Pagina 1 van 2
Een Elise tussen al die Speedsters?
Geplaatst: 10 jul 2005 16:08
door YvoTuk
Hoi,
Ik ben Yvo.. hier binnen gestruikeld omdat ik een van de mede organisatoren ben van Maarten Memorial en dus af en toe mee zat te kijken..
Dan ook maar een eigen accountje.
Dit is Hare Majesteit:
een beetje meer dan normaal zeg maar... ik heb wat gerommeld met de cijfertjes, ipv 120 ligt er bij mij 210 pk achter de rug. (PoweRRRR zeg maar .. met een Rode RRR

)
Voor de rest doe ik dit:
Waar overigens ook steeds meer Speedster artikelen hun intrede doen

Geplaatst: 10 jul 2005 16:15
door Marcel
Hoi,
welkom.........ziet er goed uit zo in het oranje
En 210 pk achter de rug...........bij iets van 700 kg.........wow lekker speelgoed
Veel plezier hier in ieder geval.
Groet Marcel.
Re: Een Elise tussen al die Speedsters?
Geplaatst: 10 jul 2005 17:19
door SteV6
YvoTuk schreef:een beetje meer dan normaal zeg maar... ik heb wat gerommeld met de cijfertjes, ipv 120 ligt er bij mij 210 pk achter de rug. (PoweRRRR zeg maar .. met een Rode RRR

)
Welkom Yvo,
Ik had al even op je website gekeken, met name de remleiding met RVS mantel.
Maarrrrrrrrrrr, die poweRRR, komt die van een turbo- of een compressor-upgrade?
SteV6
Geplaatst: 10 jul 2005 17:45
door Maik
Welkom hier Yvo! Je bent de 2de buitenbeen alweer
Stephan, ik denk dat zijn elise nog NA is.... we wachten op het antwoord
M.
Geplaatst: 10 jul 2005 18:59
door markv
Nee, dit is een NA. 2.0 Honda vtec achterin, zelfde als in de civic type r.
Met compressor gaat ie iets meer doen dan 210pk
Mark
Geplaatst: 10 jul 2005 19:04
door SteV6
Dus geen upgrade, maar een motorwissel
SteV6
Geplaatst: 10 jul 2005 20:17
door markv
Zo'n vtec is wel een redelijke upgrade hoor
Mark
Geplaatst: 10 jul 2005 20:30
door Maik
Vraagje aan al die Vtec-conversie kenners, ik lees steeds dat "ze" de civic type-R motor in de elise (en ook speedster) hangen. Waarom niet de S2000 2-liter dan meteen? Zal wel een berg geld meer kosten dan? Of meer een betrouwbaarheidskwestie?
M.
Geplaatst: 11 jul 2005 5:35
door Arno
F20C uit de S2000 past niet zo mooi.
Blok is al groter als de K20A uit de Civic TypeR, en hij staat in de S2000 in de lengterichting.
Als je die dwars zou zetten moet je het smeersysteem gaan aanpassen vanwege de G-krachten die dan anders op de motor komen, waardoor de huidige setup 'lucht' zou gaan zuigen uit het carter.
Tweede probleem is dat er dus ook geen versnellingsbak/diff is voor de F20C die 'm dwarsgeplaatst kan gebruiken.
Alles is op te lossen als je er genoeg geld en tijd tegenaan gooit, maar kan kan je voor hetzelfde geld beter naar een K20A uit een Civic en daar een supercharger op zetten voor 300+ PKtjes...
Hopelijk begin volgend jaar ga ik mijn Elise laten ombouwen met een Honda er in. Of het een supercharger wordt zit ik nog over te denken.. Is misschien weer beetje teveel van het goede..
Bye, Arno.
Geplaatst: 11 jul 2005 7:22
door Marcel
Ten eerste het Civic Type R blok heeft 200 pk

Dus er is nog meer gebeurd......
Ten tweede, is het niet simpeler om er een Toyota 1.8 VVTi in te hangen, die ze nu ook gebruiken, of hebben ze daarvoor zoveel moeten veranderen

Geplaatst: 11 jul 2005 7:48
door Arno
Marcel schreef:Ten eerste het Civic Type R blok heeft 200 pk

Dus er is nog meer gebeurd......
Ja.
Een goed 4-2-1 'spagetti' uitlaatspruitstuk met een race-kat gaat er ook onder, inlaat beetje verbeterd en het motormanagement wordt onder handen genomen via (ik dacht) Hondata (Yvo?) om dit alles op elkaar af te stemmen.
Resultaat van dit alles is meestal rond de 210 tot 220PK.
Ten tweede, is het niet simpeler om er een Toyota 1.8 VVTi in te hangen, die ze nu ook gebruiken, of hebben ze daarvoor zoveel moeten veranderen

Nee. Voor de Toyota motor in de 111R/Exige2 hebben ze een compleet ander subframe achter er op gezet. Sterker nog.. Die vertoont verdacht veel overeenkomsten met degene van de Speedster..
Het toyota blok past stukken minder goed in de originele K-serie elises als de Honda. Komt ook nog bij dat de 'yota blokken bedroevend weinig koppel produceren, waar de 2.0L K20A al stukken beter uit de verf komt.
Al met al is de Toyota niet zo'n geweldige keuze als je toch aan het upgraden bent.
Bye, Arno.
Geplaatst: 11 jul 2005 8:36
door markv
Maik schreef:Vraagje aan al die Vtec-conversie kenners, ik lees steeds dat "ze" de civic type-R motor in de elise (en ook speedster) hangen.
Voor zover ik weet zijn er nog geen speedster/vx-en met een vtec??
Mark
Geplaatst: 11 jul 2005 8:42
door Marcel
markv schreef:
Voor zover ik weet zijn er nog geen speedster/vx-en met een vtec??
Mark
Heb ik ook nog niet gelezen.........
wel dat de 2.2 opgefokt wordt of zelfs vervangen voor een 2.0 turbo, maar nog niet dat er andere merk motoren wordt geplaatst

Re: Een Elise tussen al die Speedsters?
Geplaatst: 11 jul 2005 11:02
door Hendrik-Jan
YvoTuk schreef:Hoi,
Ik ben Yvo.. hier binnen gestruikeld omdat ik een van de mede organisatoren ben van Maarten Memorial en dus af en toe mee zat te kijken..
Dan ook maar een eigen accountje.
Dit is Hare Majesteit:
een beetje meer dan normaal zeg maar... ik heb wat gerommeld met de cijfertjes, ipv 120 ligt er bij mij 210 pk achter de rug. (PoweRRRR zeg maar .. met een Rode RRR

)
Voor de rest doe ik dit:
Waar overigens ook steeds meer Speedster artikelen hun intrede doen

Hallo Yvo,
Kan jij vertellen hoe het zit met inschrijvingen voor de Maartenmemorial? Ik heb mij enige tijd geleden ingeschreven maar ik heb nog niets gehoord.
Mooie Elise, je had eerst toch een andere?
Groeten,
Hendrik-Jan
Geplaatst: 11 jul 2005 14:55
door René
HJ,
je staat overigens wel op de lijst bij
http://www.maartenmemorial.com..
Die inschrijving is dus gelukt

.
Gr.Rene.