Pagina 1 van 1

"Upgrade's"

Geplaatst: 18 jul 2011 9:31
door Pw
Vorige week maar wat kleine "upgrade's/aanpassingen/en onderhoud" gedaan.

De zwarte naafkappen, ivm gepoedercoate velgen, de EGR cheater van Manta79 geplaatst en EGR vervangen door het vervangingsplaatje, Raamrubber opnieuw "ge-(dubbelzijdig-)taped" , Turbo splitters gemonteerd en helaas was mn accu nog niet binnen gekomen.
Na 2 wkn stil staan vd Speedster laatst de accu leeg, al eerder niet starten en een zo goed als lege accu hebben me maar doen besluiten meteen een nieuwe te bestellen.

De foutcode's gewist na het plaatsen vd cheater en zonder motormanagement lampje naar huis gereden en dit keer wel met een soepel rijdende Speedster! Meestal reed de Speedster na 't resetten minder lekker totdat het "vertrouwde" lampje weer ging branden en dan ging hij weer als een Speer! Kijken hoelang het uitblijft dit keer. Toch weer een foutcode op de (voorverwarming van de) 2e lambda trouwens, welke ik al heb vervangen enige tijd geleden.....

Volgende punt, accu plaatsen en maar meteen 2 draden naar een mooie/makkelijke plaats brengen om een druppellader zo te kunnen koppelen.

Gr.Paul.

Geplaatst: 18 jul 2011 9:33
door Pw
Egr klep verwijderen en cheater monteren.

Geplaatst: 18 jul 2011 9:42
door Smiley
Als je een ctek druppelaar genomen hebt, is daar ook een optionele sigarettenaansluiting voor. (die van ons zit op de continue stroom en kan zo bijgeladen worden)

Geplaatst: 18 jul 2011 9:56
door Pw
Smiley schreef:Als je een ctek druppelaar genomen hebt, is daar ook een optionele sigarettenaansluiting voor. (die van ons zit op de continue stroom en kan zo bijgeladen worden)
Ik heb nog een druppellader van mn motorfiets(en) dus die moet volstaan.
Maar: iig bedankt voor de tip!

Geplaatst: 18 jul 2011 16:18
door Blitz
dat plaatje om de EGR klep te vervangen, kan je dat zo kopen? of is dat custom?

Geplaatst: 18 jul 2011 16:27
door Smiley
Is een opel kleppie.
Ze beseften op een gegeven moment ook wel dat de egr erg brak kan zijn, en compleet verwijderen wordt soms toegepast. Vandaar het oem kleppie.
Zoek even in de 2.4 inbouw topics voor het type nummer.

Geplaatst: 18 jul 2011 17:27
door Blitz
edit:
ik denk dat jij 58 50 526 bedoeld? http://www.verboom.net/projects/speedst ... ex_nl.html

ik ben eerder op zoek naar een dikkere plaat met een gat in dat er niet los door zit, zodoende ik de originele EGR klep hier bovenop kan bestigen en de stekker gewoon er in kan laten. zo kan de klep wel bewegen, maar gebeurt er eigelijk niets.
ik heb al enkele maanden een EGR cheater ingeplugd en de EGR klep gemonteerd, zonder de stekker der in, maar ik krijg steeds een foutcode waar ik vanaf wil.
de auto rijdt nu prima, het is enkel een lampje dat er brandt, maar als ik eens een foutcode van iets anders krijg, ben ik me er niet van bewust dat ik nog een foutcode binnenkrijg..

ps: ik heb het nu over mijn astra, maar dat is net zo goed een Z22SE, de EGR klep van de Speedster is (voorlopig) nog origineel...

Geplaatst: 18 jul 2011 19:16
door Exmantaa
EGR demonteren, die afdekplaat erop. 1 bout aan blokzijde normaal vastzetten en met de andere bout de EGR aan 1 gat naast de plaat monteren zodat klep mooi vrij loop. Stekker er weer in en job done.
:wink:

"upgrade's"

Geplaatst: 18 jul 2011 19:53
door S. Gonzales
Of.... een "original Made in Holland" cheater monteren/solderen! :thumbup:

Geplaatst: 18 jul 2011 20:04
door Smiley
Exmantaa schreef:EGR demonteren, die afdekplaat erop. 1 bout aan blokzijde normaal vastzetten en met de andere bout de EGR aan 1 gat naast de plaat monteren zodat klep mooi vrij loop. Stekker er weer in en job done.
:wink:
En als je het op 1 bout niet vertrouwd, stukkie ophogen en weer op 2 bouten vastzetten:

Afbeelding

Re: "upgrade's"

Geplaatst: 18 jul 2011 20:18
door 911Speedster
S. Gonzales schreef:Of.... een "original Made in Holland" cheater monteren/solderen! :thumbup:
Ik rij ondertussen al een paar duizend KM rond met de door mij zelf gemaakte Cheater, via de stekker aangesloten.

Na in het begin last gehad te heben van een continu draaiende fan, de pinnen van een extra laag soldeer tin voorzien, nu alles zonder Problemen.

@ Blitz, misschien de pinnen die in de stekker gaan van een extra laagje tin voorzien, dan gaat de fout misschien weg.