Even voorstellen (Exige S2 gekocht)
Even voorstellen (Exige S2 gekocht)
Hallo,
Ik ben Michel.
Ik ben me thans aan het orienteren of een speedster wellicht een goede opvolger zou kunnen zijn voor mijn e30 M3.
Zit nog te twijfelen over een 2.2 (eventueel later uit te rusten met compressor) of turbo en die later verder tunen.
Wat mij aanspreekt in de speedster is de ligtvoetigheid en dat het eigelijk een budget Elise is. Ofwel een enorme sterke prijs prestatie verhouding.
Heb al wat rond lopen kijken hier op het forum, maar ook op het UK en D forum.
Ben erg nieuwschierig naar de kompressor ervaring van Maarten.
Michel
Ik ben Michel.
Ik ben me thans aan het orienteren of een speedster wellicht een goede opvolger zou kunnen zijn voor mijn e30 M3.
Zit nog te twijfelen over een 2.2 (eventueel later uit te rusten met compressor) of turbo en die later verder tunen.
Wat mij aanspreekt in de speedster is de ligtvoetigheid en dat het eigelijk een budget Elise is. Ofwel een enorme sterke prijs prestatie verhouding.
Heb al wat rond lopen kijken hier op het forum, maar ook op het UK en D forum.
Ben erg nieuwschierig naar de kompressor ervaring van Maarten.
Michel
Laatst gewijzigd door michel op 20 jul 2009 8:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Even voorstellen
Hallo Michelmichel schreef:Hallo,
Ik ben Michel.
Ik ben me thans aan het orienteren of een speedster wellicht een goede opvolger zou kunnen zijn voor mijn e30 M3.
Zit nog te twijfelen over een 2.2 (eventueel later uit te rusten met compressor) of turbo en die later verder tunen.
Wat mij aanspreekt in de speedster is de ligtvoetigheid en dat het eigelijk een budget Elise is. Ofwel een enorme sterke prijs prestatie verhouding.
Heb al wat rond lopen kijken hier op het forum, maar ook op het UK en D forum.
Ben erg nieuwschierig naar de kompressor ervaring van Maarten.
Michel
Welkom alhier
Heb zelf hiervoor een M3 E46 gehad, maar geef mij maar de speedster .
jans
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
En dan de turbo he Jans?!
Welkom hier michel, maar pas op voor Jans, dat is de aanvoerder van de poetsersekte hier, die probeert altijd turbo-zieltjes te winnen....
Zoek je een snelle speedster, neem gewoon de turbo.
Zoek je een uitgewogen echt pure speedster, neem dan de 2.2
groet en veel plezier hier,
Maikel
Welkom hier michel, maar pas op voor Jans, dat is de aanvoerder van de poetsersekte hier, die probeert altijd turbo-zieltjes te winnen....
Zoek je een snelle speedster, neem gewoon de turbo.
Zoek je een uitgewogen echt pure speedster, neem dan de 2.2
groet en veel plezier hier,
Maikel
Wat mij een beetje tegen valt is het vermogen uit de 2.2 liter opel motor 147pk is niet bepaald wild De e30 M3 die ik thans als hobby auto heb heeft een 2.3 liter motor met 215 pk. Ik denk dat een speedster minimaal 200 pk moet hebben, of een turbo daar het meest aangewezen voor is weet ik niet. Heeft vooral met het al dan niet aanwezige turbogat te maken.
Wat me verder opvalt is dat er nogal wat z.g.a.n. Turbo's van Adam OPEL AG in DL te koop staan met 1500 a 2000km op de klok en alle opties voor ca. 25.000 tel hier 10.000 euro BPM bij op en je hebt een nieuwe auto die 15.000 euro cheaper is dan de NL list prijs.
Michel
Wat me verder opvalt is dat er nogal wat z.g.a.n. Turbo's van Adam OPEL AG in DL te koop staan met 1500 a 2000km op de klok en alle opties voor ca. 25.000 tel hier 10.000 euro BPM bij op en je hebt een nieuwe auto die 15.000 euro cheaper is dan de NL list prijs.
Michel
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Je hebt helemaal gelijk.
Die in DL schijnen ex-demo's geweest te zijn. Maar met nog 2 jaar garantie erop kan er weinig misgaan denk ik.
Ga eens proefrijden in beide auto's, dan weet je precies wat je wilt.
Het turbogat in de turbo schijnt erg mee te vallen, het is in principe een low-pressure turbo, die altijd wel bij de les is. Ga je hem tunen, dan wordt het een ander verhaal.
Waar woon je? Ik denk dat je hier op het forum best wel een proefritje kan versieren maar als tegenprestatie staat daar natuurlijk een proefritje in een e30 M3 tegenover (erg mooie wagen btw...).
gr,
M.
Die in DL schijnen ex-demo's geweest te zijn. Maar met nog 2 jaar garantie erop kan er weinig misgaan denk ik.
Ga eens proefrijden in beide auto's, dan weet je precies wat je wilt.
Het turbogat in de turbo schijnt erg mee te vallen, het is in principe een low-pressure turbo, die altijd wel bij de les is. Ga je hem tunen, dan wordt het een ander verhaal.
Waar woon je? Ik denk dat je hier op het forum best wel een proefritje kan versieren maar als tegenprestatie staat daar natuurlijk een proefritje in een e30 M3 tegenover (erg mooie wagen btw...).
gr,
M.
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Puh, zeker last van teveel G-krachten.Marcel schreef:JA er zit een duidelijk verschil tussen de 2.2
de 2.2 is de boodschappen speedster en de Turbo een mannen versie
maar allebei heel leuk om te hebben en te rijden
Ga een naar Oosterhout hebben ze ze allebei staan, kun je van allebei even proeven
Groeten,
Een tevreden 2.2 rijder.
Lotus Elise S2
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Michel,
Welkom hiero en je zit in hetzelfde schuitje als ik ongeveer. Ik heb afgelopen zaterdag mijn eerste rit in Speedster gedaan. Het was een 2.2 en hij was ongeveer even snel als mijn huidige 205 16v. Omdat ik hem ook op de Nurburgring wil gebruiken en toch wel wat naar meer snelheid verlang is de 2.2 al afgevallen.
Zeker na afgelopen zondag toen ik drie rondjes (van 21 km per stuk) heb gesport met een kennis van mij in een 2.2 Speedster. Hij kent de baan met 900 rondes ervaring (tov zo'n 350 voor mij) erg goed en aangezien hij al een aantal maanden in de Speedster rondrijdt en er inmiddels vele rondes mee op de Ring gedaan heeft, gaat ie best rap rond. Op een ronde van 9 minuten liep hij echter maar 5 seconden op mij uit en da's niet echt om over naar huis te schrijven. Nu heb ik het wel over een standaard Speedster dus met een ander onderstel, uitlijning en nog betere remmen is er vast nog wel wat winst te halen, maar een pk of 50 - 100 meer zou helemaal mooi zijn.
Voor mij zou zodoende ook uitsluitend een gekietelde turbo of een 2.2 met kompressor in aanmerking komen. Een kompressor ben ik op mijn 911 al gewend en da's heerlijk. Koppel all the way en geen turbogaten of iets wat daar op lijkt. Ik ben daarom ook heel benieuwd naar Maarten's ervaringen
Paskal
Welkom hiero en je zit in hetzelfde schuitje als ik ongeveer. Ik heb afgelopen zaterdag mijn eerste rit in Speedster gedaan. Het was een 2.2 en hij was ongeveer even snel als mijn huidige 205 16v. Omdat ik hem ook op de Nurburgring wil gebruiken en toch wel wat naar meer snelheid verlang is de 2.2 al afgevallen.
Zeker na afgelopen zondag toen ik drie rondjes (van 21 km per stuk) heb gesport met een kennis van mij in een 2.2 Speedster. Hij kent de baan met 900 rondes ervaring (tov zo'n 350 voor mij) erg goed en aangezien hij al een aantal maanden in de Speedster rondrijdt en er inmiddels vele rondes mee op de Ring gedaan heeft, gaat ie best rap rond. Op een ronde van 9 minuten liep hij echter maar 5 seconden op mij uit en da's niet echt om over naar huis te schrijven. Nu heb ik het wel over een standaard Speedster dus met een ander onderstel, uitlijning en nog betere remmen is er vast nog wel wat winst te halen, maar een pk of 50 - 100 meer zou helemaal mooi zijn.
Voor mij zou zodoende ook uitsluitend een gekietelde turbo of een 2.2 met kompressor in aanmerking komen. Een kompressor ben ik op mijn 911 al gewend en da's heerlijk. Koppel all the way en geen turbogaten of iets wat daar op lijkt. Ik ben daarom ook heel benieuwd naar Maarten's ervaringen
Paskal
Leuk Paskal dat je de zelfde afwegingen aan het maken bent als ik. Heb je dat artikel over de turbo versus compressor gelezen? Beiden ca. 250 a 270 pk. Onderstel mods, airo mods. Ik denk dat een turbo super is mits geen of amper turbo gat.
Ik heb 2 GTT gehad en een turbo is erg leuk. Een compressor zou echter mits het betrouwbaar is op papier nog beter zijn, omdat je geen gat hebt en de trekkracht vanaf het begin beschikbaar is.
Maarten schiet eens op met die ombouw komen Pascal en ondergetekende ff mee rijden
Had je 2.2 verslag al op gummen gelezen.
Michel
Ik heb 2 GTT gehad en een turbo is erg leuk. Een compressor zou echter mits het betrouwbaar is op papier nog beter zijn, omdat je geen gat hebt en de trekkracht vanaf het begin beschikbaar is.
Maarten schiet eens op met die ombouw komen Pascal en ondergetekende ff mee rijden
Had je 2.2 verslag al op gummen gelezen.
Michel