Voorste raamrubber begint te lossen aan bestuurderszijde
-
- Nieuw lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 10 dec 2004 23:07
- Locatie: Belgie (Stabroek)
Voorste raamrubber begint te lossen aan bestuurderszijde
Hallo,
Heeft iemand dit ook al voorgehad? Mijn rubberdichting tussen de soft top en de raamlijst vooraan begint te lossen in de hoek aan bestuurders kant.
Heb dit eens van naderbij bekeken en ik vind de manier waarop deze bij lotus is gekleefd maar zozo.
Is deze makkelijk te vervangen?
En zo ja is het beter deze te vervangen door een rubber van een turbo?
Ben bij de dealer geweest en ze willen hem niet vervangen mar wel lijmen met een 2 componenten lijm.Ik ben hiermee niet akkoord de wagen is 1 maand uit garantie en ze moeten maar een betere oplossing verzinnen.
Iemand hier ervaring mee?
Groetjes,
Heeft iemand dit ook al voorgehad? Mijn rubberdichting tussen de soft top en de raamlijst vooraan begint te lossen in de hoek aan bestuurders kant.
Heb dit eens van naderbij bekeken en ik vind de manier waarop deze bij lotus is gekleefd maar zozo.
Is deze makkelijk te vervangen?
En zo ja is het beter deze te vervangen door een rubber van een turbo?
Ben bij de dealer geweest en ze willen hem niet vervangen mar wel lijmen met een 2 componenten lijm.Ik ben hiermee niet akkoord de wagen is 1 maand uit garantie en ze moeten maar een betere oplossing verzinnen.
Iemand hier ervaring mee?
Groetjes,
Hallo,
Ik ben Alfons Brouwers ben 36 jaar woonachtig ten Noorden van Antwerpen vlakbij de Nederlandse grens.Mijn grootste hobby is de Speedster en auto sport in het algemeen.Ben overgestapt van Mazda MX-5 naar Speedster
Ik ben Alfons Brouwers ben 36 jaar woonachtig ten Noorden van Antwerpen vlakbij de Nederlandse grens.Mijn grootste hobby is de Speedster en auto sport in het algemeen.Ben overgestapt van Mazda MX-5 naar Speedster
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Ha Alfons,
Dat lijmen hebben ze bij mij ook geprobeerd. Straks bij de 1e beurt ga ik melden dat dat niet werkt, want het is weer losgescheurd.
Ik vraag dus ook om de nieuwe rubbers, met extra uitstulping om inregenen te voorkomen.
Hoe het zit met coulance na de garantieperiode weet ik ook niet.
SteV6
Dat lijmen hebben ze bij mij ook geprobeerd. Straks bij de 1e beurt ga ik melden dat dat niet werkt, want het is weer losgescheurd.
Ik vraag dus ook om de nieuwe rubbers, met extra uitstulping om inregenen te voorkomen.
Hoe het zit met coulance na de garantieperiode weet ik ook niet.
SteV6
S4 Avant
- hellspeedster
- Actief lid
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 12 mar 2005 18:43
- Locatie: -Belgie
Losse dakrubbers
Ik heb dit probleem ook voorgehad met mijn 2.2 en deze strip is gewoon in garantie vervangen door een turbo-exemplaar.
Nadien geen klachten meer gehad.(btw:lijmen help maar tijdelijk , een paar keer uw softtop eraf en terug erop en hij komt gewoon terug los)
grt
Nadien geen klachten meer gehad.(btw:lijmen help maar tijdelijk , een paar keer uw softtop eraf en terug erop en hij komt gewoon terug los)
grt
EX-2.2 rijder nr : 945
EX-Turbo-rijder nr: 4440
EX-Turbo-rijder nr: 4440
richardRichard schreef:Weet iemand ook wat het rubber van een Turbo kost?
Gewoon de Opel garage bellen, én meteen vragen naar de korting.
zal rond de 50 % zijn. Zal de hele wereld niet kosten, maar qua werk was het bij mij 6 - 7 uur werk,al die oude lijmresten moeten n.l. verwijderd worden, en dat viel niet mee.

- Flaminiasupersport
- Actief lid
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 14 okt 2005 14:13
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
- Speedfreak
- Mega lid
- Berichten: 514
- Lid geworden op: 27 mar 2006 20:09
- Contacteer:
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Secondelijm
, dit is wel echt het laatste middel dat ik zou gebruiken. Als je de rubbers ooit moet vervangen is de kans reëel dat je de lak van je carrosserie trekt door de sterke hechting van deze lijm.
In de vakhandel kan van het merk 3M zwarte kit kopen deze is speciaal voor het afdichten of verlijmen van raam en deur rubbers. let op ook van dit merk heb je een kit, ik denk pu kit als je deze gebruikt krijg je het rubber nooit meer los zonder het rubber stuk te maken.
Zelf heb ik de eerst vernoemde kit gebruikt voor het opnieuw kitten van dak en deur rubbers , dit was af fabriek niet gebeurt dus het water liep langs alle kanten mijn wagen in. en het werken met deze gaat zeer goed en geeft een mooi zwart eindresultaat.
ik vertel dit verhaal niet om jullie methode aftezeiken, maar om te laten weten dat er minder destructieve methodes zijn, omdat als het nodig moest zijn deze kit nog verwijderd kan worden.
Gr. Pascal

In de vakhandel kan van het merk 3M zwarte kit kopen deze is speciaal voor het afdichten of verlijmen van raam en deur rubbers. let op ook van dit merk heb je een kit, ik denk pu kit als je deze gebruikt krijg je het rubber nooit meer los zonder het rubber stuk te maken.
Zelf heb ik de eerst vernoemde kit gebruikt voor het opnieuw kitten van dak en deur rubbers , dit was af fabriek niet gebeurt dus het water liep langs alle kanten mijn wagen in. en het werken met deze gaat zeer goed en geeft een mooi zwart eindresultaat.
ik vertel dit verhaal niet om jullie methode aftezeiken, maar om te laten weten dat er minder destructieve methodes zijn, omdat als het nodig moest zijn deze kit nog verwijderd kan worden.
Gr. Pascal