Winterslaap voor de Speedster
Winterslaap voor de Speedster
De tijd begint eraan te komen dat ik de #0695 een winterslaapje gun. Vind het zonde om er in de winter mee te gaan rijden, dus laat ik hem ff onder de Carport staan. Nou heb zelf wat dingen verzonnen, en zo links en rechts wat gehoord. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten, of ben ik iets vergeten?
- Autohoes
- Accu los (accu ook in de schuur zetten, of gewoon in de auto laten?)
- Volle tank (heb ik gehoord althans)
- Auto op blokken zetten (is dit echt nodig?)
- Autohoes
- Accu los (accu ook in de schuur zetten, of gewoon in de auto laten?)
- Volle tank (heb ik gehoord althans)
- Auto op blokken zetten (is dit echt nodig?)
# 0695
Je hoeft de auto niet van zijn accu te halen. 1x in de 4 weken starten is beter dan de wagen voor bepaalde tijd wegzetten. Dit geldt ook voor mijn waterscooter deze start ik om de 4 weken om ervoor te zorgen dat vocht en roest geen kans krijgen het wil nog wel eens voorkomen dat bij deze apparaten roest op de zuigers en lagers komt.
Stilstaan is achteruitgaan
Stilstaan is achteruitgaan

- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
heb nu 2x een auto weggezet voor een jaar, maar complete stilstand is gewoon echt slecht. Inderdaad even rijden totdat het motortje warm is is gewoon het allerbeste voor de wagen.
Waggel - Koeieblik - Speedster 2.2 #683
Traveling the world in a "slow pace"
www.waggeladventures.com
www.waggeladventures.com
Als de auto "droog" onder een carport staat kun je overwegen de hoes er helemaal af te laten. Condens tussen de hoes en de auto zorgt voor vocht en ondanks het glasvezel toch niet echt een prettige gedachte....
www.waggeladventures.com
www.waggeladventures.com
Vocht kan geen kwaad; het is de vrieskou waar je je zorgen om moet maken.
Snap het vocht mbt glasvezel, maar toch....wat is het probleem met de vrieskou?
www.waggeladventures.com
www.waggeladventures.com
Kasper,
Ik zou de auto zonder hoes laten staan onder de carport, dan kan het vocht weg en ervoor zorgen dat er van de winter geen (stuif) sneeuw op blijft liggen. Zeker bij jouw Speedster erg van belang omdat deze Speedster (vorige eigenaar was een vriend van mij) al last had van osmose voornamelijk op de deuren. Mijn ervaring met auto hoezen in de winter is dat er toch vocht onder blijft zitten.
Groet,
Peter
Ik zou de auto zonder hoes laten staan onder de carport, dan kan het vocht weg en ervoor zorgen dat er van de winter geen (stuif) sneeuw op blijft liggen. Zeker bij jouw Speedster erg van belang omdat deze Speedster (vorige eigenaar was een vriend van mij) al last had van osmose voornamelijk op de deuren. Mijn ervaring met auto hoezen in de winter is dat er toch vocht onder blijft zitten.
Groet,
Peter
Dolfin Blue Opel Speedster 2.2 uit 2001 en Triumph TR6 uit 1969