supercharger en trotlebody te koop

Verkoop van onderdelen (Velgen, Winterdak etc.).
metallic
Actief lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 dec 2007 14:06
Locatie: gelderland

supercharger en trotlebody te koop

Bericht door metallic »

te koop
supercharger M62 met trotlebody 65 mm
voor op de speedster 2,2
in prima staat
heb hem al een tijd op de plank liggen maar kom er niet aan toe.
voor degene die de speedy een oppepper willen geven van 100pk
ik bied hem eerst op het forum aan daarna gaat ie ook op intermep.
prijs 900,- euri

kun je straks frank/smiley en maik een beetje bijhouden :wink:

gr nico
Laatst gewijzigd door metallic op 19 okt 2011 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
twinair
Actief lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:57

charger

Bericht door twinair »

mooi speelgoed!!

Grt T
Arno23
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 jul 2011 17:18
Locatie: Rotterdam

Bericht door Arno23 »

Hoi Metallic,

Hoe compleet is een Supercharger M62? M.a.w. wat is er nog meer nodig om dit draaiend te krijgen op een 2.2? Zit wel te denken aan "ouderwets" tunen van mn 2.2 zodoende ben ik niet bekend met sc technologie.........excuse moi! :)
Speedster2.2 #0660
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7351
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

SC en inlet manifold moeten uit de states komen.
De rest kun je bij Courtenay in de UK bestellen.
http://www.courtenaysport.co.uk/buy-onl ... at_99.html
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
metallic
Actief lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 dec 2007 14:06
Locatie: gelderland

Bericht door metallic »

tja der is al antwoord gegeven
dus uit de states hoef je niets meer te halen.want de charger en manifold dat ligt hier al(overigens kun je dit ook gewoon in nederland nieuw kopen)
gr nico :wink:
Arno23 schreef:Hoi Metallic,

Hoe compleet is een Supercharger M62? M.a.w. wat is er nog meer nodig om dit draaiend te krijgen op een 2.2? Zit wel te denken aan "ouderwets" tunen van mn 2.2 zodoende ben ik niet bekend met sc technologie.........excuse moi! :)
Arno23
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 jul 2011 17:18
Locatie: Rotterdam

Bericht door Arno23 »

Smiley, thankx voor de link, nu kan ik een kostenplaatje maken of ik een sc betaalbaar vind.............mmm kom met snel rekenen toch nog op een 2000+ euro (met de gebruikte sc van nico) voor alle overige benodigde onderdelen...... wordt nog ff sparen dus.
Speedster2.2 #0660
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Buiten de SC hardware moet je rekenen met zo'n €1500 erbij voor alle benodigde Stage 2 onderdelen en nog even buiten een eventuele extra sportuitlaat om. Kan nog iets goedkoper als je ergens wat 2e-hands vindt, maar meeste spul is custom made voor de SC ombouw.
Dan alleen nog wel even inbouwen...

Maar een SC heeft nog steeds goedkoopste PK's per uitgegeven €. :D
metallic
Actief lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 dec 2007 14:06
Locatie: gelderland

Bericht door metallic »

Arno23 schreef:Smiley, thankx voor de link, nu kan ik een kostenplaatje maken of ik een sc betaalbaar vind.............mmm kom met snel rekenen toch nog op een 2000+ euro (met de gebruikte sc van nico) voor alle overige benodigde onderdelen...... wordt nog ff sparen dus.
koop je dit setje toch alvast? dat is het duurste. spaar je daarna rustig de rest erbij. was mijn bedoeling ook. alleen ontbreekt de tijd mij om het in te bouwen.heb te veel hobby's.
gr nico
twinair
Actief lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:57

stuff

Bericht door twinair »

Slim bekeken!
Arno23
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 jul 2011 17:18
Locatie: Rotterdam

Bericht door Arno23 »

Indeed Nico dat is wel de beste optie...........eerst verzamelen en als een winterproject gaan monteren.....nu ff hopen dat mn ex-werkgever de 13e maand stort dan kunnen we zaken doen.

Helaas heb ik nog veel meer hobby's dus wanneer de sc set er ooit ondergaat? :)
Speedster2.2 #0660
twinair
Actief lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:57

13e maand

Bericht door twinair »

Ex-werkgever?

Ben je de laan uitgejaagd?
Arno23
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 jul 2011 17:18
Locatie: Rotterdam

Bericht door Arno23 »

@ Twinair..........nee gelukkig niet was mn oude werkgever zat (de baan was wel leuk) maarja voordat je dan je resterende vakantiedagen/vakantiegeld en 13e maand gestort krijgt.....gaan ze natuurlijk extra lang over doen :(

@ Nico zal me de komende dagen ff in de SC techniek/specs e.d. verdiepen zodat ik je een definitief antwoord kan geven.
Speedster2.2 #0660
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Bericht door aboellaard »

Ben zelf ook nogal met het thema S/C bezig. Even iets ter afweging: je hoeft niet gelijk naar stage 2, er is ook nog een stage 1. Nadeel daarvan is natuurlijk dat je niet gelijk die +100PK pakt, maar +60 zit er wel in. Voordeel is dat je niet gelijk een nieuw uitlaatsysteem nodig hebt en de chargecooling (prerad) kan weglaten. Scheelt nogal wat in de kosten voor de hardware en in de tijd voor installatie.

Goed aanbod trouwens voor de S/C en TB, zag dat Courtenay z'n S/C prijs weer wat verhoogd heeft (1527 pound nu voor alleen de S/C)

MVG, Alex
Arno23
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 jul 2011 17:18
Locatie: Rotterdam

Bericht door Arno23 »

Nico,

Als alles meezit heb ik morgen 1 van mn andere auto's verkocht en dan gelijk de benodigde centen om de supercharger + throttlebody van je over te nemen.... :)
Speedster2.2 #0660
metallic
Actief lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 dec 2007 14:06
Locatie: gelderland

Bericht door metallic »

Arno23 schreef:Nico,

Als alles meezit heb ik morgen 1 van mn andere auto's verkocht en dan gelijk de benodigde centen om de supercharger + throttlebody van je over te nemen.... :)
nou sucses met de verkoop dan
ik hoor het wel
:wink:
Gesloten