ondertussen, wagen laten afstellen bij lotus verhiest ( oostende )
er zijn veel afstelling die je zelf moet beslissen. zoals hoogte,demping,set-up van camper.
na wat prater met de monteur over de juiste afstelling.
kwam ik uit op een exige s1 set-up dit past het best bij het onderstel van de speedster. blijkbaar zijn de speedsters met twee soorten triangels uitgerust achter aan. ik had de eerste versie. de tweede versie is meer versterkt.
dit zijn de woorden van de monteur. ik heb hier nooit van gehoord
maar ja om verder te gaan, toen kon ik kiezen tussen drie set-ups:
normaal
sportief
race
koos ik voor sportief heeft te maken met hoeveel camber je wielen hebben.
hoe meer camber hoe meer dat je banden slijten maar hoe meer grip je hebt in de bochten.
dan je rijhoogte:
ook voor iedereen anders. ik koos voor:
voor: 110 mm
achter: 115 mm
gemeten van je steun punten van je chassis.
de wagen moet altijd een beetje lager zijn vooraan. heeft te maken met het insturen. moet niet veel zijn.
ook voor mij persoonlijk Belgische wegen drempels en zo mag de wagen niet te laag zijn.
demping:
blijkbaar zijn de spiraal veren van de nitron street series harden dan van de ander versie??
dit heeft de monteur onder vonden na een paar sets te hebben gemonteerd.
wat normaal niet kan.
dus na al het afstel werk test rit gemaakt. met instelling - 20 voor - 17 achter.
en ja de wagen stuit er op los op een hobbel weg. anders was de grip goed.
nu is het aan mij om men demping te regelen.
hebben dit nog mensen ondervonden?
en ja als er hier boven iets niet klopt laat u maar gaan zo ik zeggen
