Pagina 1 van 2
Turbo voorspoiler (splitter)
Geplaatst: 30 jul 2005 10:18
door Maik
Hallo allemaal,
Een aantal van jullie hebben op de 2.2 de voorspoilertjes van de turbo erop geschroefd. Ik heb gezocht op het forum, maar de informatie hierover staat een beetje verspreid. Dus hebben jullie info over montage, prijs en wat fotootjes, kom maar op dan

.
Ik wil ze er binnenkort ook op gaan zetten, ik ga ze niet in de kleur van de speedy spuiten want ze zullen wel een zwaar leven gaan krijgen denk ik...
Stephan, hoe duur waren ze voor jou nu bij de dealer en hoeveel bij komo-tec?
Alvast bedankt voor de info.
M.
Turbo voorspoiler
Geplaatst: 30 jul 2005 10:40
door paul
Hallo Maik,
Ik heb er geloof ik zo'n 57 euro voor betaald per set, bij Opelcentrum
Oosterhout (excl. montage)
Montage heb ik zelf gedaan. Even goed opletten hoe je ze er op zet,
met een dun boortje gaatjes voorboren en dan met een klein parkertje
vastzetten(ik geloof 3 per kant) Is in principe (als hij op de brug staat) in een kwartiertje gebeurd.
Foto's kan ik helaas niet laten zien, want dan zou ik 'm eerst op de
brug moeten zetten en die heb ik(nog) niet in m'n garage
Groeten,
Paul.
Geplaatst: 30 jul 2005 22:24
door damnedt
Heb ze bij moto concepts gekocht.
Inderdaad vastschroeven met 3 parkers per spoiler.
Om ze eerst op de juiste plaats te zetten heb ik dubbelzijdige tape gebruikt en vervolgens de boorpunten afgetekend. Daarna gaatjes geboord en tape verwijderd. Verder vastgezet met roestvrijstalen parkers en revetten.
De auto iets opkriken zodat je er met een draadloze schroef/boormachine bij kan is voldoende.
Geplaatst: 31 jul 2005 7:23
door Martin
Heb ze ook bij Opeldealer Oosterhout besteld, montage ook zelf gedaan eitje

.
Als je net als Dammendt of Paul te werkt gaat kan er niks mis gaan succes
Gr,

Martin
Ps, ze hebben zeker invloed op het rijgedrag op hogere snelheid speedy minder nerveus.
Geplaatst: 31 jul 2005 8:39
door Marcel
Martin schreef:
Ps, ze hebben zeker invloed op het rijgedrag op hogere snelheid speedy minder nerveus.
Meen je dat nou of zit je de boel in de maling te nemen

Geplaatst: 31 jul 2005 9:01
door Maik
Ze werken inderdaad zeker wel op hoge snelheid, daarom zitten ze ook standaard op de turbo, die haalt namelijk een flinke topsnelheid van 243 km/u... Die heeft ze echt wel nodig.
Ik doe het dus ook voornamelijk om wat meer stabiliteit te halen, ook om hopelijk een iets betere balans te krijgen ivm een projektje waar ik nu mee bezig ben

.
Maar 57 euro betaal je dus bij de dealer? Incl. BTW is dat?
Volgens mij was het bij moto-concept wel ietsje goedkoper (euro'tjes werk geloof ik, niet zo boeiend), maar bij de opel dealer bestel je het en is het na 2 dagen binnen als het goed is.
Stephan, jouw ervaringen aub
Bedankt voor de tips met het monteren, even wat stukjes tape gebruiken is inderdaad erg makkelijk. Wat zijn revetten? Van die metalen plaatjes met een heel kort stukje schroefdraad
M.
Geplaatst: 31 jul 2005 9:03
door Martin

Yep het is geen geintje ook de duitsers zijn er zeer positief over.
Ik zelf was ook zeer aangenaam verrast

Geplaatst: 31 jul 2005 9:25
door Marcel
WOW ongelooflijk dat twee van die schijnbaar sierlijstjes nog invloed hebben op het rijgedrag ook

Geplaatst: 31 jul 2005 9:32
door Maik
In dit geval zijn het werkende spoilertjes die ook nog sieren
Met aerodynamische veranderingen kan je heel veel bereiken/veranderen in je rij-eigenschappen, als het maar op de juiste manier gebeurt. De splitter zit vol in het frontaal oppervlak van je auto en verkleind de ruimte tussen neus en weg relatief veel. Dit kan dan meer effect opleveren dan je zou denken, vooral met een lichte auto zoals de speedster.
M.
revetten
Geplaatst: 31 jul 2005 11:22
door damnedt
van die ringetjes weet je wel, ronde plaatjes met een gat erin !
Dan draai je de kop van de parker niet in het kunststof van de spoiler !
Geplaatst: 31 jul 2005 11:49
door Maik
AHAAAAAAAA, gewoon een ringetje!
Duidelijk, zo leert men elke dag weer iets nieuws he
Die parkers gebruikte jij dus zelftappend?
Bedankt,
Maikel
Geplaatst: 31 jul 2005 22:27
door Ride-aholic
Hi,
heb ze er vrijdag onder gezet, en kunnen testen onderweg naar de Vlaamse Ardennen Route. Verschil is vooral boven de 120 merkbaar.
De Ardennen Route was trouwens perfect, alles aan de auto bleef vastzitten op de kasseien.....
Die Belgen kunnen echt wat regelen, drankjes bij stops waren voor rekening van sponsoren, een mooie rit van bijna 120 km, kap-eraf-weer, en een leuk aandenken. Verslag met foto's volgt.
Greetingz, Peter
#0707
Hier foto´s van (mijn) bevestiging.
Geplaatst: 05 aug 2005 20:24
door damnedt
Hier is te zien waar de parkers en "revetten" zitten.
P.s. wel voorboren met ± 3 mm (afhankelijk van dikte parkers !).
Geplaatst: 06 aug 2005 8:34
door Maik
thanks Damnedt,
Ik ga ze er vandaag onder zetten als het goed is. Ik heb een hand parkers meegekregen van de dealer, dus ik ga lekker knutselen
M.
front splitters
Geplaatst: 06 aug 2005 8:48
door linne150
Ha.Maik,ze zitten er nu toch al wel op?Bij mij duurde het een kwartier en bij jouw"" een griekse GOD tenslotte"" moet 10 min haalbaar zijn

vr.gr linne150