Voorstellen!
Voorstellen!
Hallo,
Ben net nieuw hier, naam is Ruud.
Ben me aan het oriërenteren naar een leuke Trackday auto en overweeg eventueel een Speedster te kopen (bij voorkeur met SC conversie), dus ga me op dit forum vooral inlezen in het voertuig en kijken wat de sterke )en eventueel zwakkere' punten van de Speedster zijn.
Stond pasgeleden een mooie te koop, maar helaas net te laat.....
Ben niet helemaal onervaren op Lotus- Opel gebied. Op dit moment in bezit van een Turbo Esprit 2.2
Met vriendelijke groet, Ruud
Ben net nieuw hier, naam is Ruud.
Ben me aan het oriërenteren naar een leuke Trackday auto en overweeg eventueel een Speedster te kopen (bij voorkeur met SC conversie), dus ga me op dit forum vooral inlezen in het voertuig en kijken wat de sterke )en eventueel zwakkere' punten van de Speedster zijn.
Stond pasgeleden een mooie te koop, maar helaas net te laat.....
Ben niet helemaal onervaren op Lotus- Opel gebied. Op dit moment in bezit van een Turbo Esprit 2.2
Met vriendelijke groet, Ruud
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7385
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Voorstellen!
Welkom Ruud,
De SC´s zijn nog redelijk schaars. (er zijn maar rond de 200 speedster in NL, en ongeveer 10% is gesupercharged)
Je zou eventueel een NA kunnen zoeken die helemaal naar je zin is, en de SC conversie later uitvoeren.
Dat geeft je wat meer keuze nu.
De SC´s zijn nog redelijk schaars. (er zijn maar rond de 200 speedster in NL, en ongeveer 10% is gesupercharged)
Je zou eventueel een NA kunnen zoeken die helemaal naar je zin is, en de SC conversie later uitvoeren.
Dat geeft je wat meer keuze nu.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Re: Voorstellen!
Koop een speedster met veel kilometers en lepel er een mooi splinternieuw B207 Saab blok in.
Supercharger ombouw en gaan.....

Supercharger ombouw en gaan.....

Re: Voorstellen!
Hallo en welkom. NA speedster met dit erop...http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Tur ... :6607.html
grtz
grtz
captain slow
Re: Voorstellen!
Welkom Ruud.
Je bent een zeldzame Lotuseigenaar als je de Speedster überhaupt ziet staan
Je bent een zeldzame Lotuseigenaar als je de Speedster überhaupt ziet staan

Jägertee
Re: Voorstellen!
Dank voor de positieve reacties!
Hoezo zeldzame Lotus eigenaar die de Speedster ziet staan?
De Speedster heeft met de 2.2 paar kleine problemen, waarvoor een upgrade bestaat (ketting), maar naar mijn mening is het toch nog steeds een betere motorisering dan de 1.8 Rover K-serie.
Verder is hij iets langer qua wielbasis, waardoor hij iets minder nerveus is dan een Elise.
Heb zelf in het verleden ook Opel gereden en heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad. Alleen VW rijders, die uiterst nadrukkelijk moeten laten merken dat ze een Opel niks vinden.
Dit werd dan meteen afgestraft door hun prachtige luchtgekoelde mobiel, achter een Opel Frontera, met kabeltje, richting garage gesleept zien te worden
Dank voor de Dbilas tip trouwens. Ik ga eens bekijken of dat een interessante optie is. Zowel een SC als een Turbo conversie hebben zo hun charmes.
Voor circuit gebruik vind ik een SC net even iets mooier qua vermogensopbouw (geleidelijker) tov een turbo. Maar goed, ik vergelijk het dan ook met m'n oude Lotus. De techniek op turbo gebied zal al die tijd niet stil hebben gestaan neem ik aan.
De Esprit is qua looks een mooi voertuig, alleen qua betrouwbaarheid houdt het helaas niet over....
Hoezo zeldzame Lotus eigenaar die de Speedster ziet staan?
De Speedster heeft met de 2.2 paar kleine problemen, waarvoor een upgrade bestaat (ketting), maar naar mijn mening is het toch nog steeds een betere motorisering dan de 1.8 Rover K-serie.
Verder is hij iets langer qua wielbasis, waardoor hij iets minder nerveus is dan een Elise.
Heb zelf in het verleden ook Opel gereden en heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad. Alleen VW rijders, die uiterst nadrukkelijk moeten laten merken dat ze een Opel niks vinden.

Dit werd dan meteen afgestraft door hun prachtige luchtgekoelde mobiel, achter een Opel Frontera, met kabeltje, richting garage gesleept zien te worden

Dank voor de Dbilas tip trouwens. Ik ga eens bekijken of dat een interessante optie is. Zowel een SC als een Turbo conversie hebben zo hun charmes.
Voor circuit gebruik vind ik een SC net even iets mooier qua vermogensopbouw (geleidelijker) tov een turbo. Maar goed, ik vergelijk het dan ook met m'n oude Lotus. De techniek op turbo gebied zal al die tijd niet stil hebben gestaan neem ik aan.
De Esprit is qua looks een mooi voertuig, alleen qua betrouwbaarheid houdt het helaas niet over....
Re: Voorstellen!
circuit= supercharger
stoplichtsprintjes= turbo
Qua goedkoop extra vermogen kun je een light dbilas turbo kit aanschaffen. Deze kan ,mits je de nodige extra onderdelen, op 300 pk /360 nm gezet worden op standaard blok.
Kijk even naar de voorstelling van Daan op dit forum als je de turbo richting wil uitgaan. Die is er momenteel over aan het brainstormen.
Hier is mijn dbilas topic
viewtopic.php?f=8&t=4728
grtz
stoplichtsprintjes= turbo
Qua goedkoop extra vermogen kun je een light dbilas turbo kit aanschaffen. Deze kan ,mits je de nodige extra onderdelen, op 300 pk /360 nm gezet worden op standaard blok.
Kijk even naar de voorstelling van Daan op dit forum als je de turbo richting wil uitgaan. Die is er momenteel over aan het brainstormen.
Hier is mijn dbilas topic
viewtopic.php?f=8&t=4728
grtz
captain slow
Re: Voorstellen!
De meeste (ja, ik generaliseer) Lotuseigenaren halen hun neus op voor de Speedster vanwege het merk.lsv schreef:Dank voor de positieve reacties!
Hoezo zeldzame Lotus eigenaar die de Speedster ziet staan?
...
Jägertee
Re: Voorstellen!
Sommige laten dan ook terug een nieuwe lotus vallen voor een 10j oude speedster. Dus pas maar op, voor je het weet staat mss de esprit te koop. Eens je de smaak van een speedster te pakken hebt
, laat het je niet meer los. De speedster is mss een oude Opel maar je kan er wel supercar/motorfiets prestatie uithalen.
Hitman/R8= 1-0
Akra / M3 (dacht ik) = 1-0
Rikster/ motor fiets= 1-0
opel speedster turbo/ exige v6 =
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... pGQjejjdjg
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... KIa3MKdqNQ
Speedster = onklopbaar wegligging,vermogen,prijs,..........
grtz

Hitman/R8= 1-0
Akra / M3 (dacht ik) = 1-0
Rikster/ motor fiets= 1-0
opel speedster turbo/ exige v6 =
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... pGQjejjdjg
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... KIa3MKdqNQ
Speedster = onklopbaar wegligging,vermogen,prijs,..........
grtz

captain slow
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7385
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Voorstellen!
Wel allemaal speedsters die flink zijn doorgetuned he tibby.
En als zo'n exige V6 eigenaar het eerst even rustig aan doet om de baan te verkennen krijg je ook een vertekend beeld.
Ik denk dat ze aardig aan elkaar gewaagd zijn in de praktijk.
En als zo'n exige V6 eigenaar het eerst even rustig aan doet om de baan te verkennen krijg je ook een vertekend beeld.
Ik denk dat ze aardig aan elkaar gewaagd zijn in de praktijk.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Re: Voorstellen!
Tja, de Exige met V6 is eigenlijk weer net niet helemaal wat bij Lotus past. Een potente 4 cilinder vervangen door een zwaardere V6. waar je het verschil in zal merken is met name het koppel van de motor.
In de Esprit wereld hebben we ook diverse mensen rondrijden die er een ander blok in duwen. Honda conversie is vooral bij de Elise rijders populair, maar de Esprit wordt zelfs al een Audi V8 of een BMW V12 erin geduwd. Zwak punt is alleen de versnellingsbak.
Voordat ik bij mijn Esprit de motor had vervangen heb ik nog even zitten denken aan een audi 5 cilinder conversie. Echter met keuring en de vele aanpassingen die noodzakelijk waren, heb ik afgezien van dit project. Er knort nu weer een standaard 2.2 turbo in mijn Esprit. Het is voor die tijd een best snel voertuig, alleen merk je gewoon dat hij op leeftijd komt. En heel eerlijk, voor trackdays vind ik hem te zonde.
Voor de Speedster heb ik een flinke tijd uitgekozen om er ene te vinden die me bevalt. Er worden er de laatste tijd wel erg veel aangeboden. Voordeel voor mij is dat het meestal wel een linksgestuurde is. Ga je kijken bij Lotus Exige/Elise, zijn er mensen die de hoofdprijs vragen voor een rechtsgestuurde Lotus. Ombouw is niet bijzonder moeilijk, maar je bent er wel weer paar dagen mee bezig.
Groeten, Ruud
In de Esprit wereld hebben we ook diverse mensen rondrijden die er een ander blok in duwen. Honda conversie is vooral bij de Elise rijders populair, maar de Esprit wordt zelfs al een Audi V8 of een BMW V12 erin geduwd. Zwak punt is alleen de versnellingsbak.
Voordat ik bij mijn Esprit de motor had vervangen heb ik nog even zitten denken aan een audi 5 cilinder conversie. Echter met keuring en de vele aanpassingen die noodzakelijk waren, heb ik afgezien van dit project. Er knort nu weer een standaard 2.2 turbo in mijn Esprit. Het is voor die tijd een best snel voertuig, alleen merk je gewoon dat hij op leeftijd komt. En heel eerlijk, voor trackdays vind ik hem te zonde.
Voor de Speedster heb ik een flinke tijd uitgekozen om er ene te vinden die me bevalt. Er worden er de laatste tijd wel erg veel aangeboden. Voordeel voor mij is dat het meestal wel een linksgestuurde is. Ga je kijken bij Lotus Exige/Elise, zijn er mensen die de hoofdprijs vragen voor een rechtsgestuurde Lotus. Ombouw is niet bijzonder moeilijk, maar je bent er wel weer paar dagen mee bezig.
Groeten, Ruud
Re: Voorstellen!
doorgetunede speedster vs exige v6 qua kostprijs voor op circuit. Keuze is toch vlug gemaakt!!
grtz
grtz
captain slow
Re: Voorstellen!
Klopt, prijstechnisch is dat snel bekeken!
Plus dat ik ook simpelweg niet het budget heb voor een V6 Exige.....
Plus dat ik ook simpelweg niet het budget heb voor een V6 Exige.....
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Re: Voorstellen!
Valt wel mee hoor. Ze komen beide uit dezelfde fabriek dus ik zou niet weten waarom dat zo zou zijn.jaydee schreef:De meeste (ja, ik generaliseer) Lotuseigenaren halen hun neus op voor de Speedster vanwege het merk.lsv schreef:Dank voor de positieve reacties!
Hoezo zeldzame Lotus eigenaar die de Speedster ziet staan?
...
Als je op het Belgische Lotus forum kijkt zie je dat het goed samengaat.
Lotus Elise S2