wat is de juiste afstelling voor de nitron street series
wat is de juiste afstelling voor de nitron street series
hallo iedereen,
slechte wegen bij ons,
als ik hoge snelheiden rijd en er ligt een zak in het weg dek gaat men wagen bijna van de weg af.
men Street series heb ik volgende maand dus vraag ik nu al naar jullie info.
slechte wegen bij ons,
als ik hoge snelheiden rijd en er ligt een zak in het weg dek gaat men wagen bijna van de weg af.
men Street series heb ik volgende maand dus vraag ik nu al naar jullie info.
Laatst gewijzigd door frederic op 08 jun 2012 20:44, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Actief lid
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 29 sep 2009 10:41
- Locatie: Alkmaar
Ik rijd met de volgende settings.
Aantal clicks vanaf hardste stand:
front: -17 Rear: -12
Moet ik er wel bij zeggen dat ik ook nog een stabilisator kit van Cornering Force ( http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... irollbars/ ) er op heb zitten maar dit moet een aardig uitgangspunt zijn.
Aantal clicks vanaf hardste stand:
front: -17 Rear: -12
Moet ik er wel bij zeggen dat ik ook nog een stabilisator kit van Cornering Force ( http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... irollbars/ ) er op heb zitten maar dit moet een aardig uitgangspunt zijn.
nitron
ondertussen, wagen laten afstellen bij lotus verhiest ( oostende )
er zijn veel afstelling die je zelf moet beslissen. zoals hoogte,demping,set-up van camper.
na wat prater met de monteur over de juiste afstelling.
kwam ik uit op een exige s1 set-up dit past het best bij het onderstel van de speedster. blijkbaar zijn de speedsters met twee soorten triangels uitgerust achter aan. ik had de eerste versie. de tweede versie is meer versterkt.
dit zijn de woorden van de monteur. ik heb hier nooit van gehoord
maar ja om verder te gaan, toen kon ik kiezen tussen drie set-ups:
normaal
sportief
race
koos ik voor sportief heeft te maken met hoeveel camber je wielen hebben.
hoe meer camber hoe meer dat je banden slijten maar hoe meer grip je hebt in de bochten.
dan je rijhoogte:
ook voor iedereen anders. ik koos voor:
voor: 110 mm
achter: 115 mm
gemeten van je steun punten van je chassis.
de wagen moet altijd een beetje lager zijn vooraan. heeft te maken met het insturen. moet niet veel zijn.
ook voor mij persoonlijk Belgische wegen drempels en zo mag de wagen niet te laag zijn.
demping:
blijkbaar zijn de spiraal veren van de nitron street series harden dan van de ander versie??
dit heeft de monteur onder vonden na een paar sets te hebben gemonteerd.
wat normaal niet kan.
dus na al het afstel werk test rit gemaakt. met instelling - 20 voor - 17 achter.
en ja de wagen stuit er op los op een hobbel weg. anders was de grip goed.
nu is het aan mij om men demping te regelen.
hebben dit nog mensen ondervonden?
en ja als er hier boven iets niet klopt laat u maar gaan zo ik zeggen
er zijn veel afstelling die je zelf moet beslissen. zoals hoogte,demping,set-up van camper.
na wat prater met de monteur over de juiste afstelling.
kwam ik uit op een exige s1 set-up dit past het best bij het onderstel van de speedster. blijkbaar zijn de speedsters met twee soorten triangels uitgerust achter aan. ik had de eerste versie. de tweede versie is meer versterkt.
dit zijn de woorden van de monteur. ik heb hier nooit van gehoord
maar ja om verder te gaan, toen kon ik kiezen tussen drie set-ups:
normaal
sportief
race
koos ik voor sportief heeft te maken met hoeveel camber je wielen hebben.
hoe meer camber hoe meer dat je banden slijten maar hoe meer grip je hebt in de bochten.
dan je rijhoogte:
ook voor iedereen anders. ik koos voor:
voor: 110 mm
achter: 115 mm
gemeten van je steun punten van je chassis.
de wagen moet altijd een beetje lager zijn vooraan. heeft te maken met het insturen. moet niet veel zijn.
ook voor mij persoonlijk Belgische wegen drempels en zo mag de wagen niet te laag zijn.
demping:
blijkbaar zijn de spiraal veren van de nitron street series harden dan van de ander versie??
dit heeft de monteur onder vonden na een paar sets te hebben gemonteerd.
wat normaal niet kan.
dus na al het afstel werk test rit gemaakt. met instelling - 20 voor - 17 achter.
en ja de wagen stuit er op los op een hobbel weg. anders was de grip goed.
nu is het aan mij om men demping te regelen.
hebben dit nog mensen ondervonden?
en ja als er hier boven iets niet klopt laat u maar gaan zo ik zeggen

-
- Actief lid
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 29 sep 2009 10:41
- Locatie: Alkmaar
Hoi Frederic, ik had je via PM al wat tips gegeven.
Ik dacht dat je de auto maar iets wou verlagen?
Zoals Exmanata al aangeeft 110 voor 115 achter is te laag voor Nitron street series. Ook met de iets kleinere voorbanden 205/45/17 (=0,8cm lager)
Je houdt geen ingaande slag van de schokbrekers over. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat de auto stuitert over een hobbelweg zoals je aangeeft.
Ik zou hem voor en achter 1-1,5cm hoger leggen.
Zoals al aangegeven, je zou de Schokbreker voor hoger kunnen monteren met deze bevestigingen van een elise http://www.elise-shop.com/verlaagde-sch ... p-135.html dit geeft je 1,5 cm 'gratis' verlaging.
Gr,
Rob
Ik dacht dat je de auto maar iets wou verlagen?
Zoals Exmanata al aangeeft 110 voor 115 achter is te laag voor Nitron street series. Ook met de iets kleinere voorbanden 205/45/17 (=0,8cm lager)
Je houdt geen ingaande slag van de schokbrekers over. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat de auto stuitert over een hobbelweg zoals je aangeeft.
Ik zou hem voor en achter 1-1,5cm hoger leggen.
Zoals al aangegeven, je zou de Schokbreker voor hoger kunnen monteren met deze bevestigingen van een elise http://www.elise-shop.com/verlaagde-sch ... p-135.html dit geeft je 1,5 cm 'gratis' verlaging.
Gr,
Rob
nitron
ja die zitten inderdaad los als de wagen op de krik staat. de monteur zij me dat dit niet erg omdat de veren altijd onderspanning staan tenzij de van de grond gaat met je wagen. ik kon hem daar wel ergens in volgen, maar ik vond dat toch wat vreemd.
ja er is nog plaats voor in en uit de dempen zo een 3 cm meter voor aan.
no ja ik zal er volgende week even werk van maken om dit goed te krijgen.
ondertussen zit ik nu al op voor - 29 achter - 26 en niet echt beter
er is inderdaad wat mis! ik zal even jullie raat opvolgen en kijken of het beter is.
ja er is nog plaats voor in en uit de dempen zo een 3 cm meter voor aan.
no ja ik zal er volgende week even werk van maken om dit goed te krijgen.
ondertussen zit ik nu al op voor - 29 achter - 26 en niet echt beter

er is inderdaad wat mis! ik zal even jullie raat opvolgen en kijken of het beter is.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Lees hier bv:
http://www.vx220.org.uk/forums/topic/96 ... tings-nss/
115 vooraan met lowering brackets - 125mm achter (standaard ophanging)....
PS, je hebt mail.
http://www.vx220.org.uk/forums/topic/96 ... tings-nss/
115 vooraan met lowering brackets - 125mm achter (standaard ophanging)....
PS, je hebt mail.

Re: wat is de juiste afstelling voor de nitron street series
weet iemand wat een goede afstelling is voor de nitron street series voor circuit gebruik
ik schat rond de - 7 -5

ik schat rond de - 7 -5
-
- Actief lid
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 29 sep 2009 10:41
- Locatie: Alkmaar
Re: wat is de juiste afstelling voor de nitron street series
Mijn NSS schokbrekers zijn gemeten door Cornering Force. Heb ook een dyno uitdraai van alle vier de schokbrekers.
Suggested settings door CF:
street:
Front 17
Rear 12
circuit:
front 11
rear 9
Dit is dan wel met een dikkere voorstabilisator die voor circuit gebruik aan te raden is.
Suggested settings door CF:
street:
Front 17
Rear 12
circuit:
front 11
rear 9
Dit is dan wel met een dikkere voorstabilisator die voor circuit gebruik aan te raden is.
Re: wat is de juiste afstelling voor de nitron street series
Mooi allemaal maar de man of vrouw achter het stuur die kan het maximale uit de auto halen.Speedster4Fun schreef:Mijn NSS schokbrekers zijn gemeten door Cornering Force. Heb ook een dyno uitdraai van alle vier de schokbrekers.
Suggested settings door CF:
street:
Front 17
Rear 12
circuit:
front 11
rear 9
Dit is dan wel met een dikkere voorstabilisator die voor circuit gebruik aan te raden is.
Afgelopen zaterdag ging jouw speedster niet harder door de bocht op het circuit dan de mijne, en ik heb alleen maar een stel GAZ schokbrekers.

Ga dus eerst maar een circuittraining doen, leuk en erg leerzaam.
“Nur fliegen ist schöner”