Voorste raamrubber begint te lossen aan bestuurderszijde

Algemene zaken omtrent onze auto.
Plaats reactie
speedster2799
Nieuw lid

Voorste raamrubber begint te lossen aan bestuurderszijde

Bericht door speedster2799 »

Hallo,

Heeft iemand dit ook al voorgehad? Mijn rubberdichting tussen de soft top en de raamlijst vooraan begint te lossen in de hoek aan bestuurders kant.
Heb dit eens van naderbij bekeken en ik vind de manier waarop deze bij lotus is gekleefd maar zozo.
Is deze makkelijk te vervangen?
En zo ja is het beter deze te vervangen door een rubber van een turbo?
Ben bij de dealer geweest en ze willen hem niet vervangen mar wel lijmen met een 2 componenten lijm.Ik ben hiermee niet akkoord de wagen is 1 maand uit garantie en ze moeten maar een betere oplossing verzinnen.
Iemand hier ervaring mee?

Groetjes,
Hallo,
Ik ben Alfons Brouwers ben 36 jaar woonachtig ten Noorden van Antwerpen vlakbij de Nederlandse grens.Mijn grootste hobby is de Speedster en auto sport in het algemeen.Ben overgestapt van Mazda MX-5 naar Speedster
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Ha Alfons,

Dat lijmen hebben ze bij mij ook geprobeerd. Straks bij de 1e beurt ga ik melden dat dat niet werkt, want het is weer losgescheurd.

Ik vraag dus ook om de nieuwe rubbers, met extra uitstulping om inregenen te voorkomen.

Hoe het zit met coulance na de garantieperiode weet ik ook niet.

SteV6
S4 Avant
hellspeedster
Actief lid

Losse dakrubbers

Bericht door hellspeedster »

Ik heb dit probleem ook voorgehad met mijn 2.2 en deze strip is gewoon in garantie vervangen door een turbo-exemplaar.
Nadien geen klachten meer gehad.(btw:lijmen help maar tijdelijk , een paar keer uw softtop eraf en terug erop en hij komt gewoon terug los)

grt
EX-2.2 rijder nr : 945
EX-Turbo-rijder nr: 4440
speedyfan
Actief lid

Bericht door speedyfan »

rubberdichting is met dubbelzijdige tape geplakt. (bijna alles aan deze auto lijkt wel met dubbelzijdige tape vastgeplakt te zijn :lol: )

zo hebben de alulook decolijsten op het dashboard bijvoorbeeld kuren bij het warme weer.
Richard
Mega lid

Bericht door Richard »

Weet iemand ook wat het rubber van een Turbo kost?
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Richard schreef:Weet iemand ook wat het rubber van een Turbo kost?
richard

Gewoon de Opel garage bellen, én meteen vragen naar de korting.
zal rond de 50 % zijn. Zal de hele wereld niet kosten, maar qua werk was het bij mij 6 - 7 uur werk,al die oude lijmresten moeten n.l. verwijderd worden, en dat viel niet mee. :?
marcel85
Mega lid

Bericht door marcel85 »

ik stond ook raar te kijken toen ik mijn speedster gekocht had , en toen naar die zééééér slechte afwerking keek!

eigenlijk is het serieus schandalig !! helemaal als men er bv 43.000 voor betaald heeft !
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door linne150 »

Heb jij dat betaald dan :?:
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``

Groet Wilbert.
marcel85
Mega lid

Bericht door marcel85 »

nee zeker niet, maar stel je eens voor....

ik vind de speedster SUPER! maar aan de afwerking hadden ze net ff wat nauwkeuriger mogen wezen :wink:
Flaminiasupersport
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Flaminiasupersport »

Had ook een los raamrubber... Effe met Loctite Super Attak secondelijm en nu is ie weer muurvast!

35 seconden werk!
Dominique

Bericht door Dominique »

Flaminia, ik stel voor dat je naar de Dummy-day komt en een demonstratie geeft!! :idea: :bag:

30 speedsters x 35 seconden = 17 minuten
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Die van mij zit al twee jaar los, gewoon niet naar kijken... Heb je er ook geen last van :roll:
Speedfreak
Mega lid
Contacteer:

Bericht door Speedfreak »

Even wezen checken.....

Yep aan allebei de kanten de hoekjes los.
Op de Flamia manier met goede secondenlijm te lijf gegaan en muurvast zit het weer!

Dimitri. :P
LARINI POWERRRRRRR!!!!!
Pascal

Bericht door Pascal »

Secondelijm :bangin: , dit is wel echt het laatste middel dat ik zou gebruiken. Als je de rubbers ooit moet vervangen is de kans reëel dat je de lak van je carrosserie trekt door de sterke hechting van deze lijm.

In de vakhandel kan van het merk 3M zwarte kit kopen deze is speciaal voor het afdichten of verlijmen van raam en deur rubbers. let op ook van dit merk heb je een kit, ik denk pu kit als je deze gebruikt krijg je het rubber nooit meer los zonder het rubber stuk te maken.

Zelf heb ik de eerst vernoemde kit gebruikt voor het opnieuw kitten van dak en deur rubbers , dit was af fabriek niet gebeurt dus het water liep langs alle kanten mijn wagen in. en het werken met deze gaat zeer goed en geeft een mooi zwart eindresultaat.

ik vertel dit verhaal niet om jullie methode aftezeiken, maar om te laten weten dat er minder destructieve methodes zijn, omdat als het nodig moest zijn deze kit nog verwijderd kan worden.

Gr. Pascal
Plaats reactie