Pagina 1 van 1
ron102
Geplaatst: 03 sep 2014 21:42
door Smiley
Vanaf morgen beschikbaar op 25 plaatsen in NL bij Firezone
http://www.competition102.com
Re: ron102
Geplaatst: 03 sep 2014 22:15
door tibby
Direkt de speedster voltanken als ik van Terry kom

Re: ron102
Geplaatst: 03 sep 2014 22:18
door Smiley
Er staan 33 stations op die kaart, en 25 daarvan krijgen ron102.
Het kan zijn dat je nog wat om moet rijden Tibby

Re: ron102
Geplaatst: 03 sep 2014 22:22
door tibby
Dichtste bij is Schinnen (vanuit Maastricht waar Terry zit) en heeft een oranje vlagje (dus direkt leverbaar)
Niet dat ik er veel baat gaan hebben met een max toerentalbegrenzing van 3000-4000 tr/min

Re: ron102
Geplaatst: 03 sep 2014 22:32
door Smiley
tibby schreef:Niet dat ik er veel baat gaan hebben met een max toerentalbegrenzing van 3000-4000 tr/min

Dat zal het inrijden zijn neem ik aan.
Ik zal de koffie klaarzetten Tibby, dan heb je er zo 300km bijstaan

Re: ron102
Geplaatst: 03 sep 2014 22:33
door tibby
Re: ron102
Geplaatst: 04 sep 2014 11:05
door alain
Smiley schreef:
Ik zal de koffie klaarzetten Tibby, dan heb je er zo 300km bijstaan

Heb je ook Duvel koud staan ?

Re: ron102
Geplaatst: 04 sep 2014 11:14
door Smiley
Dat wil ook nog wel lukken.
Maar voor BBQ moet je bij vauxhall zijn he

Re: ron102
Geplaatst: 04 sep 2014 11:29
door alain
Volgens mij ga je weinig verschil merken als je motormanagment niet aangepast is.
Door het hogere octaangehalte gaat je motor minder snel kloppen waardoor je ontsteking net iets vroeger kan afgesteld worden en je motor in staat is meer vermogen te leveren.
Klasen heeft dit bij mij gedaan op basis van het in Duitsland verkrijgbaar Shell Vpower 102 octaan.
2 jaar geleden op Silverstone gaan rijden en in de paddock kan je daar high octane racing fuel tanken ( ongeveer 2,5 á 3x prijs gewone benzine! )
Re: ron102
Geplaatst: 04 sep 2014 11:57
door aKra
Zelf merk ik geen verschil tussen RON98 en RON102 (Gulf levert het ook als challenger benzine).
Helaas heeft Firezone besloten het niet in Hilversum te leveren, en omrijden ga ik zeker niet

Re: ron102
Geplaatst: 04 sep 2014 12:01
door Daan
Dat wordt een aardig eind omrijden. Gewoon nul stations in Zeeland...
Verder heeft Alain gelijk. Hoger octaan gehalte legt enkel de knock-grens hoger. Als je er meer profijt van wil hebben dan moet je hierop gaan tunen.
Wellicht een idee voor OBD-tuner om een dubbele mapping te kunnen maken zodat geswitched kan worden dmv een schakelaar. Sommige standalone's kunnen dit schijnbaar.
Re: ron102
Geplaatst: 04 sep 2014 14:54
door S. Gonzales
Eén opmerking van mijn kant....
Het is niet 'octaangehalte' maar 'octaangetal'. Er wordt dus (bijvoorbeeld) geen 'octaan' bijgemengd. Zie het als een benchmark in vergelijking met andere brandstoffen voor het bepalen van de klopvastheid.
Re: ron102
Geplaatst: 04 sep 2014 15:02
door S. Gonzales
Maar wat jullie er mee willen zeggen, daar ben ik het volledig mee eens. Zo heeft het ook geen zin om 98 te tanken waar een 95 ruim volstaat. Een motor, zelfs de Z22SE

, heeft helaas geen smaakpapillen. Dus wanneer je vindt dat hij lekkerder loopt op 98 of hoger..... Tja.....gewoon doen.

Re: ron102
Geplaatst: 04 sep 2014 16:17
door aKra
De standaard...
Of rijden jullie met de SC ook gewoon op RON95 omdat ze er softwarematig geen rekening mee hebben gehouden?
Re: ron102
Geplaatst: 04 sep 2014 17:19
door S. Gonzales
Manta79 en ik rijden 'gewoon' op 95, met de Speerke software. Op Zandvoort tank ik ook niet anders. Nu heb ik de ontsteking niet op zijn scherpst staan (Manta79 wel), dus dat zal meehelpen om aan de veilige kant te blijven. De paar PK's die ik daarmee laat liggen compenseer ik wel op een andere manier.
Dat vind ik ook een voordeel t.o.v. bijvoorbeeld de software aanpassing van DBilas. Geen gedoe met zoeken naar een (BP) pomp met 98.
En sap van een witte pomp vindt ie ook lekker
