ik heb sinds kort 4 achtervelgen met de originele bandenmaat en dit in combinatie met kortere eibachveren. ik heb de slechtste banden vooraan gelegd en toch hoor ik ze nog vaak tegen de sill schrapen
welke bandenmaat hebben de jongens met een verlaagde speedster en 4 achtervelgen zonder schrapen?
en dat schraapt niet bij volledig afdraaien en/of putten?
voorlopig ga ik maar gewoon voorzichtig rijden tot er 2 banden versleten zijn. banden die half op zijn krijg ik toch geen geld meer voor en zou zonde zijn om ze weg te gooien..
Rijdt dat niet onpraktisch? Zodra ik de orginele 17 inch velgen vanvoor leg merk ik al een ontzettend groot verschil met de 16 inch velgen.
Ik heb naar mijn gevoel iets meer controle met de smalle 16 inch.
klopt, de wegligging is er aanzienlijk op vooruit gegaan (uiteraard niet vergelijkbaar met nitrons e.d., maar dan ben je ook 5 keer zoveel centen kwijt) en de rit is er niet echt merkbaar harder op geworden.
ik deed het vooral voor het zicht, maar de andere voordelen zijn ook mooi meegenomen
het leuke der aan is ook dat ze het op de Belgische keuring niet zien dat de auto verlaagd is, scheelt me een speciale, belachelijke keuring van 100 euro's
he gert,
Je hebt dus de 225 band voor? Zelfs met 215 heb je al grote kans dat het aanloopt dus met die 225 zal dat zeker aanlopen. Denk dat die inlegschalen dan zelfs niet helpen.
Die eibach verlaging is zeker de moeite waard. De auto blijft comfortabel maar ligt toch iets lager.
Zelf heb ik de brede achtervelg voor met 205 band en 15mm spacer.
jep, 225 voor, die banden zaten op de velgen toen ik ze kocht, dus dacht ik die eerst ff te verslijten
het is trouwens niet tegen de plastic schelpen dat ze raken, maar tegen de poly zijschort