Gezocht Opel Speedster Weinig KM's

Op zoek naar onderdelen.
RobboSpeedster
Nieuw lid

Gezocht Opel Speedster Weinig KM's

Bericht door RobboSpeedster »

Beste forum leden,

ik ben nieuw hier op het forum dus laat ik eerst beginnen met me zelf voor te stellen.
mijn naam is robbo, ben op het moment 24 jaar, woon in almere, heb altijd motor ( racers ) gereden, maar daar ben ik nu een beetje op uit gekeken en je word steets bewuster van de gevaar van zon ding dus ben ermee gestopt.
ik kwam een keer een groene noble green speedster tegen hier in almere als opties een andere uitlaat filter en een compressor.
toen ik deze auto zag staan dacht ik wat doe ik nog op zon stink 2 wieler wat een pracht auto.
ik besloot een proefrit te maken met de auto, en dat beviel me heel erg.......... :mrgreen:
wel moest ik even wennen aan het geen stuurbekrachteging hebben in de speedster maarja opzich was het wel te doen.
hellaas was het hem toen niet geworden er mankeerde 1 en ander aan stonk heel erg naar de benzine, na een kleine proefrit zo erg dat je er gewoon misselijk van werd zo sterk was de lucht.
veel km gedraaid ook dan praat ik over een ruime 150,000, prijs was wel leuk ze vroegen 14,000 ( maarja als er zoveel dingetjes aan mankeren plus km stand snap ik het wel )
dus die heb ik toen helaas moeten laten staan.
nu ik mijn motor verkocht heb ben ik eindelijk zover om te kijken voor een speedster.
hoop dat jullie mij ook kunnen helpen misschien met tips waar ik op moet letten bij een aankoop want ik ben nog helemaal een beginner met deze auto.
wat ik zelf zoek is een schadevrije speedster lak moet gewoon top zijn, weinig km, links gestuurt, liefst geen standaard speedster wel 1 al waar een hele luide uitlaat op zit :oops:
helemaal top zou zijn een compressor, ( denk dat turbo naar een hele dure prijsklasse gaat ).

heeft iemand een speedster staan en die denkt dat lijkt op de mijne hoor ik het graag :)

Met vriendelijke groet, Robbo.
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Re: Gezocht Opel Speedster Weinig KM's

Bericht door Smiley »

Welkom,

Omdat SC speedsters weinig voorbij komen, kun je ook op zoek gaan naar een NA en later om te bouwen naar SC.
Vd Kooij kan dat voor je doen (rond de 6k), of exmantaa hier op het forum. (pm hem even voor de kosten en mogelijkheden)
Laatst gewijzigd door Smiley op 13 mei 2013 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door aKra »

Misschien is de auto van Waggel iets voor je?

En wat is je budget, mijn Turbo zoekt ook nog steeds een nieuw baasje :)
jaydee
Mega lid

Bericht door jaydee »

Staar je vooral niet blind op de kilometerstand. Speedsters zijn nu allemaal ruim 10 jaar oud, dus een lage kilometerstand betekent dan dat de auto gewoon erg veel heeft stilgestaan. Beter een goed gebruikte dan een 'garage queen'...

Zoals aKra zegt, die van Waggel is misschien een goede kandidaat? viewtopic.php?f=12&t=5694

Uit België importeren is een eitje:
Stefan: viewtopic.php?f=12&t=5699
En deze lijkt ook nog te koop te staan: viewtopic.php?f=12&t=5616
Jägertee
RobboSpeedster
Nieuw lid

Beste Mensen,

bedankt voor jullie reacties !!!
op het moment ligt mijn budget ongeveer rond 12,500/13,000, en jaydee je hebt inderdaad gelijk...... een auto lang stil laten staan is nog slechter, maar vraag erom omdat je denk ik zelf wel weet dat mocht je de auto ooit verkopen het toch sneller verkoopt dan een speedster met rond de 150,000 noem maar even iets.
ik had inderdaad de auto van waggel al gezien alleen dat is een standaard speedster.
voordat ik dat heb staan zoals ik hem wil kan ik net zo goed voor een turbo meteen kijken ben ik bang voor.
ik zoek eigenlijk een speedster waar gewoon al het 1 en ander aan gebeurt is, als je het namelijk zelf op moet bouwen voordat je het weer zit je zo over de 20K met zon auto :cry:
dat geld heb ik helaas echt niet.
als ik dan al hoor van smiley dat het ombouwen naar een compressor 6K kost :shock:

ach ik wacht nog even af, in ieder geval bedankt voor de reacties !

groetjes, robbo.
RobboSpeedster
Nieuw lid

ps ik had trouwens die gele gezien http://www.autotrader.nl/auto/opel/nieu ... ox/detail/

ik weet alleen niet zo goed wat ik van deze speedster moet denken aangezien ik in een ander onderwerp ( ben ik gek of is dit een tweeling ) had gelezen met een filmpje ermee dat ze hiermee geraced hebben.
iemand enige tips of kent iemand deze speedster?

groetjes robbo :mrgreen:
TissiRS
Actief lid

Bericht door TissiRS »

Of je importeerd een Engelse VX220, daar zijn ze een stuk goedkoper in aanschaf en houdt je budget over om de auto aan te passen naar je eigen wensen.
Smiley

Bericht door Smiley »

RobboSpeedster schreef:op het moment ligt mijn budget ongeveer rond 12,500/13,000

Dat is de onderkant van de markt. Daar hoef je over het algemeen geen leuk getunde met weinig kilometers te verwachten.
Geduldig wachten op een gedwongen verkoop misschien.

ik zoek eigenlijk een speedster waar gewoon al het 1 en ander aan gebeurt is

Kun je iets duidelijker zijn in je verwachtingen?
Een 2.5" tullett van 1800 euro op een standaard speedster, brengt bijvoorbeeld 5 pk.
Staar je daar niet blind op dus. ook kun je veel zelf doen (als het een hobby auto is)

als ik dan al hoor van smiley dat het ombouwen naar een compressor 6K kost :shock:

Dat zijn lotusprijzen he. Afhankelijk van of je nieuw of 2ehands wilt, kan dat dik omlaag via exmantaa.
Laatst gewijzigd door Smiley op 13 mei 2013 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
stefan

Bericht door stefan »

en voor clubleden is er uiteraard iets aan de prijs te doen..... :wink:
grasmaaiers..enz
Smiley

Bericht door Smiley »

Nou Rob, onze belgische vriend hierboven geeft je 4K korting blijkbaar.
Ik zou hem maar snel gaan halen :yes:
RobboSpeedster
Nieuw lid

Smiley schreef:Nou Rob, onze belgische vriend hierboven geeft je 4K korting blijkbaar.
Ik zou hem maar snel gaan halen :yes:
haha had ik het geld maar ! :cry:
stefan

Bericht door stefan »

hey stephan.... heb ik nu net vernomen dat jij de overschot bijlegd....

neen nu even serieus...als de speedy in de club kan blijven . of zonder de hardtop en de rest van de stukken die ik nog liggen heb kan er zeer zeker onderhandeld worden
wegmoeten moet hij zeker niet .want de andere is al aangekocht en een andere plaat voor aangevraagd dus het dringt niet hoor
en ik denk ook dat jullie wel weten hoe proper dat de speedster is.. en ook niet onbelangrijk geen meter op circuit geweest..

grtz
grasmaaiers..enz
S. Gonzales

Bericht door S. Gonzales »

stefan schreef: en ook niet onbelangrijk geen meter op circuit geweest..grtz
Ja, jammer dat ontbreekt er nog aan, hij is dus nooit echt getest. :shock: Maar daar is een oplossing voor Stefan. Genoeg liefhebbers die dat wel voor je willen doen :lol:
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
stefan

Bericht door stefan »

hey joop.. ik wist nu wel dat ik dat van jou kon en mocht verwachten...
kandidaten genoeg hahaha
grasmaaiers..enz
speedster

Bericht door speedster »

jaydee schreef:Staar je vooral niet blind op de kilometerstand. Speedsters zijn nu allemaal ruim 10 jaar oud, dus een lage kilometerstand betekent dan dat de auto gewoon erg veel heeft stilgestaan. Beter een goed gebruikte dan een 'garage queen'...
Liever een 'garage queen' dan eentje met meer dan 100000 km.
Die van mij is 12 jaar oud met 60000 kilometer en altijd droog in de garage. En niet te koop.
Plaats reactie