Pagina 1 van 1
Voorste raamrubber begint te lossen aan bestuurderszijde
Geplaatst: 14 jul 2005 19:33
door speedster2799
Hallo,
Heeft iemand dit ook al voorgehad? Mijn rubberdichting tussen de soft top en de raamlijst vooraan begint te lossen in de hoek aan bestuurders kant.
Heb dit eens van naderbij bekeken en ik vind de manier waarop deze bij lotus is gekleefd maar zozo.
Is deze makkelijk te vervangen?
En zo ja is het beter deze te vervangen door een rubber van een turbo?
Ben bij de dealer geweest en ze willen hem niet vervangen mar wel lijmen met een 2 componenten lijm.Ik ben hiermee niet akkoord de wagen is 1 maand uit garantie en ze moeten maar een betere oplossing verzinnen.
Iemand hier ervaring mee?
Groetjes,
Geplaatst: 14 jul 2005 20:15
door SteV6
Ha Alfons,
Dat lijmen hebben ze bij mij ook geprobeerd. Straks bij de 1e beurt ga ik melden dat dat niet werkt, want het is weer losgescheurd.
Ik vraag dus ook om de nieuwe rubbers, met extra uitstulping om inregenen te voorkomen.
Hoe het zit met coulance na de garantieperiode weet ik ook niet.
SteV6
Losse dakrubbers
Geplaatst: 14 jul 2005 21:06
door hellspeedster
Ik heb dit probleem ook voorgehad met mijn 2.2 en deze strip is gewoon in garantie vervangen door een turbo-exemplaar.
Nadien geen klachten meer gehad.(btw:lijmen help maar tijdelijk , een paar keer uw softtop eraf en terug erop en hij komt gewoon terug los)
grt
Geplaatst: 15 jul 2005 4:00
door speedyfan
rubberdichting is met dubbelzijdige tape geplakt. (bijna alles aan deze auto lijkt wel met dubbelzijdige tape vastgeplakt te zijn

)
zo hebben de alulook decolijsten op het dashboard bijvoorbeeld kuren bij het warme weer.
Geplaatst: 09 mei 2006 12:52
door Richard
Weet iemand ook wat het rubber van een Turbo kost?
Geplaatst: 09 mei 2006 13:28
door jans
Richard schreef:Weet iemand ook wat het rubber van een Turbo kost?
richard
Gewoon de Opel garage bellen, én meteen vragen naar de korting.
zal rond de 50 % zijn. Zal de hele wereld niet kosten, maar qua werk was het bij mij 6 - 7 uur werk,al die oude lijmresten moeten n.l. verwijderd worden, en dat viel niet mee.

Geplaatst: 09 mei 2006 15:23
door marcel85
ik stond ook raar te kijken toen ik mijn speedster gekocht had , en toen naar die zééééér slechte afwerking keek!
eigenlijk is het serieus schandalig !! helemaal als men er bv 43.000 voor betaald heeft !
Geplaatst: 09 mei 2006 16:09
door linne150
Heb jij dat betaald dan

Geplaatst: 09 mei 2006 18:19
door marcel85
nee zeker niet, maar stel je eens voor....
ik vind de speedster SUPER! maar aan de afwerking hadden ze net ff wat nauwkeuriger mogen wezen

Geplaatst: 29 mei 2006 11:10
door Flaminiasupersport
Had ook een los raamrubber... Effe met Loctite Super Attak secondelijm en nu is ie weer muurvast!
35 seconden werk!
Geplaatst: 29 mei 2006 20:55
door Dominique
Flaminia, ik stel voor dat je naar de Dummy-day komt en een demonstratie geeft!!
30 speedsters x 35 seconden = 17 minuten
Geplaatst: 29 mei 2006 22:24
door stevenflappy
Die van mij zit al twee jaar los, gewoon niet naar kijken... Heb je er ook geen last van

Geplaatst: 30 mei 2006 20:45
door Speedfreak
Even wezen checken.....
Yep aan allebei de kanten de hoekjes los.
Op de Flamia manier met goede secondenlijm te lijf gegaan en muurvast zit het weer!
Dimitri.

Geplaatst: 01 jun 2006 10:03
door Pascal
Secondelijm

, dit is wel echt het laatste middel dat ik zou gebruiken. Als je de rubbers ooit moet vervangen is de kans reëel dat je de lak van je carrosserie trekt door de sterke hechting van deze lijm.
In de vakhandel kan van het merk 3M zwarte kit kopen deze is speciaal voor het afdichten of verlijmen van raam en deur rubbers. let op ook van dit merk heb je een kit, ik denk pu kit als je deze gebruikt krijg je het rubber nooit meer los zonder het rubber stuk te maken.
Zelf heb ik de eerst vernoemde kit gebruikt voor het opnieuw kitten van dak en deur rubbers , dit was af fabriek niet gebeurt dus het water liep langs alle kanten mijn wagen in. en het werken met deze gaat zeer goed en geeft een mooi zwart eindresultaat.
ik vertel dit verhaal niet om jullie methode aftezeiken, maar om te laten weten dat er minder destructieve methodes zijn, omdat als het nodig moest zijn deze kit nog verwijderd kan worden.
Gr. Pascal