Bij de controle voor Zolder a.s. dinsdag kom ik er net achter dat mijn linker aandrijfas hoes gescheurd is, binnenkant!
Iemand hier toevallig nog een complete linker aandrijfas liggen die ik dit weekend nog op kan halen??? (de korte dus) Of misschien een originele Opel stofhoes? Beetje bereikbaar vanuit Noord Holland...
De as ligt er al onderuit en gedemonteerd op de werkbank, dus een losse hoes is ook OK.
Echter zie ik voor de Speedster binnenhoes GM nummer 9197858 staan. # 9197864 is helaas de buitenzijde, dus helaas Maik...
Stefan, ik had Wytze de Vries ook al even gevraagd en dat hoor ik morgen. Deze back-up is goed om te weten en eventueel kan ik er nog een aftermarket hoes op zetten.
Mijn oude as met buitenste hoes stuk heb ik ook nog liggen.
Als je daar de goede binnenste hoes nog van afgepulkt kunt krijgen, zou dat nog beter zijn. (as is afgeschreven)
De complete is mijn reserve. (ook van Wytse)
Ik zou niet gaan prutsen met een aftermarket.
Desnoods kunnen we ergens halverwege etten-leur - alkmaar afspreken om de boel af te gooien.
Ben het hele weekend thuis, dus hoor het wel.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Smiley schreef:Mijn oude as met buitenste hoes stuk heb ik ook nog liggen.
Als je daar de goede binnenste hoes nog van afgepulkt kunt krijgen, zou dat nog beter zijn. (as is afgeschreven)
De complete is mijn reserve. (ook van Wytse)
Ik zou niet gaan prutsen met een aftermarket.
Desnoods kunnen we ergens halverwege etten-leur - alkmaar afspreken om de boel af te gooien.
Ben het hele weekend thuis, dus hoor het wel.
Ow, als die binnenhoes nog zonder scheurtjes is dan is dat ook een prima oplossing. Demontage/montage is geen probleem. Ik wacht morgenochtend nog even af en dan hoor je het.
Pfff, ik wist dat mijn hoes voor de buitenkant was, maar kon toch zweren dat ik ook buitenkant in jouw post zag staan!
Eén whisky teveel genomen gisteravond...
Succes met het oplossen Frank!
Schop!
Heeft iemand hier nog een tip waar ik goedkoop deze hoes vandaan kan halen?
Vanavond heb ik de bodemplaat onder de speedster vandaan gesleuteld en vond een heerlijke berg met vet linksachter
Gaat dus om de hoes voor de binnenzijde, opel part nr 9197858.
Ook maar even een mailtje naar Autovaux er aan wagen, en even ebay afstruinen...
Kijk, naar dat soort tips was ik dus op zoek
Ik kreeg hem ook al van iemand anders via pb, bedankt allen
Wel even slikken hoor, een onderdeel van een Kia in de lotus (...) sleutelen. Maar we blijven Hollander he
De oorzaak van het falen (vooral dus bij de track Speedsters...) schijnt een temperatuur/uitzettingsprobleem te zijn en een ontluchtingskanaaltje in de hoes maken zou kunnen helpen om dit te voorkomen.
Exmantaa schreef:schijnt een temperatuur/uitzettingsprobleem te zijn en een ontluchtingskanaaltje in de hoes maken zou kunnen helpen om dit te voorkomen.
Had je daar al iets voor in gedachten, wat niet biinen een half rondje vol met vet geslingerd zit?
Gewoon om de 70.000 km een nieuwe hoes erop zetten, zo lang heeft die van mij het tenminste uitgehouden
Ik heb een mooie Kia hoes besteld op ebay trouwens, Frank, nog bedankt voor de link.