Mijn eerste afspraak was voor een donderdag 14:30, vervolgens een afspraakwijziging naar maandag 08:00. Op de afspraakbevestiging per mail stond echter maandag 14:30, meteen gebeld en te horen gekregen dat de afspraak bij hun wel om 08:00 in het systeem staat, dus later een juiste afspraakbevestiging per mail ontvangen. Maandag om 08:00 sta ik daar netjes op de stoep, maar nee... Ik stond voor 14:30

APK en een beurtje en hij valt bij afmelden in een steekproef. Links voor aan de binnenkant was het profiel 1.7, maar nog OK, de koplamp rechtsvoor stond verkeerd afgesteld, de monteur kon deze niet verder naar links draaien maar kon hem net zo manipuleren/vasthouden dat de keurmeester hem goedkeurde, na montage wel weer afwijkend, maar dat heeft ie niet gezien (wel een aandachtspuntje overigens). Ik heb een kleiner kenteken (75%), ik weet dat uiteraard niet mag, dus zet het origineel er altijd voor keuring op. Alleen zijn de kentekens met "dual lock 3M' geplakt. Hier nog een hele discussie over gehad, want van meneer moesten deze met 2 parkers vast zitten. Hem uitgelegd dat het al 1 en al gatenkaas is in de body, maar wij wilde hem anders niet goedkeuren. Dus ik heb de monteurs het kenteken erop laten schroeven, op het moment dat de keurmeester hem afmeldde, hem nadrukkelijk gevraagd hij nu nog enig invloed had? Toen hij zei: Nee, ik heb hem afgemeld. Heb ik de monteur meteen het kenteken eraf laten schroeven en mijn kleinere kenteken erop geplakt. Ik zeg: Zo, nu naar je zin, waar praten we nou over?! Maar ik ga, het is inmiddels al 12:00.
Onderweg naar huis rook ik olie en zie witte rook uit de motorruimte komen. Ik ben gestopt bij de Mac en ik kon verder niks constateren, wat olie gelekt met bijvullen misschien? Ik reed de snelweg weer op en witte rook deed de snelweg weer blank zetten, ik was het zo zat en bijna thuis, Ik dacht: Ik rijd door, en zie wel wat er gebeurt. Thuis aangekomen en ik reed de garage in, stapte uit en ik zie het olie er aan de onderkant gewoon uitstromen en ook met de benodigde rook, mijn hele achterbumper zat onder de olie nog niet te spreken over de motorruimte. Gebeld naar Opel en ze hadden mij al geprobeerd te bereiken want ze hadden olie gevonden waar mijn auto stond (had idd een voicemail gekregen). Ze wilde meteen komen, maar aangezien ik niet kon zijn ze de volgende dag gekomen. Olie ring niet goed gemonteerd, 4.5L van de 5.5Ll bijgevuld, samen weer naar Tiel gereden, waar ze hem helemaal gereinigd hebben, maar 100% lukt natuurlijk nooit

Vandaag dan maar 2 nieuwe voorbanden laten monteren (195-45-17" op originele velg), en uiteraard uit laten lijnen

PS:
Toen ik moest wachten op de keurmeester stond ik met een verkoper te praten en vroeg wat hij voor mijn auto zou geven, puur uit nieuwsgierigheid. €3500,-

Ik zei: Hoe kom je daar nou bij?! Tegenwoordig hebben hun een soort app op de tel en dat was dan gebaseerd op 430 occassions. Ik zei:; Dat is knap, aangezien er maar rond de 200 zijn verkocht toentertijd. Met zijn wijze gezicht liep hij naar zijn bureau en opende de site "gaspedaal.nl", en daar stonden er maar 13 te koop en goedkoopste was een RH voor rond de €10.00 als ik me niet vergis. En een hoop gebrabbel was het vervolg

Maar was een hoop gebeurd die dag, wat ik het melden wel waard vond. Maand geleden gebeurd, maar geen tijd genomen om het te posten.