opel GT en/of speedster ?

Stel jezelf en je auto voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hotdog
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 11 aug 2005 8:49
Locatie: Venlo

opel GT en/of speedster ?

Bericht door hotdog »

Hallo, ik ben Theo en woon in Venlo. Ik rijd al 20 jaar opel GT. Momenteel heb ik 2 GT's. Een oranje GT die ik al vanaf 1985 rijd en een blauwe GT sinds 1993. De Speedster werd een paar jaar geleden onofficieel aangekondigd als de nieuwe GT. Hij leek helemaal niet op de GT en uiteindelijk werd hij gepresenteerd als de Speedster. Op dit moment is Opel (weer) bezig aan de opvolger voor de GT die in het voorjaar van 2007 moet verschijnen. De neus van deze nieuwe GT lijkt verdacht veel op die van de Speedster, de rest van de body veel minder. Maar goed, uiteindelijk wil ik me alleen voorstellen aan jullie. Ik vind de Speedster absoluut klasse, hoog showgehalte en veel vermogen voor relatief weinig geld. Ik vind hem in elke kleur mooi, alleen in zwart vind ik hem gedrongen en van een afstand niet direct herkenbaar als zijnde een speedster. Ik heb al in een speedster gezeten voordat hij bij de opel dealers in Nederland te zien was. Dat is het voordeel als je aan de grens met Duitsland woont. Ik heb dus (nog?) geen Speedster. Maar ik ben wel hevig geïnterresseerd. "Helaas" heb ik nog andere hobbies; ik droom namelijk ook nog van een eigen zweefvliegtuig. Hoe dan ook, er zal dan 1 GT de deur uit moeten. Kunnen jullie me misschien vertellen wat er aan onkosten bij komt (BPM) als ik er een in Duitsland zou kopen, dus vanaf bj. 2000 ?

groetjes, Theo
vliegen is ook leuk
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: opel GT en/of speedster ?

Bericht door Marcel »

Welkom :!:

GT is ook leuk......en de nieuwe speedster/GT zal geen speedster meer zijn zoals deze........dat wordt weer een echte Opel.

Wat het kost om je auto in te voeren kun je zelf vinden op www.vwe.nl

Groet en S6,

Marcel.
Gebruikersavatar
Martin
Mega lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:14
Locatie: Noorden

Bericht door Martin »

Hallo theo,

Ten eerste welkom hier op de forum.
Ik heb zelf ook een Opel GT in mijn bezit gehad deze heb ik ingeruild op de speedster.
Tot aan vandaag nog geen minuut spijt van gehad, heb nu ook iets aparts en kan er elke dag in rijden weer of geen weer en dat was met mijn GT wel anders.

Gr, 8) Martin
Gebruikersavatar
damnedt
Actief lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 02 dec 2004 22:11

Kijk een echte Opel liefhebber !

Bericht door damnedt »

Ook lid van de Opel GT Club ?

Ik heb mijn rode GT nog steeds en ben niet van plan deze weg te doen.
Naast mijn Speedster altijd nog leuk voor een meer ontspannen rit en naar mijn mening nog steeds een mooi model.
Ik zou zeggen de beste GT houden en er gewoon, net als ik, een Speedster bij kopen !

Succes.
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Welkom, een GT en een Speedster lijkt me een mooi stel. :D
Gebruikersavatar
damnedt
Actief lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 02 dec 2004 22:11

Foto´s van het koppel 1

Bericht door damnedt »

Hier een paar foto´s van dit koppel !
Bijlagen
2608000425_0.jpg
2608000425_0.jpg (37.47 KiB) 5161 keer bekeken
cover2.gif
cover2.gif (29.38 KiB) 5166 keer bekeken
Gebruikersavatar
hotdog
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 11 aug 2005 8:49
Locatie: Venlo

Re: Kijk een echte Opel liefhebber !

Bericht door hotdog »

damnedt schreef:Ook lid van de Opel GT Club ?

Ik heb mijn rode GT nog steeds en ben niet van plan deze weg te doen.
Naast mijn Speedster altijd nog leuk voor een meer ontspannen rit en naar mijn mening nog steeds een mooi model.
Ik zou zeggen de beste GT houden en er gewoon, net als ik, een Speedster bij kopen !

Succes.
Ik was ruim 15 jaar lid van de club, ik was ook altijd bij zowat elk treffen. Maar de verveling sloeg toe, altijd het zelfde... Bijeenkomen bij een opel dealer, puzzelritje, prijsuitreiking en tot ziens maar weer! Daarom denk ik ook dat ik e.v.t. niet zo snel lid zal worden van de speedster club. (ik moet dan eerst een speedster hebben en die krijg je niet voor niks) Ik denk dat ik dan liever een enkele keer op een treffen kom kijken met de speedster. Dat doe ik nu ook nog met de GT club, ze kennen me nog allemaal en het contact blijft leuk. Ik ga in ieder geval wel naar het Europatreffen in Kevelaer volgend jaar.

gr. Theo
Bijlagen
opel gt volkel.jpg
opel gt volkel.jpg (69.97 KiB) 2459 keer bekeken
vliegen is ook leuk
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Je kan ook de straaljager inruilen op en Speedster.
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hendrik-Jan schreef:Je kan ook de straaljager inruilen op en Speedster.
Okee HJ even een stukje uit een andere thread:
Hendrik-Jan stukje uit [url=http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=658]deze thread[/url] schreef: @ Maik, ik plaats alleen maar nuttige berichten vandaar dat ik nog iets achter loop. :bash:
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Marcel schreef:
Hendrik-Jan schreef:Je kan ook de straaljager inruilen op en Speedster.
Okee HJ even een stukje uit een andere thread:
Hendrik-Jan stukje uit [url=http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=658]deze thread[/url] schreef: @ Maik, ik plaats alleen maar nuttige berichten vandaar dat ik nog iets achter loop. :bash:
Is die straaljager dan niet van hem? :shock:
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
hotdog
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 11 aug 2005 8:49
Locatie: Venlo

Bericht door hotdog »

Hendrik-Jan schreef:
Marcel schreef:
Hendrik-Jan schreef:Je kan ook de straaljager inruilen op en Speedster.
Okee HJ even een stukje uit een andere thread:
Hendrik-Jan stukje uit [url=http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=658]deze thread[/url] schreef: @ Maik, ik plaats alleen maar nuttige berichten vandaar dat ik nog iets achter loop. :bash:
Is die straaljager dan niet van hem? :shock:
De F16 is zeker van mij, alleen... dat weet de luchtmacht niet. Het ziet wel raar uit als ze straks met een speedster boven Afghanistan vliegen
vliegen is ook leuk
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Welkom Theo!

Mooie kleur heeft je GT, is dat een originele kleur? Lijkt een beetje op het blauw wat ik ken van de oude Corvette stingray :thumbup:

veel plezier hier en wees niet bang dat je lang gaat twijfelen, wij helpen je wel aan speedster :wink:

En trouwens, lid ben je al als je je aanmeld voor dit forum, dus no way back :lol: . Het ligt gewoon helemaal aan jou of je inderdaad eens een keer naar een meeting gaat of alleen lekker meeleest. Alles mag hier, niets moet :)

Maikel
Afbeelding
Gebruikersavatar
hotdog
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 11 aug 2005 8:49
Locatie: Venlo

Bericht door hotdog »

Maik schreef:Welkom Theo!

Mooie kleur heeft je GT, is dat een originele kleur? Lijkt een beetje op het blauw wat ik ken van de oude Corvette stingray :thumbup:

veel plezier hier en wees niet bang dat je lang gaat twijfelen, wij helpen je wel aan speedster :wink:

En trouwens, lid ben je al als je je aanmeld voor dit forum, dus no way back :lol: . Het ligt gewoon helemaal aan jou of je inderdaad eens een keer naar een meeting gaat of alleen lekker meeleest. Alles mag hier, niets moet :)

Maikel
Hallo Maikel,
het is een daihatsu kleur: peacock blue. We hadden 2 dikke boeken vol met kleurstaaltjes bekeken. We wilden een blauwe kleur en deze daihatsu kleur spetterde zowat letterlijk het boek uit :shock: . Ik zou het willen beschrijven als hemelsblauw metallic, op de foto komt hij wat minder fris over helaas. Wat een eigen speedster betreft, een vriend attendeerde me op de duitse prijzen. We hebben onlangs een ander huis gekocht en moet nog ons eigen huis verkopen. (betaal voorlopig gelukkig nog niet dubbel). Maar ik hoop dat er straks wat extra's "overblijft". Maar, ik heb nog een andere grote wens, een eigen zweefvliegtuig. Het wordt het een of het ander... Ik moet eerst de feitelijke voor en nadelen, onkosten enz. tegen elkaar afwegen. In de speedster passen er twee, het vliegtuig is een éénzitter. De speedster is altijd (hoop ik) startklaar terwijl een zweefv.tuig alleen interressant is in het mooie seizoen en dan moet het ook nog eens thermisch zijn enz. Een zweefvliegtuig is weer goedkoper in gebruik en onderhoud over een langere periode. Hoe dan ook, zweefvliegen is ook een grote passie van mij...
vliegen is ook leuk
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Je hoeft niet bang te zijn om weer dat clubgevoel van de GT club te krijgen. Ik ken dat ook van de MX-5 Club, na een paar jaar heb je dat wel gezien.
Ons programma is tot nu toe twee ritten, een rijvaardigheidstraining en een fabrieksbezoek.
Verder komen er landelijk minibijeenkomsten en wellicht zullen we een keer een dag samen met de Lotus Club of een andere club.
Er zijn leden die actief zijn op het Forum maar die niet naar 'clubdagen' gaan en ook mensen die niet actief zijn op het Forum maar die je wel ziet op die dagen. Geen enkele verplichting dus.
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hendrik-Jan schreef:Je hoeft niet bang te zijn om weer dat clubgevoel van de GT club te krijgen. Ik ken dat ook van de MX-5 Club, na een paar jaar heb je dat wel gezien.
Ons programma is tot nu toe twee ritten, een rijvaardigheidstraining en een fabrieksbezoek.
Verder komen er landelijk minibijeenkomsten en wellicht zullen we een keer een dag samen met de Lotus Club of een andere club.
Er zijn leden die actief zijn op het Forum maar die niet naar 'clubdagen' gaan en ook mensen die niet actief zijn op het Forum maar die je wel ziet op die dagen. Geen enkele verplichting dus.
En zo hoort het ;)
Plaats reactie