Even voorstellen (Exige S2 gekocht)

Stel jezelf en je auto voor.
michel
Actief lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 09 aug 2005 17:53

Even voorstellen (Exige S2 gekocht)

Bericht door michel »

Hallo,

Ik ben Michel.

Ik ben me thans aan het orienteren of een speedster wellicht een goede opvolger zou kunnen zijn voor mijn e30 M3.

Zit nog te twijfelen over een 2.2 (eventueel later uit te rusten met compressor) of turbo en die later verder tunen.

Wat mij aanspreekt in de speedster is de ligtvoetigheid en dat het eigelijk een budget Elise is. Ofwel een enorme sterke prijs prestatie verhouding.

Heb al wat rond lopen kijken hier op het forum, maar ook op het UK en D forum.

Ben erg nieuwschierig naar de kompressor ervaring van Maarten.

Michel
Laatst gewijzigd door michel op 20 jul 2009 8:46, 1 keer totaal gewijzigd.
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Re: Even voorstellen

Bericht door jans »

michel schreef:Hallo,

Ik ben Michel.

Ik ben me thans aan het orienteren of een speedster wellicht een goede opvolger zou kunnen zijn voor mijn e30 M3.

Zit nog te twijfelen over een 2.2 (eventueel later uit te rusten met compressor) of turbo en die later verder tunen.

Wat mij aanspreekt in de speedster is de ligtvoetigheid en dat het eigelijk een budget Elise is. Ofwel een enorme sterke prijs prestatie verhouding.

Heb al wat rond lopen kijken hier op het forum, maar ook op het UK en D forum.

Ben erg nieuwschierig naar de kompressor ervaring van Maarten.

Michel
Hallo Michel

Welkom alhier :wink:
Heb zelf hiervoor een M3 E46 gehad, maar geef mij maar de speedster .

jans
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

En dan de turbo he Jans?!

Welkom hier michel, maar pas op voor Jans, dat is de aanvoerder van de poetsersekte hier, die probeert altijd turbo-zieltjes te winnen.... :wink:

Zoek je een snelle speedster, neem gewoon de turbo.
Zoek je een uitgewogen echt pure speedster, neem dan de 2.2

groet en veel plezier hier,
Maikel
Afbeelding
michel
Actief lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 09 aug 2005 17:53

Bericht door michel »

Wat mij een beetje tegen valt is het vermogen uit de 2.2 liter opel motor 147pk is niet bepaald wild :wink: De e30 M3 die ik thans als hobby auto heb heeft een 2.3 liter motor met 215 pk. Ik denk dat een speedster minimaal 200 pk moet hebben, of een turbo daar het meest aangewezen voor is weet ik niet. Heeft vooral met het al dan niet aanwezige turbogat te maken.

Wat me verder opvalt is dat er nogal wat z.g.a.n. Turbo's van Adam OPEL AG in DL te koop staan met 1500 a 2000km op de klok en alle opties voor ca. 25.000 tel hier 10.000 euro BPM bij op en je hebt een nieuwe auto die 15.000 euro cheaper is dan de NL list prijs.

Michel
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Je hebt helemaal gelijk.
Die in DL schijnen ex-demo's geweest te zijn. Maar met nog 2 jaar garantie erop kan er weinig misgaan denk ik.
Ga eens proefrijden in beide auto's, dan weet je precies wat je wilt.
Het turbogat in de turbo schijnt erg mee te vallen, het is in principe een low-pressure turbo, die altijd wel bij de les is. Ga je hem tunen, dan wordt het een ander verhaal.
Waar woon je? Ik denk dat je hier op het forum best wel een proefritje kan versieren maar als tegenprestatie staat daar natuurlijk een proefritje in een e30 M3 tegenover (erg mooie wagen btw...).

gr,
M.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

JA er zit een duidelijk verschil tussen de 2.2

de 2.2 is de boodschappen speedster en de Turbo een mannen versie :P

maar allebei heel leuk om te hebben en te rijden ;)

Ga een naar Oosterhout hebben ze ze allebei staan, kun je van allebei even proeven :lol:
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Marcel schreef:JA er zit een duidelijk verschil tussen de 2.2

de 2.2 is de boodschappen speedster en de Turbo een mannen versie :P

maar allebei heel leuk om te hebben en te rijden ;)

Ga een naar Oosterhout hebben ze ze allebei staan, kun je van allebei even proeven :lol:
Puh, zeker last van teveel G-krachten.

Groeten,
Een tevreden 2.2 rijder.
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hendrik-Jan schreef: Puh, zeker last van teveel G-krachten.

Groeten,
Een tevreden 2.2 rijder.
Ja als die G-krachten grieks zijn met de nodige ouzo, wijn en cumquot wel :lol:
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Marcel schreef:
Hendrik-Jan schreef: Puh, zeker last van teveel G-krachten.

Groeten,
Een tevreden 2.2 rijder.
Ja als die G-krachten grieks zijn met de nodige ouzo, wijn en cumquot wel :lol:
ha ha :thumbup:
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hendrik-Jan schreef: ha ha :thumbup:
Moet gaan minderen, kom die speedster zometeen niet meer in of uit.....en dan moet ik nog twee weken all incl.........ai ai ai 8) ben ik wel verplicht voor die hummer te gaan :P
Gebruikersavatar
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1649
Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
Locatie: duh haag

Bericht door linne150 »

G.krachten?? Mijn SPEEDSTER heeft een G-SPOT midden op het dashbord 8) vr.gr.linne150
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

linne150 schreef:G.krachten?? Mijn SPEEDSTER heeft een G-SPOT midden op het dashbord 8) vr.gr.linne150
Je zit er met je neus bovenop. :toot:
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

de 2.2 is de boodschappen speedster en de Turbo een mannen versie
Wedden dat jij niet kunt winnen met je mannen auto van mijn 2.2 :twisted:
Paskal
Actief lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 aug 2005 6:56
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Bericht door Paskal »

Michel,

Welkom hiero en je zit in hetzelfde schuitje als ik ongeveer. Ik heb afgelopen zaterdag mijn eerste rit in Speedster gedaan. Het was een 2.2 en hij was ongeveer even snel als mijn huidige 205 16v. Omdat ik hem ook op de Nurburgring wil gebruiken en toch wel wat naar meer snelheid verlang is de 2.2 al afgevallen.

Zeker na afgelopen zondag toen ik drie rondjes (van 21 km per stuk) heb gesport met een kennis van mij in een 2.2 Speedster. Hij kent de baan met 900 rondes ervaring (tov zo'n 350 voor mij) erg goed en aangezien hij al een aantal maanden in de Speedster rondrijdt en er inmiddels vele rondes mee op de Ring gedaan heeft, gaat ie best rap rond. Op een ronde van 9 minuten liep hij echter maar 5 seconden op mij uit en da's niet echt om over naar huis te schrijven. Nu heb ik het wel over een standaard Speedster dus met een ander onderstel, uitlijning en nog betere remmen is er vast nog wel wat winst te halen, maar een pk of 50 - 100 meer zou helemaal mooi zijn.

Voor mij zou zodoende ook uitsluitend een gekietelde turbo of een 2.2 met kompressor in aanmerking komen. Een kompressor ben ik op mijn 911 al gewend en da's heerlijk. Koppel all the way en geen turbogaten of iets wat daar op lijkt. Ik ben daarom ook heel benieuwd naar Maarten's ervaringen :)

Paskal
michel
Actief lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 09 aug 2005 17:53

Bericht door michel »

Leuk Paskal dat je de zelfde afwegingen aan het maken bent als ik. Heb je dat artikel over de turbo versus compressor gelezen? Beiden ca. 250 a 270 pk. Onderstel mods, airo mods. Ik denk dat een turbo super is mits geen of amper turbo gat.

Ik heb 2 GTT gehad en een turbo is erg leuk. Een compressor zou echter mits het betrouwbaar is op papier nog beter zijn, omdat je geen gat hebt en de trekkracht vanaf het begin beschikbaar is.

Maarten schiet eens op met die ombouw :wink: komen Pascal en ondergetekende ff mee rijden :D

Had je 2.2 verslag al op gummen gelezen.

Michel
Plaats reactie