Kraken ik word gek !!!

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Kraken ik word gek !!!

Bericht door Pascal »

Pfff !!!! :cry: ik word gek van dat gekraak onder mijn dashbord.
Heb het dashbord er uit gesloopt zat toch al los, maar hieronder zit alles goed vast en kraakt er niets.

Maar gelijk even met de stofzuiger alles schoongemaakt :roll: wat een bende, ene grote zandbak toch maar wat extra tape rond de ventilatie opening voor het terug plaatsen van het dash.

Dan maar verder gaan zoeken, koffer klep aan de voorkant opengemaakt
tijdens het voorover leunen zet ik mijn hand op de rembekrachtiger met een krak als gevolg. Ha Ha hier komt dat kraken vandaan.
Als ik de rembekrachtiger vast pak en op en neer beweeg krijg je dat gekraak het is niet de bekrachtiger zelf want die zit muurvast maar het is meer de aluminium bak waar de pedalen en de bekrachtiger aan gemonteerd zit die gaat kraken.

Voorlopig heb ik nog niet kunnen vinden waar het vandaan komt is ook lastig in je eentje :? Misschien iemand die het zelfde probleem heeft gehad en de gouden tip heeft.
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

De pedalenbak zit in het chassis geschroefd. Bij ombouw van RHD naar LHD wordt die zo over gezet. Ik zou hem losschroeven, de randen smeren of van een dempend laagje tape/vilt/whatever voorzien en hem weer goed vastzetten.

http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... index.html

http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... eplace.pdf
Jägertee
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Zit met popnagels vast dus niet zomaar effe losmaken.
Ik ga zondag even met 2 man aan de slag Piet mag mijn rembekrachtiger op en neer tillen en ik ga op mijn kop in de auto liggen en het probleem zoeken.
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Pascal, dat is een bekend euvel :
Het treedt vooral op bij auto's die overdreven vertroeteld worden.
De auto's raken totaal verwend en lui wanneer ze ipv regelmatig op het circuit uitlaten te worden alleen maar hoeven blinken en mooi te zijn in een, veelal verwarmde, garage.
Vetzucht is meestal het gevolg. En moeten ze een keer in beweging komen, dan beginnen ze meteen te piepen!

mijn advies: regelmatig de sporen geven, liefst in een veilige beschermde omgeving. Zoiets als een circuit..... succes met de genezing!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

:lol:


Maar Serieus, succes Pascal, ik zou me er ook dood aan ergeren.
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Kraken ik word gek

Bericht door S. Gonzales »

Pascal schreef:Zit met popnagels vast dus niet zomaar effe losmaken.
Ik ga zondag even met 2 man aan de slag Piet mag mijn rembekrachtiger op en neer tillen en ik ga op mijn kop in de auto liggen en het probleem zoeken.
En als je geen bijzonderheden tegenkomt, terwijl je daar ligt met een licht, spuit dan wat WD 40 bij de popnagels. Succes!
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

jaydee schreef:De pedalenbak zit in het chassis geschroefd. Bij ombouw van RHD naar LHD wordt die zo over gezet. Ik zou hem losschroeven, de randen smeren of van een dempend laagje tape/vilt/whatever voorzien en hem weer goed vastzetten.

http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... index.html

http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... eplace.pdf
Zit af fabriek vastgepopt EN gelijmd met die PU kit, dus niet eenvoudig los te halen. Maar zou dus ook niet moeten piepen en kraken...
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Pascal schreef:Zit met popnagels vast dus niet zomaar effe losmaken.zoeken.
Nee, maar de popnagel(s) kunnen wel het probleem zijn..

Ik had iets vergelijkbaars dat er iets kraakte als ik op het rempedaal trapte.

Dat bleek toen te zijn dat een aantal popnagels speling hadden gekregen en dus de hele pedal-box een klein beetje op- en neer kon bewegen en de popnagels in de gaatjes een krakend/raspend geluid gaven.

Losse pedalbox zag ik niet zo erg zitten, dus bestaande *alu) popnagels even uitgeboord en nieuwe, ietwat sterkere er in gezet en sindsdien weer stil. Wellicht is het iets vergelijkbaars..

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2358
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Bericht door gertje »

Is toch normaal dat de speedster piept en kraakt. Mijn rempedaal piept, sinds gisteren piep er iets aan mij achterwiel als ik links afdraai. En de bodem plaat rammelt ook een beetje als ik traag rij.
Voor de rest rijd hij goed dus de muziek wa harder zetten of wa meer gas geven zodat je het niet hoort
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
robertsabee
Actief lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 07 feb 2009 16:02
Locatie: Noord-Holland

Bericht door robertsabee »

Ik weet niet precies hoe het vast gepopt zit, maar is het niet makkelijker om een paar extra popnagels of schroeven erbij te plaatsen en zo die bak muurvast te zetten?

Zou ook gek worden van dat gekraak. Veel geluiden zijn niet erg, zeker in een Speedster, maar kraken is en blijft superirritant :evil:
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Dominique schreef:Pascal, dat is een bekend euvel :
Het treedt vooral op bij auto's die overdreven vertroeteld worden.
De auto's raken totaal verwend en lui wanneer ze ipv regelmatig op het circuit uitlaten te worden alleen maar hoeven blinken en mooi te zijn in een, veelal verwarmde, garage.
Vetzucht is meestal het gevolg. En moeten ze een keer in beweging komen, dan beginnen ze meteen te piepen!

mijn advies: regelmatig de sporen geven, liefst in een veilige beschermde omgeving. Zoiets als een circuit..... succes met de genezing!

:lol: Zou dat het zijn Dan ga ik hem binnenkort maar weer even in de bergen uitlaten is goed voor zijn gewicht. :idea:
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Re: Kraken ik word gek !!!

Bericht door Pascal »

2 jaar later :bag: ik denk het gevonden te hebben de speedster ligt zo`n beetje geheel uit elkaar aan de voorkant.
dus een mooi moment om de kraak hunter aan het werk te zetten :lol:

Bij het aanraken langs de achterkant van de zwarte plaatjes die bij je voeten zitten (langs de binnenkant zie je allemaal ronde gaatjes)
Kreeg ik het bekende gekraak. door de jaren heen is dit zwaar vervuild geraakt de plaatjes zitten trouwens ook met popnagels vast dat ook niet geheel kraak vrij is.
Bijlagen
voeten.jpg
voeten.jpg (253.27 KiB) 4228 keer bekeken
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Kraken ik word gek !!!

Bericht door Smiley »

Pascal schreef:de speedster ligt zo`n beetje geheel uit elkaar aan de voorkant.
Gewoon omdat het kan, of ben je met leuke dingen bezig :mrgreen:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Re: Kraken ik word gek !!!

Bericht door Pascal »

Voorjaarsschoonmaak :D
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Kraken ik word gek !!!

Bericht door Smiley »

Volgens mij ben je gewoon op zoek naar meer plaatsen voor je stickers :mrgreen:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Plaats reactie