Pagina 1 van 1

wat is de juiste afstelling voor de nitron street series

Geplaatst: 20 mar 2012 8:48
door frederic
hallo iedereen,

slechte wegen bij ons,

als ik hoge snelheiden rijd en er ligt een zak in het weg dek gaat men wagen bijna van de weg af.

men Street series heb ik volgende maand dus vraag ik nu al naar jullie info.

Geplaatst: 20 mar 2012 10:01
door aKra
Volgens mij zijn de Nitron Streets helemaal niet te verstellen?

Geplaatst: 20 mar 2012 10:40
door Exmantaa
NSS is zeker wel verstelbaar!
Zal Speedster4fun eens vragen met hoeveel clicks hij rondrijdt.

Geplaatst: 21 mar 2012 18:27
door Speedster4Fun
Ik rijd met de volgende settings.
Aantal clicks vanaf hardste stand:
front: -17 Rear: -12

Moet ik er wel bij zeggen dat ik ook nog een stabilisator kit van Cornering Force ( http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... irollbars/ ) er op heb zitten maar dit moet een aardig uitgangspunt zijn.

Geplaatst: 12 mei 2012 8:00
door frederic
nitrons eindelijk toe gekomen!

en wat is de juiste rijhoogte als we spreken over dagelijks gebruik.
Van waar gemeten? En hoeveel moet ik dan de schroef in of uitdraaien?

nitron

Geplaatst: 08 jun 2012 20:20
door frederic
ondertussen, wagen laten afstellen bij lotus verhiest ( oostende )

er zijn veel afstelling die je zelf moet beslissen. zoals hoogte,demping,set-up van camper.

na wat prater met de monteur over de juiste afstelling.
kwam ik uit op een exige s1 set-up dit past het best bij het onderstel van de speedster. blijkbaar zijn de speedsters met twee soorten triangels uitgerust achter aan. ik had de eerste versie. de tweede versie is meer versterkt.
dit zijn de woorden van de monteur. ik heb hier nooit van gehoord

maar ja om verder te gaan, toen kon ik kiezen tussen drie set-ups:

normaal
sportief
race

koos ik voor sportief heeft te maken met hoeveel camber je wielen hebben.
hoe meer camber hoe meer dat je banden slijten maar hoe meer grip je hebt in de bochten.

dan je rijhoogte:

ook voor iedereen anders. ik koos voor:

voor: 110 mm
achter: 115 mm

gemeten van je steun punten van je chassis.
de wagen moet altijd een beetje lager zijn vooraan. heeft te maken met het insturen. moet niet veel zijn.
ook voor mij persoonlijk Belgische wegen drempels en zo mag de wagen niet te laag zijn.

demping:

blijkbaar zijn de spiraal veren van de nitron street series harden dan van de ander versie??
dit heeft de monteur onder vonden na een paar sets te hebben gemonteerd.
wat normaal niet kan.
dus na al het afstel werk test rit gemaakt. met instelling - 20 voor - 17 achter.

en ja de wagen stuit er op los op een hobbel weg. anders was de grip goed.

nu is het aan mij om men demping te regelen.

hebben dit nog mensen ondervonden?

en ja als er hier boven iets niet klopt laat u maar gaan zo ik zeggen :wink:

Geplaatst: 09 jun 2012 9:33
door Exmantaa
110 mm voor met Nitron Street Series, zonder extra verlagingsbrackets??

Zitten je veren dan nu niet los bij uitveren en heb je nog wat ingaande veerweg over? (oftewel rij je niet gewoon op je bumpstops?)

Geplaatst: 09 jun 2012 10:09
door Speedster4Fun
Hoi Frederic, ik had je via PM al wat tips gegeven.
Ik dacht dat je de auto maar iets wou verlagen?

Zoals Exmanata al aangeeft 110 voor 115 achter is te laag voor Nitron street series. Ook met de iets kleinere voorbanden 205/45/17 (=0,8cm lager)

Je houdt geen ingaande slag van de schokbrekers over. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat de auto stuitert over een hobbelweg zoals je aangeeft.

Ik zou hem voor en achter 1-1,5cm hoger leggen.
Zoals al aangegeven, je zou de Schokbreker voor hoger kunnen monteren met deze bevestigingen van een elise http://www.elise-shop.com/verlaagde-sch ... p-135.html dit geeft je 1,5 cm 'gratis' verlaging.

Gr,
Rob

nitron

Geplaatst: 09 jun 2012 17:20
door frederic
ja die zitten inderdaad los als de wagen op de krik staat. de monteur zij me dat dit niet erg omdat de veren altijd onderspanning staan tenzij de van de grond gaat met je wagen. ik kon hem daar wel ergens in volgen, maar ik vond dat toch wat vreemd.

ja er is nog plaats voor in en uit de dempen zo een 3 cm meter voor aan.

no ja ik zal er volgende week even werk van maken om dit goed te krijgen.

ondertussen zit ik nu al op voor - 29 achter - 26 en niet echt beter :?

er is inderdaad wat mis! ik zal even jullie raat opvolgen en kijken of het beter is.

Geplaatst: 09 jun 2012 22:04
door Exmantaa
Lees hier bv:
http://www.vx220.org.uk/forums/topic/96 ... tings-nss/

115 vooraan met lowering brackets - 125mm achter (standaard ophanging)....

PS, je hebt mail. :wink:

Re: wat is de juiste afstelling voor de nitron street series

Geplaatst: 24 apr 2013 5:43
door frederic
weet iemand wat een goede afstelling is voor de nitron street series voor circuit gebruik :?:
ik schat rond de - 7 -5

Re: wat is de juiste afstelling voor de nitron street series

Geplaatst: 24 apr 2013 12:14
door Speedster4Fun
Mijn NSS schokbrekers zijn gemeten door Cornering Force. Heb ook een dyno uitdraai van alle vier de schokbrekers.
Suggested settings door CF:
street:
Front 17
Rear 12
circuit:
front 11
rear 9

Dit is dan wel met een dikkere voorstabilisator die voor circuit gebruik aan te raden is.

Re: wat is de juiste afstelling voor de nitron street series

Geplaatst: 25 apr 2013 18:29
door opeluser
Speedster4Fun schreef:Mijn NSS schokbrekers zijn gemeten door Cornering Force. Heb ook een dyno uitdraai van alle vier de schokbrekers.
Suggested settings door CF:
street:
Front 17
Rear 12
circuit:
front 11
rear 9

Dit is dan wel met een dikkere voorstabilisator die voor circuit gebruik aan te raden is.
Mooi allemaal maar de man of vrouw achter het stuur die kan het maximale uit de auto halen.
Afgelopen zaterdag ging jouw speedster niet harder door de bocht op het circuit dan de mijne, en ik heb alleen maar een stel GAZ schokbrekers. :D

Ga dus eerst maar een circuittraining doen, leuk en erg leerzaam.