Hi, leuke reacties. We hebben bewust niet gepost tijdens het werk, omdat er al zoveel over geschreven is.
Het klopt Maik, Joop en ik hebben de 5PK1285 beide nog liggen en zullen die wel eens met een meeting meenemen voor geinteresseerde. We hebben ook nog een 5PK1310, mocht je twee Phenolic spacers willen gebruiken

of een grotere pulley.
De 5PK1300 is precies goed wanneer je de ZZP phenolic spacer gebruikt en een standaard M62, keurig tussen de streepjes. Overigens hadden zowel Joop en ik beide een nieuwe spanner nodig, die van Joop was lam en die van mij had het lager droog/speling en slijtage op het loopvlak ( tevens de oorzaak van het jankgeluid in de hoge toeren).
Ik heb verder ook nog een 100A dynamo laten reviseren bij Rietveld in Den Haag (inruil 195,- euries), deze kwam exact overeen met het 100A exemplaar wat Joop uit de UK heeft laten komen en laten testen (deze leverde gewoon 120A op de testbank bij een lokale dynamoboer). Beide kwamen we dus uit op de 5PK1300.
Ja... het zijn twee kogels als het moet. Het was ons opgevallen in een testritje, in de auto's van Frank en Rob (nogmaals bedankt voor de rit en demo-avond !), dat er ook heel rustig mee te toeren is en met een zware rechtervoet ging het hard ! Joop en ik keken elkaar destijds aan en er werd in enkele seconden besloten om de ombouw te gaan doen, ik zie de grote grijns van Joop nog voor me
De kosten zijn wel wat hoger geworden in 2012/2013 dan ik eerst ingeschat had. De ZZP onderdelen zijn best prijzig, two way pass plate, Siemens 50 lbs injectoren (moeilijk verkrijgbaar), phenolic spacer. De kettingen vervangen, ignition coil pack, dynamo, spanner, 2.5" Tullet, oliedruk/olietemperatuur meters en sensoren, Innovate AFR meter, Turbo oortjes/spuitwerk, luchtfilter spul, orginele achtervelgen poedercoaten, nieuwe banden, de upgrade naar OBDtunerST2. Kost wat maar dan heb je wat zeg ik maar en een hoop lol van het karretje, want het rijd echt fantastisch. Een compleet andere auto.
Mocht je meters willen gaan gebruiken dan is het wel makkelijk om naast de slangen naar achteren een kabel met minimaal 7x1.5mm2 te trekken. De geschakelde + van de radio stuurt in ons geval een relais aan die de meters aanzetten en de Bosch pomp van de compressor circuit (rechtstreeks van de accu).
gr, Rieske