Marcel schreef:Ten eerste het Civic Type R blok heeft 200 pk

Dus er is nog meer gebeurd......
Ja.
Een goed 4-2-1 'spagetti' uitlaatspruitstuk met een race-kat gaat er ook onder, inlaat beetje verbeterd en het motormanagement wordt onder handen genomen via (ik dacht) Hondata (Yvo?) om dit alles op elkaar af te stemmen.
Resultaat van dit alles is meestal rond de 210 tot 220PK.
Ten tweede, is het niet simpeler om er een Toyota 1.8 VVTi in te hangen, die ze nu ook gebruiken, of hebben ze daarvoor zoveel moeten veranderen

Nee. Voor de Toyota motor in de 111R/Exige2 hebben ze een compleet ander subframe achter er op gezet. Sterker nog.. Die vertoont verdacht veel overeenkomsten met degene van de Speedster..
Het toyota blok past stukken minder goed in de originele K-serie elises als de Honda. Komt ook nog bij dat de 'yota blokken bedroevend weinig koppel produceren, waar de 2.0L K20A al stukken beter uit de verf komt.
Al met al is de Toyota niet zo'n geweldige keuze als je toch aan het upgraden bent.
Bye, Arno.