Pagina 1 van 6

400Pk SC (500 op P5)

Geplaatst: 09 apr 2014 19:29
door Smiley

Re: 400Pk SC

Geplaatst: 09 apr 2014 19:39
door tibby
nice! 430 pk (met chargerverlies meegeteld) 8)

Re: 400Pk SC

Geplaatst: 09 apr 2014 20:55
door Daan
Nog niet, er is nog niets kapot gegaan 8)

Re: 400Pk SC

Geplaatst: 09 apr 2014 20:58
door Smiley
Daan schreef:Nog niet, er is nog niets kapot gegaan 8)
Bedankt. Aangepast. :mrgreen:

Re: 400Pk SC

Geplaatst: 14 nov 2014 14:17
door tibby
Eerste tekens van verslijt.... (Harrop met 2.2 krukas)


http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... 34665&st=0

Vanaf CS zijn post beginnen lezen....

Re: 400Pk SC

Geplaatst: 14 nov 2014 15:05
door Herman
Deleted

Re: 400Pk SC

Geplaatst: 14 nov 2014 18:13
door Co'tje
Beetje vergelijkbaar met mijn set up. Alleen andere kleppen/kop flow/pulley.
Denk alleen dat ik niet aan dit vermogen ga komen.

Deze winter werken aan de koeling van de motor en inlaatlucht. En dit voorjaar een goede mapping maken met wideband en de ontsteking afstellen.
Eens een rollerbank huren komend voorjaar?

Re: 400Pk SC

Geplaatst: 14 nov 2014 21:55
door Smiley
Co'tje schreef:Eens een rollerbank huren komend voorjaar?
Lijkt me wel wat. :yes:
Liefst een hubdyno, want dat slipgezeik van afgelopen jaren op de maha geloof ik verder wel.

Re: 400Pk SC

Geplaatst: 14 nov 2014 22:14
door Smiley
tibby schreef:Eerste tekens van verslijt.... (Harrop met 2.2 krukas)
Het is meer een algemeen klaagtopic, met diverse configuraties door elkaar.

Fabian - Eerst een 2.2 Stage 2 die zijn oliepijl niet regelmatig gechecked heeft. (de beruchte olie die verdwijnt via het kleppendeksel ontluchting door overdruk)
Fabian - Daarna zijn B207 met aftermarket zuigers en stangen. (alu zuigers die flink olie kunnen lekken inderdaad. Zie ook Co)
Ultimate - B207 met standaard internals, maar een zeer kleine poellie en hoge top rpm om er maar 350 pk uit te peuteren. (eigenlijk het meest interessante probleem, omdat ook exmantaa en speedster4fun met een dergelijke config rondrijden en nergens last van hebben. Alleen een kleinere poelie, gericht op 330pk.
CS - Een gruwelijk getunde turbo, die in dat specifieke topic eigenlijk niks te zoeken heeft.

Om 400pk te halen heb je een inhoud van 2.2 nodig, icm een kleine poelie.
Een recept voor hitteproblemen met bijbehorende uitdagingen. :?

Re: 400Pk SC

Geplaatst: 09 mar 2015 17:16
door tibby
Cilinderbus falen z22se turbo (400+pk en +gehoont)

link forum...

http://www.speedsterforum.de/forum/inde ... 3&page=123

Afbeelding


Afbeelding


:(

Re: 400Pk SC

Geplaatst: 09 mar 2015 17:37
door Co'tje
tibby schreef:Cilinderbus falen z22se turbo (400+pk en +gehoont)
:(
Dat ziet er niet zo fraai uit....

Een z22se honen is in ieder geval een slecht plan.
1) door de dunne cilinderwand kunnen de cilinderbussen ovaal worden met fors oliegebruik tot gevolg (dat was waarschijnlijk mijn probleem)
2) door dezelfde dunne wand is er een grotere kans op scheuren (dat zien we hier volgens mij)

Geen overmaat erin maar in het uiterste geval nieuwe standaard bussen erin persen.
En dat is de vraag waar de grens ligt met niet opgeboord cilinderbussen.....

Re: 400Pk SC

Geplaatst: 09 mar 2015 19:03
door Daan
... of zoals het GM handboek voorschrijft de originele zuigerveren hergebruiken op de nieuwe zuigers?!

Re: 400Pk SC

Geplaatst: 09 mar 2015 19:50
door Smiley
Afbeelding

Re: 400Pk SC

Geplaatst: 10 mar 2015 16:59
door jaydee
Die zuigers hebben het ook flink voor de kiezen gehad, zo te zien... Pingelschade?

Re: 400Pk SC

Geplaatst: 10 sep 2015 13:39
door tibby