Dag iedereen,
Doordat er 'iemand' nieuw remolie geplaatst heeft heb ik het volgende aan de hand.
Op elke nippel staat een rubber hoedje.
MET hoedje lekken de nippels (achterste remklauwen volledig onder de olie) vooraan gewoon vochtig.
ZONDER hoedje blijven ze droog
Iemand al zoiets meegemaakt of ben ik WEER eens de eerste
Grtz
Als ik er een darmpje opzet en blaas komt er via de schroefdraad blaasjes olie boven (zeer miniem).
Als ik er het rubber hoedje op en af en op en.... heeft dit hetzelfde effect.
Tijdens het rijden hangen de remklauwen vol met hoedje en zonder niet.
De nippels zitten echt wel moervast allemaal.
Grtz
tibby schreef:Als ik er een darmpje opzet en blaas komt er via de schroefdraad blaasjes olie boven (zeer miniem).
Als ik er het rubber hoedje op en af en op en.... heeft dit hetzelfde effect.
Tijdens het rijden hangen de remklauwen vol met hoedje en zonder niet.
De nippels zitten echt wel moervast allemaal.
Grtz
ieeeuw.... ik hoop niet heel erg veel te hard vastgezet, misschien schroefdraad en afdichting wat kapot ?
Als dat echt zo is, dan zijn er overmaat nippels te tappen...
Wat je kunt doen is het volgende:
Je zorgt (bijvoorbeeld met een stok, stang of swiffer) dat je rempedaal een klein beetje ingedrukt wordt en blijft! Dus klemzetten tussen stoel en rempedaal! Het rempedaal hoeft maar een klein stukje ingedrukt te blijven, wel of geen 'hard' pedaal is nu niet van belang. Doordat het pedaal iets ingedrukt is wordt het compensatiegaatje in de hoofdremcilinder afgesloten en dat voorkomt dat je remvloeistofreservoir straks leeg stroomt.
Draai vervolgens een nippel er geheel uit. aan de onderkant is deze conisch, maak dat gedeelte, het schroefdraad en het kanaaltje goed schoon. Daarna weer monteren en dan de volgende nippel op dezelfde manier behandelen. Wanneer je klaar bent de stok bij het rempedaal weghalen. Op rempedaal trappen (onder druk zetten) en controleren op lekkage.
Succes!
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
en sowieso snel/direct met overdadig veel water je wielen, carrosserie, etc. etc. (alles waar remolie is op gekomen, buiten je remsysteem) spoelen / schoonmaken.
Remvloeistof lost compleet je lak op, maar leidingwater neutraliseert de werking.
Wat je beschrijft is normaal. Er blijft (oude) remolie in de nippels staan na verversen.
Door de rubberen kapjes er op zal door het klotsen en de capillaire werking tussen rubber en metaal deze restant-olie er langzaam uit 'gezogen' worden.
De nippels dichten af aan de onderzijde met een conische zitting, NIET op de schroefdraad. Het vul/ontlucht-kanaal komt vlak boven de zitting uit, dus als je daar druk op zet zal hij lucht/vloeistof tussen het schroefdraad omhoog drukken.
Daarom mag je ook NOOIT zonder afdek-kapjes rijden. Water zal dan tot onderin de ontluchtings-nippel en tussen de nippel en de klauw gaan staan wat tot corrosie leidt en vastgeroeste/gecorrodeerde nippels die dan bij verwijderen waarschijnlijk afbreken en moeten worden uitgeboord.
Dan ben je een stuk verder van huis..
Gewoon effe schoonmaken, dopjes er op en klaar.. Niks aan doen.. Na enige tijd zal er geen remolie meer uit komen.
Nog een vraagje. Heb een mailtje naar Yvo (eliseshop) gestuurd i.v.m. de nippels. De nippels die vooraan op de AP zitten hebben dezelfde pasmaat als de Brembo items. Alleen wist Yvo niet of ze lang genoeg waren...
Iemand dus ervaring of de nippels van AP op de Brembo's passen?????