Stuur waggelt
Stuur waggelt
Ik wou vandaag mijn auto laten uitlijnen/balanceren omdat hij iets naar rechts trekt en het stuur van links naar rechts "waggelt" als ik >120km/u ga.
Alvorens de velgen werden verwijderd zag men dat er speling zat op beide voorste banden en dat balanceren dan geen zin heeft. Volgens de werkman zou er iets tussen mijn 2 voorste velgen vervangen moeten worden wat zo'n 40 euro elk zou kosten? Hoewel ik vooral de prijs ten strengste betwijfel voor een speedster...
Een kameraad zei zonet dat het wellicht de hele wielophanging vervangen moet worden. Wat denken jullie en op naar welk onderdeel verwijst die man in bandencentra? (ik ben atechnisch).
"Wonderbaarlijk" genoeg merk ik het alleen als ik op de ergste Belgische snelwegen rijdt. Ik denk dat ik het beste snel actie onderneem alvorens ik meer schade veroorzaak aan suspension ofzo.
Alvorens de velgen werden verwijderd zag men dat er speling zat op beide voorste banden en dat balanceren dan geen zin heeft. Volgens de werkman zou er iets tussen mijn 2 voorste velgen vervangen moeten worden wat zo'n 40 euro elk zou kosten? Hoewel ik vooral de prijs ten strengste betwijfel voor een speedster...
Een kameraad zei zonet dat het wellicht de hele wielophanging vervangen moet worden. Wat denken jullie en op naar welk onderdeel verwijst die man in bandencentra? (ik ben atechnisch).
"Wonderbaarlijk" genoeg merk ik het alleen als ik op de ergste Belgische snelwegen rijdt. Ik denk dat ik het beste snel actie onderneem alvorens ik meer schade veroorzaak aan suspension ofzo.
Speedster 75
Re: Stuur waggelt
quote }"Wonderbaarlijk" genoeg merk ik het alleen als ik op de ergste Belgische snelwegen rijdt. Ik denk dat ik het beste snel actie onderneem alvorens ik meer schade veroorzaak aan suspension ofzo.[/quote]
gauw in nederland komen wonen
heb je spoorverbreders?
gauw in nederland komen wonen

heb je spoorverbreders?
Neen ik heb geen spoorverbreders. Gelukkig rijdt ik het meeste in Nederland maar gisteren was het een hel om naar Hasselt te rijden. Ik moest stevig in beide handen knijpen om het stuur recht te houden. Terwijl ik normaal chill met linkerhand het stuur vast heb.
Niemand anders dit voor gehad?
Niemand anders dit voor gehad?
Speedster 75
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Dat is óf speling in je stuurkogel(s) of stuurrack (wielspeling bij links/rechts bewegen) óf speling in je fuseekogel(s) (speling bij onder/boven bewegen)
Dat zijn vrij goedkope onderdelen om te vervangen
Denk zelf waarschijnlijk speling in je stuurrack, want die kogels zelf hoor minder vaak.
Na reparatie wel laten uitlijnen!
Dat zijn vrij goedkope onderdelen om te vervangen
Denk zelf waarschijnlijk speling in je stuurrack, want die kogels zelf hoor minder vaak.
Na reparatie wel laten uitlijnen!
Ik heb zonet nog een toertje gemaakt.
Het stuur reageert eigenlijk direct bij elke kleine beweging die ik maak. Als ik stil sta met stuurslot aan kan ik wel een milimeter of 2 draaien, ik weet niet of dat normaal is. Het is voornamelijk dat je speling merkt als de auto is opgekrikt. Dan waggelen ze een klein beetje als je tegen de banden duwt.
Het stuur reageert eigenlijk direct bij elke kleine beweging die ik maak. Als ik stil sta met stuurslot aan kan ik wel een milimeter of 2 draaien, ik weet niet of dat normaal is. Het is voornamelijk dat je speling merkt als de auto is opgekrikt. Dan waggelen ze een klein beetje als je tegen de banden duwt.
Speedster 75
- kzentekik_et
- Actief lid
Graag gedaan, fijn om te horen dat het opgelost is.Oblivion schreef:Mijn grote dank aan Terry voor het nakijken/verhelpen.
Het was inderdaad een kwestie van uitbalanceren. Ik heb de hele dag zitten rondrijden om te testen of het verholpen is. Zelfs op dat hels stukje Belgische snelweg reed hij bijna zo zacht als over boter.