Remschijven, maar welke?

Alle overige technische zaken.
aboellaard
Mega lid

Remschijven, maar welke?

Bericht door aboellaard »

Ben aan nieuwe remmelarij toe. Blokjes kom ik wel uit, is heel veel over geschreven. Maar dan de schijven. Die zijn niet zo belangrijk heb ik begrepen en je kan gewoon standaard Vectra schijven kopen. OK, maar als ik dan ga zoeken varieert het van merkloos (of merk niet aangegeven) tot de gebruikelijke ATE, TRW, Brembo etc. Maar bijvoorbeeld TRW voor 125 of voor 60 euro per twee. Bij dezelfde aanbieder en geen verschillen in specs die zij opgeven. Wel verschillende partnummers.

Schijven voor normaal straatgebruik (90%) en wat gerommel op het circuit (hoop ik dit jaar). Hoeven niet geboord oid te zijn. Blokken worden RC5+ of Mintex 1155.

Heb ook begrepen dat bijvoorbeeld de schijven van Camskill van kaas gemaakt zijn ('made of cheese', opmerking op het UK forum), maar dan staat er weer niet bij wat voor een kaas. Lijkt me toch belangrijk wegens de geur en stof afgifte bijvoorbeeld :D
Pw
Mega lid

Bericht door Pw »

En dan heb je ook nog remschijven (en blokken) van EBC.

Keuze genoeg.

(Ik lees graag mee verder en ben benieuwd naar de mening van de "experts"!)
Nr.0672
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door aKra »

Ik heb daar op het VX220 forum heel veel over gelezen. Die zeggen dat standaard schijven goed genoeg zijn, zoals bijvoorbeeld bij "mister-auto.nl" dan ben je voor ~€ 60 klaar.

Er zijn er ook veel die toch nog geloven in gegroefde/geboorde schijven, hier was ooit een aanbieder van (die ook wel naar NL wilde shippen) die goede kwaliteit waarborgde.

Maar het beste zijn in mijn ogen de geboorde schijven met "curved vanes". Dan zijn de koeleigenschappen geperfectioneerd. De groeven die ze maken zijn voornamelijk voor het afvoeren van remstof/hitte.

Dus kom je 1 tot 2 x per jaar op het circuit, gewoon Brembo schijven van de "mister-auto.nl" en CL RC5+ (echt heerlijke remblokken) met een verse DOT4/DOT5.1 remvloeistof in de leidingen!
Maarten

Bericht door Maarten »

Heb erg goede ervaringen met Power discs van ATE. Waren niet duur op E-bay.de. Het zijn gegroevde schijven, niet geboord. Ze tijn ook niet lichter als de orginele. ATE is ook de leverancier van veel OEMs.
aboellaard
Mega lid

Ja eigenlijk heb je daar wel gelijk in, gewoon een stel Brembo schijven er op. Zijn de kosten ook niet. Alleen vind ik zoveel verschillende meningen en uitspraken. Is ook heel gewoon, maar meestal vind je dan op de wat beter geinformeerde fora wel een en ander aan goede informatie. Mij lukt dat echter niet.

Uitspraken als: 'schijven komen tegenwoordig voor 99% uit China en zijn gemaakt van pisbakkenstaal'. Ja, Nike en Adidas laten hun schoenen ook door fabrieken in China maken. Toch is er wel een en ander verschil. Nike schoenen, Nike specs QC en QA. Adidas schoenen, Adidas specs QC en QA. Dus zo'n uitspraak zegt niet veel.

Of:'Wij werken nooit met die goedkope schijven omdat die heel snel krom zijn'. Gaan dan maar eens zoeken op 'disc warping' oid Nog al wat zin en onzin.

Ik neem ook aan dat die Bremo schijven van 60 euro niet door Brembo gemaakt worden. Maar zou wel interessant zijn of ze die dingen zelf specificeren of dat ze een generiek product nemen en daar hun naam op plakken om ook de onderkant van de markt te kunnen bedienen
aKra

Bericht door aKra »

aboellaard
Mega lid

Brembo schijven besteld via Mr Auto. Zelfde schijven via andere sites zijn ongeveer het dubbele en adviesprijs het viervoudige. Voor mij een indicatie dat het puur handel is. Nu maar hopen dat ze ook echt 2 schijven leveren voor die prijs. En als het niet bevalt gaan ze d'r net zo makkelijk weer af.

En bij de specificaties staat: hittebestendig :roll: Lijkt me niet onbelangrijk voor schijven. OK, ik ben wat cynisch aangelegd
aKra

Bericht door aKra »

Ja, dat saillante detail was mij ook opgevallen :lol:

Ben benieuwd!
aKra

Bericht door aKra »

aboellaard
Mega lid

Re: Remschijven, maar welke?

De Brembo schijven zijn aangekomen. 2x2 stuks, dus die prijs is wel aardig. Achterste zitten eronder met RC5+ blokken en de hogere treksterkte upright bouten. Nu voor nog. Dan de Nitrons. Leuk sleutelwerk, dat wel. En dan maar wachten tot dat zout van de weg is ....
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
aKra

Bericht door aKra »

Groepsinkoop doen dan maar? Zijn vast wel 60-70 leden die geïnteresseerd zijn!

:jump:
:alone:
aboellaard
Mega lid

Ik doe mee! Enige voorwaarde is een groepskorting van 90% op normale verkoopprijs
Herman

Bericht door Herman »

Deleted
Herman

Bericht door Herman »

Deleted