Werner
Werner
Hey iedereen,
'k ben Werner,woonachtig in het antwerpse en ben sinds een maand ook in het bezit van een speedster. Rijplezier staat hoog in het vaandel, en 'kheb al van elke meter met m'n speedster genoten. Hieraan sleutelen is uiteraard ook een deel van de hobby, en mijn elektronica achtergrond en enkele jaren als techneut bij een firma met mobiele telescoopkranen (iets grotere motoren maar even goed mé nen hoop elektronica rond) helpt me hierbij wel.
De speedster werd door de vorige eigenaar als dagelijks vervoer gebruikt veel km's dus, zo'n 134000km, en is origineel afkomstig uit Duitsland(sinds 2006 in Belgie)
Ook de nodige barstjes en scheurtjes in de polyester delen(das hobby-bezigheid voor deze winter).
Er zijn een paar dingen aan veranderd; Hurricane airbox, Larini uitlaat,andere remmen en Nitron regelbare vering(bij de vering stel'k mij wel de vraag wat dit bij de technische controle gaat geven volgend jaar).
Fantastisch wat een berg info jullie hier door de jaren verzameld hebben op dit forum... hiermee kan je voor véél problemen een oplossing vinden, en het mits wa handigheid nog zelf oplossen ook.
Nog enkele foto's
'k hoop jullie onderweg wel eens te kunnen begroeten.
'k ben Werner,woonachtig in het antwerpse en ben sinds een maand ook in het bezit van een speedster. Rijplezier staat hoog in het vaandel, en 'kheb al van elke meter met m'n speedster genoten. Hieraan sleutelen is uiteraard ook een deel van de hobby, en mijn elektronica achtergrond en enkele jaren als techneut bij een firma met mobiele telescoopkranen (iets grotere motoren maar even goed mé nen hoop elektronica rond) helpt me hierbij wel.
De speedster werd door de vorige eigenaar als dagelijks vervoer gebruikt veel km's dus, zo'n 134000km, en is origineel afkomstig uit Duitsland(sinds 2006 in Belgie)
Ook de nodige barstjes en scheurtjes in de polyester delen(das hobby-bezigheid voor deze winter).
Er zijn een paar dingen aan veranderd; Hurricane airbox, Larini uitlaat,andere remmen en Nitron regelbare vering(bij de vering stel'k mij wel de vraag wat dit bij de technische controle gaat geven volgend jaar).
Fantastisch wat een berg info jullie hier door de jaren verzameld hebben op dit forum... hiermee kan je voor véél problemen een oplossing vinden, en het mits wa handigheid nog zelf oplossen ook.
Nog enkele foto's
'k hoop jullie onderweg wel eens te kunnen begroeten.
- Bijlagen
-
- 2012-07-29-061 800X600.jpg (547.29 KiB) 5219 keer bekeken
-
- 2012-07-21-051 800X600.jpg (334.27 KiB) 5221 keer bekeken
WELKOM
Van harte Welkom Werner,
heel veel veilige km toegewenst.
Marcel
heel veel veilige km toegewenst.
Marcel
Waggel - Koeieblik - Speedster 2.2 #683
Traveling the world in a "slow pace"
www.waggeladventures.com
Traveling the world in a "slow pace"
www.waggeladventures.com
- gertje
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2359
- Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
- Locatie: kasterlee
Welkom op het form. Heb deze te koop zien staan, je gaat er veel plezier aan beleven.
En wat een prachtige kleur
Regelbare ophanging is spijtig genoeg in België verboden dus gaan ze hem waarschijnlijk afkeuren of je moet hem laten keuren door verhiest
En wat een prachtige kleur
Regelbare ophanging is spijtig genoeg in België verboden dus gaan ze hem waarschijnlijk afkeuren of je moet hem laten keuren door verhiest
Laatst gewijzigd door gertje op 30 jul 2012 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
30/08/14 meet and greet.
- 911Speedster
- Actief lid
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 17 apr 2009 6:46
- Locatie: Antwerpse Kempen (Belgium)
regelbare ophanging is in princiepe geen probleem om door de keuring te geraken, maar dan moet je wel de juiste papieren hebben en een éénmalige speciale keuring laten uitvoeren waarbij ze de uitlijning controleren (kost wel een belachelijke 100 euro, maar dan ben je wel legaal bezig)
je kan ook eens proberen om de keuringman wijs te maken dat het de originele ophanging is, 9/10 kent hij de speedster toch niet
je kan ook eens proberen om de keuringman wijs te maken dat het de originele ophanging is, 9/10 kent hij de speedster toch niet
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
- Contacteer:
- sooike
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1058
- Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
- Locatie: Noorderkempen (België)
Een GOCA attest heb je nodig, dat wordt in België wat de Speedster betreft enkel voor het merk KW afgeleverd, dus alle andere fabrikanten zijn niet te keuren.Blitz schreef:regelbare ophanging is in princiepe geen probleem om door de keuring te geraken, maar dan moet je wel de juiste papieren hebben
je kan ook eens proberen om de keuringman wijs te maken dat het de originele ophanging is, 9/10 kent hij de speedster toch niet
Bij de keuring staat in het computersysteem van de keurder expliciet vermeld dat de Speedster origineel Bilstein/Eibach ophanging heeft.
Einfach nur ein nackter Sportler
- 911Speedster
- Actief lid
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 17 apr 2009 6:46
- Locatie: Antwerpse Kempen (Belgium)
Thanks voor de reacties, 'kga hem inderdaad volgend jaar zo laten keuren... Lig er ni wakker van 'kvroeg het mij gewoon af, hij is zo al enkele jaren door de keuring geraakt en een keuring voor verkoop (of de vorige eigenaar had zeer goede connecties).
De vering zit wel helemaal onder het zand, vandaar misschien da ze het ni gezien hebben.
1 September ben 'k er normaal ook wel bij
De vering zit wel helemaal onder het zand, vandaar misschien da ze het ni gezien hebben.
1 September ben 'k er normaal ook wel bij