compressor is besteld
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
compressor is besteld
Ik heb hem besteld bij Hi-tec !
Nu is het nog wachten tot alles er is en dan kan hij ingebouwd worden. Ik hoop dan over 2 weken te kunnen vertellen hoe het bevalt.
Er komt ook meteen een Miltek uitlaat onder. Daarmee hebben ze bij Hi-tec goede ervaring, productie kwaliteit en icm compressor niet veel meer uitlaat geluid, behalve bij vol gas, maar ook dan nog niet zo dat je op circuits in de problemen komt.
Een 200 cells 'sport'cat. Daarmee worden de oem emmissieeisen nog ruimschoots gehaald. Bij een 120 cells lukt dat ook nog net, maar waarschijnlijk bij een paar jaar veroudering niet meer.
Nu maar wachten..... en dat valt niet mee in de vakantie met wat vrije tijd.
En alvast een tipje van de sluier: na een jaar, als de garantieperiode voorbij is, gaat de toerental limiet omhoog naar tenminste 7000. Met de overbrenging zoals gebruikt (bijna 1 op 2) met de compressor, kan het toerental tot zo'n 7100 RPM (limiet van de compressor is 14.000 rpm)
Ik hoop over 2 weken wat meer info en foto's hiet te plaatsen.
Maarten
Nu is het nog wachten tot alles er is en dan kan hij ingebouwd worden. Ik hoop dan over 2 weken te kunnen vertellen hoe het bevalt.
Er komt ook meteen een Miltek uitlaat onder. Daarmee hebben ze bij Hi-tec goede ervaring, productie kwaliteit en icm compressor niet veel meer uitlaat geluid, behalve bij vol gas, maar ook dan nog niet zo dat je op circuits in de problemen komt.
Een 200 cells 'sport'cat. Daarmee worden de oem emmissieeisen nog ruimschoots gehaald. Bij een 120 cells lukt dat ook nog net, maar waarschijnlijk bij een paar jaar veroudering niet meer.
Nu maar wachten..... en dat valt niet mee in de vakantie met wat vrije tijd.
En alvast een tipje van de sluier: na een jaar, als de garantieperiode voorbij is, gaat de toerental limiet omhoog naar tenminste 7000. Met de overbrenging zoals gebruikt (bijna 1 op 2) met de compressor, kan het toerental tot zo'n 7100 RPM (limiet van de compressor is 14.000 rpm)
Ik hoop over 2 weken wat meer info en foto's hiet te plaatsen.
Maarten
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2804
- Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Zo dat is aardig watMaarten schreef:245 pk en 300 Nm het eerste jaar.
Daarna komt er door alleen al het hogere toerental zo'n 20 pk bij.
En dat met de korte versnellingsbak verhoudingen van de 2.2 moet wel een 'vlotte' auto worden.

Komt er alleen een compressor op

Ik heb wel eens begrepen dat de kop een erg zwak punt is, en mogelijk de zuigers en assen/lagers ook bij dit vermogen.
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
Tja Jans, eerst maar eens zo gaan rijden, dan kijken od koppeling, diff ed het overleven.
@ Marcel,
Ik heb eens rondgevraagd over de kop en de drijfstangen.
De dijfstangen gaan kapot bij hoge toerentallen niet snel door een hoog koppel. (trekbelasting is het zwakke punt, met drukbelasting is er meestal geen probleem) Bij hoge zuigersnelheden is die trekbelasting veel hoger.
De kop is veel zwaker uitgevoerd als die van de Saab 2.0 turbo, maar zels vrschillende saab engineers zeggen dat dat niet echt nodig is, anderen zeggen weer van wel, dus ook daar niet veel duidelijkheid.
Verder rijdt er in Zweden een speedster 2.2 rondt voor op het circuit welke (zonder turbo of compressor) zo'n 240 pk levert en die kop is nog standaard.
Hitec heeft inmiddels ruim 40000 km getest met de compressorkit, waarbij erg veel autobaan op hoge snelheid en geen problemen gevonden.
Ik wilde eerst de kop en nog meer onderdelen vervangen, maar ik heb besloten dat na de garantieperiode van een jaar pas te doen.
@ Marcel,
Ik heb eens rondgevraagd over de kop en de drijfstangen.
De dijfstangen gaan kapot bij hoge toerentallen niet snel door een hoog koppel. (trekbelasting is het zwakke punt, met drukbelasting is er meestal geen probleem) Bij hoge zuigersnelheden is die trekbelasting veel hoger.
De kop is veel zwaker uitgevoerd als die van de Saab 2.0 turbo, maar zels vrschillende saab engineers zeggen dat dat niet echt nodig is, anderen zeggen weer van wel, dus ook daar niet veel duidelijkheid.
Verder rijdt er in Zweden een speedster 2.2 rondt voor op het circuit welke (zonder turbo of compressor) zo'n 240 pk levert en die kop is nog standaard.
Hitec heeft inmiddels ruim 40000 km getest met de compressorkit, waarbij erg veel autobaan op hoge snelheid en geen problemen gevonden.
Ik wilde eerst de kop en nog meer onderdelen vervangen, maar ik heb besloten dat na de garantieperiode van een jaar pas te doen.
hahahahahahahahahahahhahahahahahhaahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahhahahahhahahahahahhahaha pfffffffffMarcel schreef:HAHAHA begin jij nu ook alSANDER schreef: 1 De invisible upgrades van turbo 5002![]()
![]()
![]()
Momenteel zit ik op 450 pk, 835 kg en heb er ohlins onder liggen
Volgende stap wordt twin turbo
even lucht halen

- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Ha Maarten,
Allereerst gefeliciteerd. Gezien de ervaringen bij de Duitsers en inmiddels enkele Engelsen moet dit echt een superupgrade zijn. Veel beter dan de Delta-compressor.
Deze aanpassing staat op mijn lijstje met wensen en toekomstplannen voor mijn Speedster, dus ik ben heel benieuwd wat je ervaringen zullen zijn. Zelf "wacht" ik even de garantieperiode helemaal af, en moet ik zelf ook iets beter in staat zijn de extra G-krachten aan te kunnen.
Dus houdt ons op de hoogte!
SteV6
Allereerst gefeliciteerd. Gezien de ervaringen bij de Duitsers en inmiddels enkele Engelsen moet dit echt een superupgrade zijn. Veel beter dan de Delta-compressor.
Deze aanpassing staat op mijn lijstje met wensen en toekomstplannen voor mijn Speedster, dus ik ben heel benieuwd wat je ervaringen zullen zijn. Zelf "wacht" ik even de garantieperiode helemaal af, en moet ik zelf ook iets beter in staat zijn de extra G-krachten aan te kunnen.
Dus houdt ons op de hoogte!
SteV6
S4 Avant