speedster na X jaar? Je kan je geld dan beter op de bank zetten of investeren in andere zaken die werkelijk meer waard worden in de tijd. Een speedster zie ik namelijk nooit in waarde gaan stijgen, al is hij 100% nieuw met 10km op de teller, daar zijn er echt teveel voor gemaakt en is hij het verkeerde merk voor... Er zijn maar weinig auto's die echt een goede investering (in de zin van dat je er financieel wijzer van gaat worden na verloop van tijd) zijn.
Ik zou zeggen, rijden en modificeren die bak, zo geniet je er meer van dan die paar honderd euro die je er per jaar wijzer van wordt 8)
Afbeelding
javan
Lid

Bericht door javan »

hallo
wat is dat hier,is dat door het warme weer dat iedereen zo negatief loopt,of is men een beetje jaloers dat er nog een rondrijd met weinig kilometers,origineel en als nieuw? :evil:

Het is zo dat voor puur plezier deze wagen zelfs goedkoop is..
ik betaal 253€ per jaar verzekering.taks is ook niet veel(ken ik niet van buiten).verbruik is ook niet veel..
En ik zie deze wagen niet als investering,maar wil ook niet "teveel" geld verliezen mocht ik ooit een ander speeltje willen..
aKra

Bericht door aKra »

Ik denk dat iedereen wel weet dat hobby's geld kosten... Zo is het ook met auto's. Een originele kan meer waard zijn omdat je dan denkt te weten dat alles in orde is. Echter, met de Speedster kun je dingen zodanig verbeteren dat veel mensen liever voor één met upgrades gaan. Want dan hoef je het niet zelf te doen (wat over het algemeen makkelijk 50% duurder is) en je hebt uiteindelijk het zelfde.

Zelf heb ik ook de filosofie dat zo origineel mogelijk houden meer waardevastheid biedt. Echter, dat is juist omdat je met upgrades nooit meer het geld er voor terug ziet.

Helaas is de Speedster schaar goed, en het beste hoe ik de waarde kan omschrijven is "wat de gek er voor geeft". Je moet maar net iemand tegen het lijf lopen die niet komt om te "test-piloten" maar om de auto echt aan te schaffen en de waarde kent en hem daar niet voor kan laten staan. Wij allemaal dus.

Just my 2 cents.
Blitz

Bericht door Blitz »

in mijn ogen is een originele auto ook meer waard dan eentje die verbouwd is, zeker voor verzamelaars, maar of de speedster ooit echt een collectors item wordt betwijfel ik toch sterk..
ik wijzig hier en daar wel wat aan mijn speedster, maar ik hou wel in mijn achterhoofd dat ik hem mss ooit weer origineel wil maken, dus ik hou alle originele stukken bij en ik doe geen al te definitieve wijzigingen ;)
Neetmans
Mega lid

Bericht door Neetmans »

enerzijds is het originele mooi...

anderzijds ook mooi dat iedereen zijn eigen 'tintje' eraan geeft...

ik denk dat als je de 'basis' enigszins intact laat, de speedster voor een groot deel zijn waarde wel blijft houden.

voorbeeldje :
elke speedster krijgt vroeg of laat waarschijnlijk wel een keer te maken met de osmose problemen.

Waar geef je dan de voorkeur aan... origineel met osmose plekken,
of een keurig netjes herspoten stukje ?

Ik persoonlijk aan de osmose plekken, omdat de kans groot is dat hij dus nog nooit herspoten is, en daar dus zeer waarschijnlijk ook geen schade gehad heeft :) niet zozeer omdat het origineel is, maar omdat mogelijke reparaties wel of niet zichtbaar zijn.

Maar dat geldt voor iedereen weer anders natuurlijk!
rayz25

Bericht door rayz25 »

Zoals ik zeg deze wagen is er niet voor gemaakt om 50km per week mee te rijden. Deze wagen moet je mee racen en scheuren daarvoor is die.

Anders kan je beter een opel gt kopen :lol:

Maar ik zie hier duidelijk iemand die van origineel houdt. volgens mij
ben je hier dan verkeerd en kan je beter naar een porsche forum gaan waar ze ook van orgineel houden, Waar ik niet graag meer aan terug denk aan die tijd dat ik nog op het porsche forum zat wat een kak is dat daar ouwe lullen forum noem ik dat. Hier kan ik me eigen uitleven en ben dan ook 100% tevreden met dit forum en de leden :lol:
Plaats reactie